10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

6 فایده قهوه برای سلامتی

فهرست این مقاله

قهوه سرد یا داغ دارای مزایای مفیدی است.

برای بسیاری از دوستداران قهوه، این چیزی بیش از بوی دانه های بو داده و طعمی صاف و غنی است. این مراسم شروع روز با یک لیوان بخار یا لیوان یخی جاوا است.

تفاله‌های سوخاری قبل از اینکه به فنجان شما برسند فاصله زیادی دارند. دانه های خام پس از برداشت از درخت قهوه، فرآیند بو دادن را طی می کنند. تفاوت در دما و زمان برشته شدن باعث می شودکباب های روشن، متوسط ​​و تیره . که تعیین کننده تنوع طعمی است که قهوه می تواند داشته باشد.

 

top view coffee accessories table

کافئین چیست؟

قهوه حاوی کافئین است. کافئین محرکی است که سیستم عصبی مرکزی را فعال می کند. به همین دلیل است که ممکن است بعد از فنجان صبحگاهی بیشتر احساس بیداری، هوشیاری یا پرانرژی کنید

کافئین بیش از حد می تواند چیز بدی باشد. این می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، سرگیجه، سردرد، ضربان قلب سریع و حتی ایجاد کنداضطراب.1 اگر هر یک از این موارد را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید کافئین را کاهش دهید یا آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اما با انواع بدون کافئین، همچنان می توانید قهوه خود را بنوشید و آن را نیز بنوشید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مصرف روزانه 400 میلی گرم کافئین را توصیه می کند. این به حدود چهار یا پنج فنجان قهوه می رسد (یا کمتر اگر قصد دارید نوشیدنی های کافئین دار دیگر بخورید). برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس ترند.2

فواید قهوه برای سلامتی

با این حال، خبر خوب برای همه طرفداران قهوه این است که این نوشیدنی محبوب – حدود دو کالری در هر فنجان هشت اونس – چندین فواید سلامتی را ارائه می دهد. در اینجا شش مورد، همراه با چند موضوع بالقوه که باید از آنها آگاه بود و اینکه چگونه قهوه بدون کافئین در آن قرار می گیرد، آورده شده است.

قهوه در برابر افسردگی محافظت می کند

قهوه ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد. افسردگی یک بیماری روانی جدی است و بیش از 19 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. قهوه ممکن است قدرت مبارزه با آن را داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد که در افرادی که حداقل چهار فنجان قهوه در روز می نوشند، “خطر ابتلا به افسردگی به میزان قابل توجهی کمتر است”. اینها افراد میانسالی بودند که همگی دنبال الف بودندرژیم غذایی مدیترانه ای.

بررسی مطالعات بر اساس نتایج چندین مطالعه در مورد مصرف قهوه، کافئین و چای به نتیجه مشابهی رسید. محققان دریافتند که قهوه بهترین محافظت را در برابر خطر افسردگی ارائه می دهد. چای و کافئین نیز ممکن است کمک کند، اما به میزان کمتر

مطالعه سوم نشان داد که قهوه وکا فئین مصرف با کاهش خطر افسردگی همراه بود. مهم‌ترین اثرات در افرادی که روزانه 68 تا 509 میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کردند مشاهده شد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است

دانه های قهوه دانه های درون میوه کوچک درخت قهوه هستند. هم دانه ها و هم میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. یکی از منابع اولیه آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی روزانه افراد قهوه است. آنتی اکسیدان ها ضروری هستند زیرا می توانند از برخی از انواع آسیب به سلول های بدن جلوگیری کنند یا آن را به تاخیر بیندازند.

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه با محافظت از سلامتی مرتبط هستند. اسید کلروژنیک، پلی فنل فراوان در قهوه، نشان داده است که التهاب را کاهش می دهد. همچنین ممکن است نقش کلیدی در محافظت در برابر بیماری های مزمن، از جمله چاقی داشته باشد

و فقط اگر در مورد میوه قهوه تعجب می کنید، می توان آن را به کمپوست تبدیل کرد یا خشک کرد و به عنوان چای دم کرد. این میوه همچنین در محصولاتی مانند نوشیدنی های انرژی زا استفاده می شود زیرا میوه حاوی کافئین است.

قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد

2b35597eed7abad8acd981f99ced18a04a506c8e 5500x3667 1 scaled 1

دیابت نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است، وضعیتی که منجر به افزایش سطح گلوکز خون (قند خون) می شود. در صورت عدم درمان، دیابت می تواند عوارض متعددی برای سلامتی ایجاد کند

نشان داده شده است که با افزایش مصرف قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش می یابد. در یک مطالعه، شانس ابتلا به این بیماری به ازای هر فنجان افزایش مصرف قهوه در روز، 6 درصد کاهش یافت. دلایل احتمالی این پیوند عبارتند از اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قهوه، توانایی افزایش کالری سوزی، و تأثیر بر محتوا و تنوع میکروب های روده محافظ سلامت.11

همچنین ممکن است خبرهای خوبی برای افرادی که سابقه ابتلا به دیابت در دوران بارداری دارند، وجود داشته باشد، وضعیتی به نام دیابت بارداری. اگر این شما هستید، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی شما بیشتر است. اما نوشیدن قهوه کافئین دار ممکن است به کاهش این خطر کمک کند

قهوه با نرخ پایین سایر بیماری ها مرتبط است

مصرف قهوه ممکن است در برابر برخی از سرطان ها از جمله سرطان سینه، کولورکتال، آندومتر و پروستات، بیماری قلبی و بیماری پارکینسون محافظت کند. مصرف مادام العمر قهوه/کافئین همچنین با پیشگیری از زوال شناختی و کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.

از نظر سلامت مغز، قهوه کافئین دار هوشیاری را افزایش می دهد و همچنین ممکن است حافظه را تا 24 ساعت پس از مصرف بهبود بخشد.

قهوه ممکن است به تمرین شما کمک کند

 

low angle view unrecognizable muscular build man preparing lifting barbell health club

چندین مطالعه نشان داده اند که در حد اعتدال،کافئین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد. این اثرات شامل بهبود گردش خون، افزایش قدرت عضلانی، استقامت و قدرت، به علاوه کاهش درد است. این ممکن است به شما کمک کند در طول تمرینات بیشتر فشار بیاورید و در نتیجه قدرت عضلانی و/یا استقامت بهتری داشته باشید.

یک مطالعه نشان داد که مصرف قهوه به همراه شیر منجر به بازیابی بیشتر گلیکوژن عضلات می شود. (گلیکوژن شکل ذخیره شده گلوکز و منبع انرژی اولیه بدن است.) افزودن قهوه به نوشیدنی با مقادیر کافی کربوهیدرات باعث افزایش سنتز مجدد گلیکوژن عضلانی در طول ریکاوری چهار ساعته پس از ورزش دوچرخه سواری طاقت فرسا شد.

قهوه ممکن است از زوال عقل محافظت کند

زوال عقل یک اصطلاح کلی است که زمانی را توصیف می کند که عملکرد مغز کاهش می یابد. در مراحل اولیه،زوال عقل ممکن است تشخیص آن دشوار باشد. اما می تواند به حدی برسد که در توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه ممکن است از بیماری آلزایمر محافظت کند، وضعیتی که علائم زوال عقل به تدریج بدتر می شود. قهوه ممکن است این اثر محافظتی را داشته باشد زیرا به نظر می‌رسد که فرآیند مسئول زوال ذهنی را کند می‌کند

مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن قهوه، با یا بدون چای، با کاهش خطر نه تنها زوال عقل بلکه همچنین سکته مغزی مرتبط است. و حتی پس از سکته مغزی، قهوه (دوباره با یا بدون چای) همچنان با خطر کمتر زوال عقل مرتبط بود.

قهوه بدون کافئین نیز می تواند فوایدی داشته باشد

بدون کافئین فواید سلامتی مانند آنتی اکسیدان ها، محافظت از بیماری ها (از جمله در برابر دیابت نوع 2) و حتی افزایش هوشیاری را ارائه می دهد.

بنابراین اگر از قهوه لذت می برید اما کافئین با شما موافق نیست، هنوز هم می توانید از مزایای قهوه بدون کافئین بهره مند شوید.

معایب بالقوه برای در نظر گرفتن

در حالی که قهوه فوایدی دارد، اما ممکن است معایبی نیز داشته باشد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر، کافئین بهتر است در حد اعتدال مصرف شود. در اینجا عوارض جانبی بالقوه کافئین بیش از حد ذکر شده است.

کم آبی احتمالی

کافئین مدت‌هاست که به دلیل کمک به کم‌آبی بدن مورد انتقاد قرار گرفته استاثر دیورتیک، که باعث از دست دادن مایعات می شود. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که پس از حدود چهار روز مصرف مداوم کافئین، بدن شما تنظیم می‌شود که اثر کم‌آبی را خنثی می‌کند.

ترفند این است که باید ثابت قدم باشید. به عبارت دیگر، اگر گاهی صبح یک فنجان قهوه بنوشید، گاهی سه فنجان، یا گهگاهی بعد از ظهر به آن دست دراز کنید، ممکن است عوارض جانبی ادرارآور مانند سردرد و کم انرژی را احساس کنید.

اثرات قلبی عروقی

10606210 9817

افرادی که از نظر ژنتیکی متابولیزکننده کند کافئین هستند، پس از افزایش مصرف قهوه کافئین دار، خطر حمله قلبی، فشار خون بالا و پیش دیابت را افزایش می دهند، در حالی که متابولیسم های سریع این خطرات را به همراه ندارند.

تحریک گوارشی

برای برخی افراد، کافئین همچنین می‌تواند باعث تحریک گوارشی، از جمله سوزش سر دل، و همچنین ناراحتی معده، اضطراب، ضربان قلب سریع و خستگی مجدد شود. با این حال، مصرف قهوه بیشتر از ضرر مفید است

نتیجه بارداری

مصرف قهوه نیز می تواند بر بارداری تاثیر بگذارد. نوشیدن قهوه در دوران بارداری با وزن کم هنگام تولد، زایمان زودرس و از دست دادن بارداری مرتبط است

بهترین شیوه های قهوه

از قهوه خود لذت ببرید و بهترین روش های مصرف قهوه را در نظر داشته باشید:

  • ثبات را هدف بگیرید.
  • زیاده روی نکنید- بیش از پنج فنجان هشت اونس در روز ننوشید (مقدار در پنج فنجان کوتاه یا 2.5 فنجان بزرگ استارباکس).
  • از افزودن مواد افزودنی نامطلوب مانند شیرین کننده های مصنوعی یا مقادیر زیاد شکر اضافه خودداری کنید.
  • اگر قهوه معمولی می نوشید، آن را با آن ترکیب نکنیدسایر محرک ها.
  • حداقل شش ساعت قبل از خواب مصرف کافئین خود را قطع کنید تا خواب بهتری داشته باشید (حتی اگر فکر می کنید بر شما تأثیری ندارد).

یک بررسی سریع

اگر عاشق قهوه هستید، می توانید با لذت از آن لذت ببریدمزایای بسیاری. قهوه آنتی اکسیدان، تقویت کننده تمرین، و فوایدی برای برخی بیماری های مزمن، از جمله موارد دیگر، ارائه می دهد.

مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با تغذیه، بهترین توصیه این است که به بدن خود گوش دهید. اگر مشکوک هستید که کافئین باعث ایجاد برخی اثرات ناخواسته یا محدود کردن عملکرد شما می شود، بدون کافئین استفاده کنید. و H2O خوب قدیمی را فراموش نکنید، که همیشه باید اصلی ترین و پرمصرف ترین نوشیدنی شما باقی بماند.

 

منبع:www.health.com

برچسبی برای این مقاله وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.