10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

مصرف فولیک اسید در بارداری

مصرف فولیک اسید در بارداری
فهرست این مقاله

اسید فولیک یا فولیک اسید که به نام‌های ویتامین ب۹ یا ویتامین، ب ث یا فولات نیز خوانده می‌شود، یکی از ویتامین‌های گروه ب ومحلول در آب است. این ویتامین که برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون و یاخته‌ها حیاتی و اساسی است، به صورت قرص یا تزریقی مصرف می شود. مصرف فولیک اسید قبل از بارداری و در طول سه ماهه اول بارداری بسیارحائز اهمیت است. فولیک اسید یکی از ویتامین هایی هست که باید، در دوران بارداری مصرف شود و فولیک اسید، برای سلامتی جنین و توسعه سیستم عصبی آن بسیار ضروری است.

همچنین فولیک اسید به ماده اصلی برای تشکیل سلول‌های خونی در بدن مادر و جنین تبدیل می‌شود.و علاوه بر این مصرف نکردن فولیک اسید قبل از بارداری و در طول سه ماهه اول بارداری می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از عیوب لوله عصبی جنین، مانند لوله عصبی ناقص یا آنسفالوسل، را منجر شود. در این مقاله قصد داریم شما رو با فواید مصرف فولیک اسید در دوران بارداری آشنا کنیم.

فواید مصرف فولیک اسید در بارداری

برخی از فواید فولیک اسید به شرح زیر است:

1. پیشگیری از نقص لوله عصبی:

  • فولیک اسید نقش کلیدی در تکوین و تکامل سیستم عصبی مرکزی جنین دارد.
  • مصرف مناسب فولیک اسید قبل از بارداری و در ابتدای بارداری می‌تواند خطر بروز نقص لوله عصبی نظیر اسپاینا بیفیدا را تا 70% کاهش دهد.

2. بهبود رشد و تکامل جنین:

  • فولیک اسید در تقسیم و تکثیر سلول‌های جنین نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • مصرف کافی فولیک اسید به رشد طبیعی و تکامل همه اندام‌های جنین کمک می‌کند.

3. کاهش خطر پره‌اکلامپسی:

  • پره‌اکلامپسی یک عارضه جدی بارداری است که با مصرف فولیک اسید می‌توان خطر آن را کاهش داد.
  • فولیک اسید با بهبود عملکرد عروق خونی و کاهش استرس اکسیداتیو، از بروز پره‌اکلامپسی پیشگیری می‌کند.

4. کاهش خطر کم‌خونی در مادر:

  • فولیک اسید نقش مهمی در ساخت گلبول‌های قرمز خون دارد.
  • مصرف کافی فولیک اسید می‌تواند از بروز کم‌خونی ناشی از کمبود آهن در مادران باردار پیشگیری کند.

5. تقویت سیستم ایمنی:

  • فولیک اسید در عملکرد صحیح سیستم ایمنی و تولید سلول‌های ایمنی نقش مهمی دارد.
  • مصرف فولیک اسید می‌تواند مقاومت بدن مادر در برابر عفونت‌ها را افزایش دهد.

در مجموع، مصرف مناسب فولیک اسید در بارداری فواید چشمگیری برای سلامت مادر و جنین دارد و یک توصیه اساسی برای تمام زنان باردار است.

فواید مصرف فولیک اسید در بارداری

مصرف چه مقدار فولیک اسید از نقص های جنینی جلوگیری می کند؟

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که زنانی که قصد بارداری دارند یا ممکن است باردار شوند، روزانه حداقل ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند. این مقدار فولیک اسید برای کاهش خطر ابتلا به نقص‌های لوله عصبی مانند آنسفالی و اسپینا بیفیدا در جنین بسیار مهم است. و همچنین بعضی از زنان با عوامل خاصی مانند سابقه نقص‌های لوله عصبی در خانواده یا تحت درمان با داروهایی که تأثیر روی جذب فولیک اسید دارند، ممکن است به مقدار بیشتری فولیک اسید نیاز داشته باشند. در این موارد، پزشک معالج شما ممکن است دوز مناسب فولیک اسید را بر اساس وضعیت شما تعیین کند.

به هر حال، حتی اگر شما میزان ۴۰۰ میکروگرم را مصرف کنید، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند دوز مناسب فولیک اسید را بر اساس وضعیت شما تعیین کند و از نگرانی‌های خود درباره مصرف فولیک اسید در دوران بارداری خارج شوید.

قرص فولیک اسید را صبح بخوریم یا شب؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد که قرص فولیک اسید را صبح بخورید یا شب. این قرص را همواره در زمان مشخصی از روز میل نمایید. قرص فولیک اسید را همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. اینکه قرص فولیک اسید را همراه با غذا بخورید یا بدون غذا، اهمیتی ندارد و هر زمانی را می‌توانید انتخاب نمایید.عوارض مصرف فولیک اسید در بارداری

مصرف فولیک اسید در بارداری به طور کلی به عنوان یک مکمل ایمن و مورد تأیید قلبی برای جلوگیری از نقص‌های لوله عصبی جنین توصیه می‌شود. اما همانند هر مکمل یا داروی دیگری، مصرف فولیک اسید نیز ممکن است همراه با برخی عوارض و عوارض جانبی ظاهر شود. در ادامه، برخی از عوارض ممکن مصرف فولیک اسید در دوران بارداری آورده شده است:

۱. مشکلات گوارشی: مصرف فولیک اسید در بارداری ممکن است منجر به عوارض گوارشی مانند تهوع، استفراغ، نفخ و یا اسهال شود. در برخی موارد، مصرف فولیک اسید با معده خالی می‌تواند این عوارض را شدیدتر کند.

۲. احتمال افزایش ریسک عفونت: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بلندمدت فولیک اسید در مقادیر بالا ممکن است ریسک عفونت‌های ترومبومبوزیتیک (مانند عفونت‌های خون و سیستم عصبی مرکزی) را افزایش دهد. اما این ریسک نسبتاً کم است و در بیشتر موارد تأثیر قابل توجهی ندارد.

۳. تداخل با داروهای دیگر: فولیک اسید ممکن است با برخی از داروها تداخل کند و تأثیر آنها را تغییر دهد. بنابراین، اگر در حال مصرف داروهای دیگر هستید، بهتر است با پزشک خود درباره تداخلات ممکن و تنظیم دوزها مشورت کنید.

نکته بسیار مهم است که برای مصرف فولیک اسید و هرگونه مکمل دیگر، همواره بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شرایط خاص شما را بررسی کند و به شما راهنمایی کند که آیا مصرف فولیک اسید برای شما مناسب است و در صورت تأیید، بهترین روش مصرف را تعیین کند.

مصرف قرص فولیک اسید در دوران بارداری

نتیجه گیری

در نتیجه می‌توان گفت مصرف فولیک اسید در بارداری می‌تواند به جلوگیری از نقص‌های لوله عصبی جنین، حفظ سلامت قلب و عروق، و کاهش احتمال پیش‌زایمان زودرس کمک کند. توصیه می‌شود که قبل از شروع بارداری و طی دوران اول بارداری با پزشک خود درباره مصرف فولیک اسید مشورت کنید تا بهترین روش مصرف و دوز مناسب را براساس وضعیت شما تعیین کند.

داروخانه آنلاین دارونت

دربارۀ اسید فولیک بیشتر مطالعه کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.