10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

مکمل هایی که نباید با هم مخلوط شوند

فهرست این مقاله

بسیاری از افراد برای کمک به شرایط سلامتی یا بهبود سلامتی خود از مکمل ها استفاده می کنند. ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و پروبیوتیک ها همه انواع مکمل هایی هستند که ممکن است به سلامتی کمک کنند. حتی ممکن است ترکیبی از مکمل ها را مصرف کنید. اما ترکیبات خاصی وجود دارد که نباید مصرف شوند. مکمل ها ممکن است نه تنها با یکدیگر، بلکه با داروهایی که ممکن است مصرف می کنید نیز تداخل داشته باشند. به همین دلیل دانستن فعل و انفعالات احتمالی مکمل ها مهم است.

مکمل های غذایی توسط FDA حداقل تنظیم می شوند و ممکن است برای شما مناسب باشند یا نباشند. اثرات مکمل ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به متغیرهای زیادی از جمله نوع، دوز، دفعات استفاده و تداخل با داروهای فعلی بستگی دارد. لطفاً قبل از شروع هر گونه مکمل با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز خود صحبت کنید.

 

vitamins supplements

مکمل هایی که باید از آنها اجتناب کنید

مکمل ها می توانند فواید سلامتی داشته باشند، اما ممکن است خطراتی برای سلامتی نیز داشته باشند. برای مثال، گاهی اوقات ترکیبات موجود در مکمل‌های خاص می‌توانند آزمایش‌های آزمایشگاهی را تغییر دهند یا در طول جراحی اثرات منفی داشته باشند. خطرات ناشی از مصرف مکمل‌ها در صورت مصرف بیش از یک مکمل افزایش می‌یابد. در اینجا چند ترکیب مکمل وجود دارد که باید در مورد آنها با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید – و در صورت مصرف هر دو چه کارهایی ممکن است لازم باشد انجام دهید.

منیزیم و کلسیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای کمک به صدها فرآیند بدن از جمله عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون مورد نیاز است. این ماده در مواد غذایی مانند سبزیجات سبز و برگ دار و همچنین در حبوبات، مغزها، دانه ها و غلات کامل یافت می شود. این مکمل در انواع مختلفی از مکمل ها نیز موجود است، اگرچه ممکن است مصرف آنها توصیه نشود

داشتن سطوح پایین منیزیم با بیماری های قلبی، دیابت و پوکی استخوان (استخوان های شکننده) مرتبط است. سطوح خیلی پایین منیزیم نادر است، اما در میان کسانی که: 2

  • اعتیاد به الکل داشته باشند
  • یک بیماری گوارشی یا جراحی داشته باشید که باعث شود بدن شما مواد مغذی را به درستی جذب نکند
  • دیابت نوع 2 داشته باشد
  • بزرگتر هستند

کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای سلامت استخوان است. می توان آن را در غذاهایی مانند شیر، ماست و پنیر یافت. در ایالات متحده، 30 درصد از مردان و 60 درصد از زنان، کلسیم کمتر مصرف می کنند. عدم دریافت کلسیم کافی می تواند منجر به کاهش استحکام استخوان و پوکی استخوان شود

اگر دوزهای بسیار بالای کلسیم (2600 میلی گرم در روز) مصرف کنید، مصرف هر دو ماده معدنی با هم می تواند منجر به کاهش جذب منیزیم شود. توصیه می‌شود افرادی که در معرض خطر کمبود منیزیم هستند و مکمل‌های کلسیم مصرف می‌کنند، این کلسیم را قبل از خواب به جای هنگام غذا مصرف کنند. این به این دلیل است که مصرف مکمل کلسیم در طول یک وعده غذایی می‌تواند بر میزان مصرف منیزیم غذایی تأثیر منفی بگذارد.

ویتامین C و مس

 

ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند، پروتئینی که به بهبود زخم های شما کمک می کند. افراد به دلایل مختلف، از جمله برای کمک به مبارزه با عفونت، کاهش درد پس از جراحی یا کاهش فشار خون ، مکمل های ویتامین C مصرف می کنند .

مس معدنی در تولید انرژی نقش دارد و به ایجاد بافت همبند شما کمک می کند که ساختاری به بدن می دهد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ممکن است مکمل های مس مصرف کنند زیرا نشان داده شده است که به تغییر سطح چربی خون کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی آترواسکلروتیک را کاهش می دهد. این مکمل همچنین در بیماری آلزایمر استفاده شده است زیرا کمبود مس در بین مبتلایان به این بیماری دیده شده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مقادیر زیاد ویتامین C (بیش از 1500 میلی گرم) می تواند جذب مس را کاهش دهد. این یافته بر اساس تحقیقات تکمیل شده در میان مردان جوان بود و احتمالاً فقط افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که مصرف مس آنها کم است.

آهن و چای سبز

آهن یک ماده معدنی است که بخشی ضروری از گلبول های قرمز خون است که اکسیژن را از ریه ها به بافت ها منتقل می کند. مکمل های آهن معمولاً برای افرادی که کم خونی فقر آهن، سرطان و برخی اختلالات گوارشی دارند و همچنین برای کسانی که باردار هستند توصیه می شود.

برای نوشیدن و مصرف آن به عنوان عصاره رایج شده است . برای کمک به بهبود هوشیاری ذهنی، کاهش علائم گوارشی و سردرد، و محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی تبلیغ شده است.

مصرف چای سبز با آهن می تواند جذب این ماده معدنی را کاهش دهد. در حالی که ممکن است این اثر برای اکثر افراد قابل توجه نباشد، اگر هر دو را مصرف کنید، همچنان می‌توانید آنها را در زمان‌های جداگانه مصرف کنید

مکمل هایی که می توانند با داروها تداخل داشته باشند

are you taking too many supplements 1440x810 1

برخی مکمل های غذایی می توانند جذب، متابولیسم یا دفع دارو را تغییر دهند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند بر قدرت داروی شما تأثیر بگذارد، به این معنی که ممکن است داروهای مورد نیازتان را یا بیش از حد یا خیلی کم دریافت کنید.

گیلاس زمستانی – پنیر باد

آشواگاندا یک آداپتوژن است که گیاهی است که در طب سنتی چینی و طب آیورودا استفاده می شود. آشواگاندا – یک درختچه کوچک همیشه سبز که در مناطق خشک مانند هند، خاورمیانه و بخش‌هایی از آفریقا یافت می‌شود – برای کمک به بدن در مبارزه با استرس و بی‌خوابی تبلیغ می‌شود. اما مصرف آشواگاندا ممکن است با انواع داروها از جمله:

دارو برای افراد مبتلا به دیابت

مصرف آشواگاندا همراه با داروهای ضد دیابت که برای کاهش سطح قند خون به کار می‌رود، می‌تواند خطر افت قند خون (هیپوگلیسمی) را افزایش دهد. نشان داده شده است که برخی از گیاهان دارویی به مدیریت دیابت کمک می‌کنند، اما مصرف آنها در کنار داروهایی که این کار را نیز انجام می‌دهند، می‌تواند به طور بالقوه منجر به قند خون بسیار پایین شود

داروهای فشار خون بالا

تحقیقات حیوانی حاکی از آن است که آشواگاندا ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش دهد و افرادی را که داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند در معرض خطر افت فشار خون قرار می دهد، فشار خون بسیار پایین.

سرکوب کننده های ایمنی

تحقیقات انسانی نشان داده است که آشواگاندا می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. علاوه بر این، تحقیقات حیوانی نشان داده است که آشواگاندا می تواند اثر سرکوب سیستم ایمنی ناشی از سیکلوفسفامید را کاهش دهد، دارویی که برای درمان سرطان و سندرم نفروتیک استفاده می شود.

فلز روی

روی یک ماده معدنی است که نقش های متعددی از جمله در ایمنی، ایجاد پروتئین، التیام زخم، ایجاد DNA و حس چشایی و بویایی دارد. اما روی می تواند با داروهای متعددی از جمله: 13 تداخل داشته باشد

آنتی بیوتیک ها

برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها – به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌های کینولون (مانند Cipro) و آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین (مانند آکرومایسین و سومایسین ) – با روی در دستگاه گوارش تداخل دارند و اجازه جذب روی و آنتی‌بیوتیک را نمی‌دهند. اگر نیاز به مصرف هر دو دارید، آنتی بیوتیک را حداقل دو ساعت قبل یا چهار تا شش ساعت بعد از مصرف مکمل های روی مصرف کنید.

پنی‌سیلامین

روی باعث کاهش جذب و عملکرد پنی‌سیلامین می‌شود که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود. اگر نیاز به مصرف هر دو دارید، مکمل‌های روی باید حداقل دو ساعت قبل یا بعد از مصرف پنی‌سیلامین مصرف شوند.

ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که مغز شما هنگام تاریکی هوا تولید می کند. این به زمان بندی ساعت داخلی شما (ریتم شبانه روزی) و خواب کمک می کند. برخی از افراد مکمل های ملاتونین را برای کمک به خواب یا جت لگ مصرف می کنند. ملاتونین ممکن است با چندین دارو تداخل داشته باشد، از جمله:

رقیق کننده های خون

این داروها که به عنوان ضد انعقاد نیز شناخته می شوند، از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کنند. برخی گزارش ها از خونریزی جزئی و کاهش تولید پروتئین پروترومبین (یکی از عوامل متعددی که به لخته شدن خون شما کمک می کند) در افرادی که ملاتونین با وارفارین مصرف می کنند، وجود دارد.

داروهای ضد تشنج

ضد تشنج نوعی دارویی است که به افرادی که ممکن است دچار تشنج شوند داده می شود. اعتقاد بر این است که ملاتونین ممکن است اثر داروهای ضد تشنج را کاهش دهد. همچنین برخی تحقیقات بالینی وجود دارد که نشان می دهد ملاتونین می تواند دفعات تشنج را افزایش دهد، به ویژه کودکان مبتلا به اختلالات عصبی.

داروهای ضد بارداری

برخی تحقیقات نشان می دهد که داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند سطوح ملاتونین را افزایش دهند و در نتیجه اثرات و عوارض جانبی احتمالی مکمل های ملاتونین را افزایش دهند.16 عوارض جانبی بالقوه ملاتونین شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و خواب آلودگی است.

مخمر سنت جان

این مکمل محبوب گیاهی بومی اروپا است که گل های زرد و ستاره ای شکل دارد. این مکمل برای کمک به شرایط سلامت روان مانند افسردگی مصرف می شود. با این حال، مخمر سنت جان با تداخلات بالقوه جدی با داروهای خاص همراه بوده است

مصرف مخمر سنت جان با داروهای ضد افسردگی خاص می تواند منجر به افزایش سطح سروتونین شود که می تواند زندگی را تهدید کند. علائم می تواند در عرض چند دقیقه یا چند ساعت ظاهر شود و می تواند شامل اسهال، بی قراری، ضربان قلب سریع، فشار خون بالا و توهم باشد.

خار مریم همچنین می تواند داروهای ضد افسردگی را ضعیف کند. سایر داروهایی که خار مریم می تواند ضعیف کند عبارتند از: 18

  • قرص های ضد بارداری
  • سیکلوسپورین (دارویی که برای جلوگیری از رد پیوند اعضای بدن استفاده می شود)
  • دیگوکسین (داروی نارسایی قلبی)
  • اکسی کدون (داروی ضد درد)
  • برخی از داروهای HIV مانند ایندیناویر
  • برخی از داروهای سرطان مانند ایرینوتکان
  • وارفارین (رقیق کننده خون)

 

98749349

 

چه زمانی باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کرد

اگر از هر نوع مکمل یا ترکیب مکمل استفاده می کنید و هر گونه عوارض جانبی منفی را تجربه می کنید، باید مصرف مکمل را متوقف کرده و به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.10 واکنش های جدی بالقوه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش پوست، بثورات یا کهیر
  • تورم گلو، لب ها یا زبان
  • خس خس سینه یا تنگی نفس
  • غش کردن
  • درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم
  • حالت تهوع، استفراغ یا اسهال
  • مشکل در ادرار کردن، کاهش ادرار یا تیرگی ادرار
  • وجود خون در ادرار، مدفوع، استفراغ یا خلط
  • خونریزی غیر طبیعی از بینی یا لثه
  • خستگی
  • از دست دادن اشتها
  • زرد شدن پوست یا چشم
  • درد شدید مفاصل، ماهیچه یا شکم

اگر در مورد ترکیب مکمل‌ها یا ترکیب مکمل‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید مطمئن نیستید، باید از یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی بخواهید که این ترکیب را از نظر خطرات احتمالی ارزیابی کند. و اگر به فکر شروع یک مکمل هستید، باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیز مشورت کنید و به آنها اطلاع دهید که چه مکمل ها و داروهای دیگری مصرف می کنید. این امر به ویژه برای افرادی که باردار یا شیرده هستند و همچنین برای کودکان صادق است، زیرا این گروه ها ممکن است بیشتر در معرض آسیب های احتمالی باشند.

همچنین اگر اخیراً جراحی کرده اید یا به زودی عمل خواهید کرد، باید با ارائه دهنده خود در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید صحبت کنید. برخی از مکمل‌ها می‌توانند با داروهایی که باید قبل، بعد یا در حین جراحی مصرف کنید تداخل منفی داشته باشند و ممکن است فعلاً نیاز به تغییر رژیم شما باشد.

یک بررسی سریع

مصرف مکملی که ادعا می‌کند به برخی از بیماری‌ها کمک می‌کند، می‌تواند به آسانی خرید چیزی از آنلاین یا فروشگاه سلامت و تندرستی محلی شما باشد. با این حال، اگر در حین مصرف دارو بیش از یک یا مکمل مصرف کنید، ممکن است خطر تداخلات منفی وجود داشته باشد. علائم فعل و انفعالات منفی می تواند شامل خستگی، زرد شدن پوست و درد شدید عضلانی باشد. اگر هنگام مصرف مکمل، هر گونه واکنش نامطلوب را تجربه کردید، باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. اگر در مورد شروع یک مکمل جدید فکر می کنید، باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما بهترین است و آنها را از سایر مکمل ها یا داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید.

 

 

 

برای خرید انواع مکمل ها به سایت دارونت مراجعه کنید.

 

منبع:www.health.com

برچسبی برای این مقاله وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.