10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

تخفیف خرید مکمل

پرتخفیف‌ها

قیمت اصلی 81,400 تومان بود.قیمت فعلی 33,000 تومان است.

قیمت اصلی 87,000 تومان بود.قیمت فعلی 35,000 تومان است.

قیمت اصلی 592,000 تومان بود.قیمت فعلی 380,000 تومان است.1 بسته

قیمت اصلی 88,000 تومان بود.قیمت فعلی 45,000 تومان است.

قیمت اصلی 561,000 تومان بود.قیمت فعلی 374,000 تومان است.

قیمت اصلی 154,000 تومان بود.قیمت فعلی 89,000 تومان است.

nist

غذاهایی که می توانند باعث بهبود درد معده شما شوند

فهرست این دارومگ

بهبود درد معده

هنگامی که معده ناراحت است، ممکن است علائمی مانندحالت تهوع استفراغ، اسهال و گرفتگی عضلات

یکی از شایع ترین علل ناراحتی معده، گاستروانتریت است، التهاب روده که گاهی به آن “آنفولانزای معده” نیز گفته می شود.

زمانی که احساس ناراحتی در معده خود دارید یا علائم مرتبط با معده را تجربه می کنیداسهال مهم است که استراحت کنید و خود را هیدراته نگه دارید و سوخت مناسبی داشته باشید تا بدن شما بتواند بهبود یابد.

اسهال و استفراغ می تواند منجر به کم آبی بدن شود و باعث شود به دلیل نخوردن کالری کافی احساس ضعف کنید، بنابراین بسیار مهم است که بدن خود را با مایعات و غذاهای مغذی و آسان برای سیستم گوارش خود پر کنید.

اینجا هستندبهترین غذاها و نوشیدنی ها که می تواند معده شما را بهتر کند

موز

 

top view fresh yellow bananas sliced whole grey fresh fruit berry

علائم معده مانند حالت تهوع و استفراغ می تواند باعث از دست دادن مایعات شودالکترولیت هاکه مواد معدنی ضروری هستند – مانند سدیم و پتاسیم – که بدن شما برای حفظ عملکرد طبیعی سلولی به آنها نیاز دارد. این مهم است که مطمئن شوید در هنگام بیماری غذاهای غنی از الکترولیت را انتخاب می کنید

موز سرشار از پتاسیم است، بنابراین انتخاب خوبی برای تامین مجدد این ماده مغذی مهم است. موز همچنین بخشی ازرژیم BRATمخفف موز، برنج، سس سیب و نان تست است که همگی به راحتی هضم می شوند و می توانند به شما در نگه داشتن غذا در هنگام ناراحتی معده کمک کنند. 2 موز نیز بخشی از رژیم غذایی ملایم است که کمی گسترده تر است. شامل غذاهای کم چرب، کم فیبر و جویدن آسان مانند سیب زمینی و کره بادام زمینی است.

کریستین کرک پاتریک، MS، RDN، متخصص تغذیه در بخش کلینیک کلیولند پزشکی یکپارچه و سبک زندگی، به Health گفت: «بدن برای تجزیه و هضم غذاهای BRAT و غذاهای ملایم نیازی به کار سخت ندارد. “این به روده استراحت می دهد. تئوری این است که با فیبر کم و استراحت، حرکات روده در نهایت می تواند به حالت عادی بازگردد.

برنج سفید

هنگامی که معده شما ناراحت است، دانه های تصفیه شده مانند برنج سفید انتخاب بهتری هستندغلات کاملزیرا فیبر کمتری دارند و برای دستگاه گوارش شما آسان‌تر است، که به آن اجازه می‌دهد به طور مؤثرتری بهبود یابد.2 همچنین، برنج سفید می‌تواند به سفت شدن مدفوع شما کمک کند، بنابراین می‌تواند به بهبود اسهال کمک کند.

در حالی که برنج های وحشی، قهوه ای یا سیاه به طور کلی سالم هستند و برای زمانی که احساس خوبی دارید توصیه می شود، هضم آنها سخت تر است، به خصوص در معده ناراحت.

سس سیب

سس سیب، یکی دیگر از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی BRAT، راحت تر از سیب خام هضم می شود زیرا سیب پخته شده و پوست آن جدا می شود. .

یک سیب تازه متوسط ​​(182 گرم) با پوست آن حاوی 4.37 گرم فیبر است در حالی که فقط 1.34 گرم در نصف فنجان سس سیب شیرین نشده (122 گرم) وجود دارد.

سس سیب همچنین حاوی پکتین است، نوعی فیبر محلول که نشان داده شده است در صورت مصرف در دوزهای بالا، علائم گوارشی مانند اسهال را در جمعیت های خاصی بهبود می بخشد. با این حال، مشخص نیست که آیا میزان پکتین موجود در سس سیب تأثیر معنی‌داری بر علائم اسهال دارد یا خیر.

نان تست

four bread slices from untoasted burnt prepared toaster arranged row against white surface set toast bread pieces making delicious crusty sandwich yummy breakfast cooking food

 

نان تست، غذای دیگری که در رژیم غذایی BRAT گنجانده شده است، ممکن است انتخاب مطمئنی در هنگام مواجهه با ناراحتی معده باشد. 2 نان تست آرد سفید تصفیه شده یا نان تست بدون گلوتن، فیبر کمتری نسبت به نان تست غلات کامل دارد و برای سیستم گوارشی شما آسان تر است. .

چرا نان برشته می کنیم؟ برشته کردن نان به دلیل فرآیندی به نام واکنش Maillard، آن را قهوه ای می کند که طعم، بو و بافت نان تست را افزایش می دهد. این ممکن است نان تست را اشتها آورتر کند، به خصوص زمانی که احساس خوبی ندارید

فقط مطمئن شوید که آن را ساده نگه دارید یا یک رویه ملایم مانند کره بادام زمینی خامه ای برای جلوگیری از ناراحتی گوارشی انتخاب کنید.

کراکر

کراکر مانند نان تست، منبع نمکی از کربوهیدرات است که ممکن است به کاهش ناراحتی معده شما کمک کند. کراکرهای ساخته شده با آرد سفید تصفیه شده یا سایر مواد کم فیبر، ملایم و آسان هضم هستند، و زمانی که ناراحتی معده را تجربه می کنید، آنها را انتخابی هوشمندانه می کند.

خوردن کراکر نمکی همچنین می تواند به جبران سدیمی که ممکن است از طریق تعریق، استفراغ یا اسهال از دست داده اید، کمک کند.

الکساندرا بابکوک، MPH، RDN، LD، DipACLM، شیوه زندگی و طب آشپزی در ترینیتی میشیگان، خوردن پنج نمک و 15 دقیقه صبر کردن قبل از تلاش برای خوردن یک وعده غذایی کامل را توصیه کرد. بابکاک گفت: “این گاهی اوقات به آرام شدن معده قبل از یک وعده غذایی مغذی تر کمک می کند.”

زنجبیل

four bread slices from untoasted burnt prepared toaster arranged row against white surface set toast bread pieces making delicious crusty sandwich yummy breakfast cooking food

محصولات زنجبیل مانند چای زنجبیل و مکمل های غلیظ زنجبیل گاهی اوقات برای کنترل حالت تهوع در دوران بارداری و شیمی درمانی و بعد از جراحی استفاده می شود.

در حالی که مطالعاتی در مورد استفاده از آن برای ناراحتی معده ناشی از یک ویروس یا مسمومیت غذایی در دسترس نیست، کرک پاتریک خاطرنشان کرد که برخی از محصولات زنجبیل، مانند چای زنجبیل، می‌توانند به آبرسانی به شما در طول بیماری معده کمک کنند و ممکن است به کاهش علائمی مانند تهوع و استفراغ کمک کنند.

سعی کنید زنجبیل تازه و خرد شده را به چای و آب ساده اضافه کنید و حتی از زنجبیل خرد شده برای تهیه تکه های یخ با طراوت و آرامش استفاده کنید.

مکمل های غذایی توسط FDA حداقل تنظیم می شوند و ممکن است برای شما مناسب باشند یا نباشند. اثرات مکمل ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به متغیرهای زیادی از جمله نوع، دوز، دفعات استفاده و تداخل با داروهای فعلی بستگی دارد. لطفاً قبل از شروع هر گونه مکمل با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز خود صحبت کنید.

ابگوشت

دلیلی وجود دارد که مردم وقتی احساس خوبی ندارند تمایل به خوردن آبگوشت دارند. آبگوشت هایی مانند آب مرغ و آب استخوان مملو از الکترولیت هایی مانند سدیم، پتاسیم و کلسیم هستند. هنگامی که استفراغ یا اسهال دارید، آبگوشت می تواند به پر کردن مایعات و مواد معدنی کمک کند.

به علاوه، آنها برای سیستم گوارش شما آسان هستند. «آب‌گوشت‌هایی مانند آب استخوان، آب سبزیجات یا داشی حاویسدیم یا نمکو برخی مواد معدنی علاوه بر آب که می‌توانند در بازیابی الکترولیت‌ها مفید باشند، این مواد معدنی در خون و بافت‌ها هستند که بدن شما برای حمایت از هیدراتاسیون و عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد.

آب نارگیل

glass coconut water put dark wooden background

اگر استفراغ یا اسهال داشته اید، آب نارگیل ممکن است راهی موثر برای جبران مایعات و الکترولیت های از دست رفته مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم باشد.

در واقع، آب نارگیل برای آبرسانی مجدد به قدری موثر است که گاهی اوقات به عنوان محلول آبرسانی مجدد در کودکان مبتلا به اسهال ناشی از گاستروانتریت و وبا استفاده می شود.

حتی اگر نوشیدن آب نارگیل می تواند به شما در تامین آب بدن در طول بیماری معده کمک کند، مهم است که مصرف خود را محدود کنید. نوشیدن بیش از حد در واقع می تواند باعث اسهال شود، به خصوص اگر آب نارگیل حاوی قند اضافه شده باشد. Babcock همچنین توصیه کرد که به دنبال برندی با حداقل 180 میلی گرم پتاسیم در هر وعده باشید، زیرا این الکترولیت از طریق استفراغ یا تعریق از بدن از بین می رود.

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی برای آبرسانی مجدد به ورزشکاران پس از از دست دادن مایعات ناشی از تعریق و فعالیت شدید طراحی شده اند. آنها معمولاً حاوی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها هستند که در صورت مواجهه با علائمی مانند اسهال و استفراغ می تواند مفید باشد.

اگر بزرگسال سالمی هستید که اسهال یا استفراغ خفیف را تجربه می کنید، بی خطر است که برای جایگزینی مایعات و الکترولیت های از دست رفته و پیشگیری از نوشیدنی های ورزشی روی آورید.کم آبی بدن.1

بابکاک خاطرنشان کرد که نوشیدنی‌های ورزشی حاوی سطوحی از سدیم و مواد معدنی هستند که با چیزی که از طریق استفراغ یا تعریق از دست می‌رود، مطابقت دارد. با این حال، مهم است که به محتوای قند و رنگ های اضافه شده آنها توجه داشته باشید، که ممکن است سیستم گوارشی ظریف را تشدید کند. بیشتر نوشیدنی‌های ورزشی حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، اغلب به صورت قند افزوده مانند گلوکز یا دکستروز، تا جایگزین انرژی از دست رفته در هنگام فعالیت شدید شود. بابکاک گفت، انرژی بالا گرفت.

به عنوان جایگزین، پودرهای الکترولیت یا قرص هایی را امتحان کنید که حدود 300 میلی گرم سدیم، 25 تا 40 میلی گرم منیزیم، 180 تا 190 میلی گرم پتاسیم و 7 تا 10 گرم کربوهیدرات بدون رنگ خوراکی در مواد تشکیل دهنده دارند.

با این حال، متخصصان توصیه می کنند که کودکان و بزرگسالانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به جای آن از محلول های آبرسانی خوراکی مانند Pedialyte، Naturalyte، Infalyte و CeraLyte، طبق دستورالعمل استفاده کنند. متخصص اطفال برای مشاوره در مورد گزینه های محلول آبرسانی ایمن و مناسب.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید

در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند به شما کمک کنند احساس بهتری داشته باشید و به سرعت از ناراحتی معده بهبود پیدا کنید، برخی دیگر می توانند اثر معکوس داشته باشند و علائم شما را بدتر کنند. این غذاها عبارتند از:

  • غذاهای سرشار از فیبر، مانند سبزیجات خام و غلات کامل
  • غذاهای پرچرب مانند غذاهای سرخ شده و بستنی
  • میوه های اسیدی مانند پرتقال، لیمو و لیمو ترش
  • غذاهای سرشار از قند مانند میوه های خشک، سس های پرچرب و سس ها
  • سبزیجاتی که ممکن است باعث ایجاد گاز اضافی شوند، مانند کلم، گل کلم و پیاز
  • آجیل و دانه ها
  • گوشت های چرب مانند گوشت گاو
  • غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش

یک بررسی سریع

وقتی شما هستیدمقابله با ناراحتی معده بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که هضم آنها دشوار است و آنهایی که ممکن است علائمی مانند اسهال، استفراغ، حالت تهوع و درد معده را بدتر کنند، خودداری کنید.

غذاها و نوشیدنی هایی مانند موز، برنج سفید، نان تست، کراکر و آبگوشت برای سیستم گوارشی شما ملایم هستند و مواد مغذی و مایعات مورد نیاز بدن را برای بهبودی فراهم می کنند.

وقتی احساس بهتری دارید، بهتر است به آرامی غذاها را دوباره معرفی کنید. با وعده های کوچکی از وعده های غذایی ملایم و آسان هضم مانند سوپ مرغ یا کمی مرغ کبابی، برنج و سبزیجات پخته شروع کنید.

اگر اسهال یا استفراغ شدید را تجربه می کنید و به نظر می رسد نمی توانید مایعات یا غذا را پایین نگه دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

منبع:www.health.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
پیج اینستاگرام دارونت افتتاح شد!

برای مشاهدۀ جدیدتری تخفیفات پیج دارونت را دنبال کنید.

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.