10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

فواید ال آرژنین برای سلامتی

فهرست این مقاله

 ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین نوعی اسید آمینه است. آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین هستند که برای سلامت ماهیچه ها و سیستم ایمنی شما کلیدی است.

آمینو اسیدهای خاص ممکن است اهداف دیگری نیز داشته باشند. به عنوان مثال، ال آرژنین از سطوح سالم فشار خون حمایت می کند و به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. ال آرژنین یک گشادکننده عروق است، به این معنی که می تواند به بهبود گردش خون و رساندن اکسیژن بیشتر به عضلات در سراسر بدن کمک کند.

ال آرژنین یک اسید آمینه غیر ضروری است، به این معنی که بدن به طور طبیعی این ماده را به تنهایی تولید می کند. بدن این کار را با تبدیل ال سیترولین، اسید آمینه دیگر، به ال آرژنین در کلیه ها انجام می دهد. ال آرژنین همچنین به طور طبیعی در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، لبنیات، آجیل و دانه ها یافت می شود.

اما مکمل ال آرژنین ممکن است مزایای بیشتری به همراه داشته باشد و در مدیریت برخی شرایط سلامتی مفید باشد.

از فشار خون سالم پشتیبانی می کند

Tiny cardiology doctor and nurse examining heart blood pressure scaled 1

 

در بدن، ال آرژنین به اکسید نیتریک تبدیل می شود، مولکولی که رگ های خونی را برای بهبود جریان خون گشاد می کند.  این می تواند به کاهش سطح فشار خون و حفظ گردش خون سالم کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که ال آرژنین می تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در افراد با یا بدون فشار خون بالا کاهش دهد.

برخی از مطالعات کوچک نشان می‌دهند که مکمل ال-آرژنین داخل وریدی (IV) که درمانی مستقیماً از طریق قطره وریدی وارد ورید می‌شود، ممکن است به مدیریت فشار خون بالا نیز کمک کند. همچنین ممکن است به درمان پره اکلامپسی که فشار خون بالا در دوران بارداری است کمک کند.

شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل های ال آرژنین خوراکی در اوایل بارداری ممکن است به جلوگیری از شروع پره اکلامپسی کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این مزیت بالقوه مورد نیاز است.

ممکن است عملکرد ورزش را افزایش دهد

 

strong man training gym

از آنجایی که ال آرژنین به رساندن خون، اکسیژن و سایر مواد مغذی به ماهیچه های اسکلتی در حال کار کمک می کند، ممکن است اسید آمینه عملکرد ورزش را بهبود بخشد .

ال-آرژنین همچنین به سرعت حذف موادی مانند لاکتات و آمونیاک از بدن کمک می کند که می تواند منجر به خستگی در حین فعالیت بدنی شود. بعلاوه، ال آرژنین به تشکیل کراتین، اسید آمینه دیگری که سوخت ماهیچه ها را در طول تمرینات با شدت بالا تامین می کند، کمک می کند.

با این حال، مطالعات در این زمینه نتایج متناقضی را به همراه داشته است. برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که شواهدی در مورد اینکه آیا مکمل ال-آرژنین باعث بهبود عملکرد ورزشی یا ریکاوری می شود وجود ندارد.

درد قفسه سینه را کاهش می دهد

آنژین نوعی درد قفسه سینه است که به دلیل جریان ناکافی خون به قلب ایجاد می شود. مکمل ال آرژنین ممکن است به مدیریت علائم مرتبط با آنژین و بهبود تحمل ورزش برای افراد مبتلا به آنژین کمک کند.

این مزیت ممکن است به دلیل توانایی ال-آرژنین در ترویج گردش خون سالم باشد. با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد اسید آمینه به درمان عروق خونی باریک که ممکن است به آنژین مربوط باشد کمک می کند.

اختلال نعوظ را بهبود می بخشد

ال-آرژنین ممکن است به تقویت عملکرد جنسی کمک کند، به ویژه هنگامی که با سایر داروهای اختلال نعوظ (ED) همراه باشد.

تحقیقات نشان داده است که مکمل‌های ال-آرژنین در ترکیب با داروهای ED مانند مهارکننده‌های PDE5 می‌توانند عملکرد جنسی را در افراد مبتلا به ED به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

هنگامی که ال آرژنین به اکسید نیتریک تبدیل می شود، می تواند به تقویت جریان خون، رساندن اکسیژن بیشتر به سراسر بدن و آرامش عضلات صاف کمک کند. همه این عوامل برای نعوظ ضروری هستند.

ممکن است خطر انتروکولیت نکروزان را کاهش دهد

انتروکولیت نکروزان (NEC) وضعیتی است که می تواند سیستم گوارشی نوزادان نارس را تحت تاثیر قرار دهد. تحقیقات نشان داده است که مکمل ال آرژنین خوراکی در مقایسه با دارونما، خطر ابتلا به NEC را در نوزادان نارس به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. 7 با این حال، مطالعات بیشتری بر روی جمعیت های بزرگتر برای توصیه به عنوان یک درمان مورد نیاز است.

نحوه مصرف ال آرژنین

ال-آرژنین مکمل را می توان به صورت خوراکی در یک کپسول، به صورت موضعی به صورت ژل یا کرم، یا به صورت داخل وریدی در یک محیط بالینی تجویز کرد.

ال آرژنین را می توان از طریق چندین منبع غذایی غنی از پروتئین نیز مصرف کرد. اسید آمینه به طور طبیعی در غذاهای زیر یافت می شود:

  • گوشت
  • مرغ (مرغ، تخم مرغ)
  • ماهی
  • آجیل و دانه ها
  • حبوبات (لوبیا، عدس)

دوز

اکثر تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ال-آرژنین در دوزهای حداکثر 9 گرم (گرم) در روز به خوبی تحمل می شوند. 1 با این حال، نشان داده شده است که مکمل های ال-آرژنین در دوزهای خوراکی از 1.5 تا 24 گرم در روز تا 18 ماه بی خطر هستند. همچنین می توانید دستورالعمل های دوز ارائه شده روی برچسب محصول را دنبال کنید.

دوزهای بهینه ممکن است بر اساس سن، شرایط خاص و دلیل مصرف مکمل متفاوت باشد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا در مورد اینکه کدام مقدار مکمل ال آرژنین ممکن است برای شما بهترین باشد صحبت کنید.

آیا ال آرژنین بی خطر است؟

ال-آرژنین خوراکی زمانی که در مقادیر مناسب تا 18 ماه مصرف شود بی خطر در نظر گرفته می شود.

مصرف این آمینو اسید در دوران بارداری زمانی که در دوزهای پایین برای مدت کوتاهی مصرف شود ممکن است بی خطر باشد. با این حال، بهتر است قبل از شروع یک مکمل جدید در دوران بارداری با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

افرادی که شیر می دهند باید از استفاده از ال-آرژنین خودداری کنند زیرا تحقیقات کافی برای اطلاع از بی خطر بودن آن برای این جمعیت وجود ندارد.

کسانی که فشار خون بالا دارند یا در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی هستند نیز نباید از مکمل های ال آرژنین مشتق شده حیوانی استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که این مکمل به طور بالقوه می تواند عوامل خطر را برای این شرایط بدتر کند.

تداخلات دارویی بالقوه

ال آرژنین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، از جمله:

  • داروهای ضد فشار خون: از آنجایی که ال-آرژنین ممکن است فشار خون را کاهش دهد، ترکیب مکمل با هر داروی فشار خون ممکن است منجر به سطوح بسیار پایین فشار خون شود (افت فشار خون).
  • دیورتیک ها: مصرف ال-آرژنین همراه با دیورتیک های نگهدارنده پتاسیم به طور بالقوه می تواند خطر افزایش خطرناک سطح پتاسیم در خون (هیپرکالمی) را افزایش دهد.
  • رقیق کننده های خون: زمانی که ال آرژنین همراه با داروهای ضد انعقاد مصرف شود، ممکن است خطر خونریزی یا کبودی زیاد را افزایش دهد.
  • نیترات‌ها: بدن ال-آرژنین را به اکسید نیتریک تبدیل می‌کند که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، بنابراین مصرف مکمل با داروهای نیترات – گشادکننده‌های عروقی که اغلب برای آنژین صدری و سایر بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند – ممکن است اثر را افزایش دهد.
  • داروهای دیابت: ال-آرژنین ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد، بنابراین ترکیب مکمل با داروهای دیابت، از جمله انسولین، می تواند خطر سطوح بسیار پایین گلوکز در خون (هیپوگلیسمی) را افزایش دهد.

به همین دلایل، ال-آرژنین ممکن است با مکمل ها یا گیاهان خاص، از جمله آنهایی که به کاهش کمک می کنند، تداخل داشته باشد :

  • فشار خون، مانند نیاسین یا گزنه
  • خطر لخته شدن، مانند سیر، زنجبیل یا جینکو
  • سطح گلوکز خون، مانند دارچین، کروم، یا خربزه تلخ

دنبال چه چیزی میگردی

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مکمل ها را به همان روشی که غذا و دارو را تنظیم می کند، تنظیم نمی کند. هنگام خرید مکمل، به دنبال مارک هایی باشید که تحت آزمایش شخص ثالث قرار گرفته اند.

این محصولات دارای مهرهای سازمان تست شخص ثالث بر روی بطری خواهند بود. به عنوان مثال، بنیاد ملی بهداشت (NSF) و داروسازی ایالات متحده (USP) دو گروهی هستند که مکمل ها را از نظر خلوص و کیفیت ارزیابی می کنند.

آیا می توانید ال آرژنین بیش از حد مصرف کنید؟

در حال حاضر هیچ سطح مصرف بالایی برای ال آرژنین وجود ندارد. تحقیقات بالینی استفاده از ال-آرژنین را در دوزهای حداکثر 24 گرم در روز بررسی کرده است. 3 مصرف بیش از 30 گرم ال آرژنین ممکن است به طور بالقوه ناامن باشد.

اگر در مورد دوز ایمن مکمل برای خود سؤالی دارید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

عوارض جانبی ال آرژنین

اگرچه ال-آرژنین به طور کلی به خوبی تحمل می شود، برخی از افراد ممکن است واکنش های نامطلوبی به مکمل را تجربه کنند. شایع ترین عوارض جانبی مکمل ال آرژنین عبارتند از:

  • درد شکم
  • اتساع یا نفخ شکم
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • فشار خون پایین
  • سردرد
  • گرگرفتگی
  • بیخوابی

در صورت مشاهده هرگونه واکنش نامطلوب از مصرف ال-آرژنین با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

یک بررسی سریع

ال آرژنین آمینو اسیدی است که بدن به طور طبیعی ایجاد می کند، اما می توان آن را در غذاهای غنی از پروتئین نیز یافت. مکمل ال آرژنین نیز امکان پذیر است. تحقیقات نشان می دهد که مکمل ال آرژنین ممکن است در مدیریت شرایطی مانند فشار خون بالا و اختلال نعوظ مفید باشد.

اگرچه ال-آرژنین به طور معمول به خوبی تحمل می شود، عوارض جانبی مانند ناراحتی گوارشی و فشار خون پایین ممکن است. همیشه قبل از ادغام یک مکمل جدید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا تعیین کنید چه شکل و دوز ممکن است برای شما مناسب باشد.

 

 

 

منبع:www.health.com

دربارۀ آرژنین بیشتر مطالعه کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.