10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

راهنمای انتخاب مولتی ویتامین برای کودکان

فهرست این مقاله

نحوه انتخاب ویتامین برای کودکان

اگر کودک شما از یک رژیم غذایی محدود پیروی می کند، نمی تواند به اندازه کافی مواد مغذی را جذب کند، یا به خوردن غذا حساس است، ممکن است از مصرف ویتامین ها سود ببرد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که در انتخاب مکمل باید به چه نکاتی توجه کنید:

  • تست شخص ثالث:برای اطمینان از مطابقت محتویات با برچسب، به دنبال محصولی بگردید که توسط شخص ثالثی مانند NSF International، ایالات متحده داروسازی (USP)، ConsumerLab.com، Informed Choice یا گروه کنترل مواد ممنوعه آزمایش شده است.
  • فرمولاسیون مخصوص کودکان:ویتامین هایی را انتخاب کنید که مخصوص بچه ها هستند. این محصولات نباید حاوی مگادوز باشد که بیش از نیاز روزانه کودکان به مواد مغذی باشد.
  • فرمولاسیون مناسب سن:محصولی را انتخاب کنید که برای سن خاص کودک شما فرموله شده باشد. در حالی که بسیاری از مولتی ویتامین ها برای کودکان 4 سال و بالاتر هستند، گزینه های کمی برای کودکان نوپا وجود دارد.
  • نیاز به مواد مغذی:حتماً با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه کودک خود صحبت کنید تا مشخص شود مولتی ویتامین کودک شما باید حاوی چه مواد مغذی باشد.
  • مواد افزودنی و شکر:در صورت امکان، مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که حاوی حداقل مقدار قند اضافه شده و افزودنی های مصنوعی باشد.

همیشه قبل از دادن مکمل ها به فرزندتان با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

young mum giving her little daughter medicine

نیاز به مواد مغذی برای کودکان

نیازهای غذایی کودکان به سن، جنس، اندازه، رشد و سطح فعالیت بستگی دارد.

به گفته کارشناسان بهداشت، کودکان 2 تا 8 ساله به 1000 تا 1400 کالری در روز نیاز دارند. کودکان 9 تا 13 ساله بسته به عوامل خاصی مانند سطح فعالیت روزانه به 1400 تا 2600 کالری نیاز دارند.

علاوه بر گنجاندن کالری کافی، رژیم غذایی کودک باید مطابق با مصرف مرجع غذایی (DRIs) زیر باشد:

ماده مغذی DRI برای سنین 1-3 DRI برای سنین 4-8
کلسیم 700 میلی گرم 1000 میلی گرم
اهن 7 میلی گرم 10 میلی گرم
ویتامین A 300 میکروگرم (mcg) 400 میکروگرم
ویتامین B12 0.9 میکروگرم 1.2 میکروگرم
ویتامین سی 15 میلی گرم 25 میلی گرم
ویتامین دی 600 IU (15 میکروگرم) 600 IU (15 میکروگرم)

در حالی که مواد مغذی بالا برخی از رایج‌ترین مواردی هستند که مورد بحث قرار می‌گیرند، اما تنها مواردی نیستند که کودکان به آن‌ها نیاز دارند.

کودکان برای رشد و سلامتی مناسب به مقداری از هر ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند، اما مقادیر دقیق آن بسته به سن متفاوت است. کودکان بزرگتر و نوجوانان برای حمایت از سلامت مطلوب به مقادیر متفاوتی از مواد مغذی نسبت به کودکان کوچکتر نیاز دارند.

آیا کودکان نیاز به مواد مغذی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند؟

کودکان به مواد مغذی مشابه بزرگسالان نیاز دارند اما معمولاً به مقادیر کمتری نیاز دارند.

همانطور که کودکان رشد می کنند، دریافت مقادیر کافی از مواد مغذی که به رشد کمک می کند برای آنها حیاتی است.استخوان های قوی مانند کلسیم و ویتامین D

علاوه بر این، آهن، روی، ید،کولین و ویتامین های A، B6 (فولات)، B12 و D برای رشد مغز در اوایل زندگی بسیار مهم هستند..

اگرچه کودکان ممکن است نسبت به بزرگسالان به مقادیر کمتری از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز داشته باشند، اما برای رشد و نمو مناسب باید به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت کنند.

آیا کودکان به مکمل های ویتامین نیاز دارند؟

به طور کلی، کودکانی که رژیم غذایی سالم و متعادلی دارند، نیازی به مکمل های ویتامین ندارند.

با این حال، نوزادان نیاز به مواد مغذی متفاوتی نسبت به کودکان دارند و ممکن است به مکمل‌های خاصی مانند ویتامین D نیاز داشته باشندنوزادان شیرده

AAP و دستورالعمل‌های غذایی USDA برای آمریکایی‌ها مکمل‌هایی را بیش از میزان توصیه‌شده برای کودکان سالم بزرگ‌تر از 1 سال که رژیم غذایی متعادلی دارند، توصیه نمی‌کنند.

در عوض، آنها به بچه ها پیشنهاد می کنند که انواع میوه ها، سبزیجات، غلات، محصولات لبنی وپروتئینمواد غذایی برای به دست آوردن تغذیه کافی

این غذاها حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نمو مناسب در کودکان هستند.

به طور کلی، کودکانی که رژیم غذایی متعادلی دارند که شامل همه گروه‌های غذایی باشد، معمولاً به مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی نیاز ندارند. با این حال، بخش بعدی برخی استثناها را پوشش می دهد.

 

 

front view happy girl standing yellow isolated background closing eyes with toys cheerful longhaired child laughing playing hide seek concept game happiness

برخی از کودکان ممکن است به مواد مغذی مکمل نیاز داشته باشند

حتی اگر اکثر کودکانی که رژیم غذایی سالمی دارند نیازی به ویتامین ندارند، شرایط خاص ممکن است نیاز به مکمل داشته باشد.

برخی از مکمل های ویتامین و مواد معدنی ممکن است برای کودکانی که در معرض خطر کمبود هستند، مانند کسانی که

  • دنبال یک گیاهخوار یارژیم گیاهی
  • شرایطی دارید که بر جذب یا افزایش نیاز به مواد مغذی تأثیر می گذارد، مانند بیماری سلیاک، سرطان، فیبروز کیستیک یا بیماری التهابی روده (IBD)
  • جراحی داشته اید که روده یا معده را تحت تأثیر قرار می دهد
  • به شدت گزنده هستند و در خوردن انواع غذاها مشکل دارند

رژیم های غذایی گیاهی ممکن است خطر کمبود برخی مواد مغذی را افزایش دهند

به طور خاص، کودکانی که رژیم‌های گیاهی مصرف می‌کنند ممکن است در معرض کمبود کلسیم، آهن، روی و ویتامین‌های B12 و D باشند – به‌خصوص اگر محصولات حیوانی کم مصرف کنند یا اصلاً مصرف نکنند.

اگر برخی از مواد مغذی – مانند ویتامین B12 که به طور طبیعی در غذاهای حیوانی یافت می‌شود – از طریق مکمل‌ها یا غذاهای غنی‌شده جایگزین نشوند، رژیم‌های وگان می‌توانند برای کودکان خطرناک باشند.

عدم جایگزینی این مواد مغذی در رژیم غذایی کودکان می تواند منجر به عواقب جدی مانند رشد غیر معمول و تاخیر در رشد شود.

با این حال، این امکان برای کودکانی که از رژیم‌های گیاهی استفاده می‌کنند، می‌توانند تنها از طریق رژیم غذایی، تغذیه کافی را دریافت کنند، اگر والدین آن‌ها به اندازه کافی از غذاهای گیاهی که به طور طبیعی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی هستند یا غنی شده باشند، استفاده کنند.

شرایط خاصی ممکن است بر جذب تاثیر بگذارد یا نیاز به مواد مغذی را افزایش دهد

کودکان مبتلا به بیماری سلیاک یا IBD ممکن است در جذب چندین ویتامین و مواد معدنی، به ویژه آهن، روی و ویتامین D مشکل داشته باشند. این به این دلیل است که این شرایط باعث آسیب به مناطقی از روده می شود که ریزمغذی ها را جذب می کند.

از سوی دیگر، کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک در جذب چربی مشکل دارند و در نتیجه ممکن است به اندازه کافی ویتامین های محلول در چربی A، D، E و K را جذب نکنند.

علاوه بر این، کودکان مبتلا به سرطان و سایر بیماری‌هایی که باعث افزایش نیاز به مواد مغذی می‌شوند، ممکن است برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط به مکمل‌های خاصی نیاز داشته باشندسوء تغذیه

ممکن است افرادی که غذاخور هستند ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت نکنند

در نهایت، برخی از مطالعات، تند خوردن در دوران کودکی را با دریافت کم ریزمغذی ها مرتبط دانسته اند.

یک مطالعه روی 937 کودک 3 تا 7 ساله نشان داد که تند خوردن به شدت با مصرف کم آهن و روی مرتبط است.

با این حال، نتایج نشان داد که سطوح خونی این مواد معدنی در افراد تنبیه کننده نسبت به افراد غیر انتخاب کننده تفاوت معنی داری ندارد.

در نتیجه، اگر شک دارید که فرزندتان نیازهای تغذیه‌ای خود را برآورده نمی‌کند، بهتر است او را آزمایش کنید.کمبودهای تغذیه ای قبل از دادن مکمل به آنها

چگونه از دریافت مواد مغذی کافی کودک خود اطمینان حاصل کنیم

برای اطمینان از اینکه کودکان مقادیر کافی از مواد مغذی دریافت می‌کنند و به مکمل‌ها نیاز ندارند، سعی کنید یکانواع غذاهای مغذی در رژیم غذایی آنها

ترکیب میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی، چربی‌های سالم و محصولات لبنی (اگر کودک شما می‌تواند آنها را تحمل کند) در وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها احتمالاً ویتامین و مواد معدنی کافی را فراهم می‌کند.

برای کمک به فرزندتان در خوردن محصولات بیشتر، به طور مداوم سبزیجات و میوه های جدید تهیه شده به روش های مختلف و خوشمزه را معرفی کنید.

یک رژیم غذایی سالم برای بچه ها باید قندهای اضافه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود کند و روی میوه های کامل تمرکز کندروی آب میوه .

با این حال، اگر احساس می کنید که کودک شما تنها از طریق رژیم غذایی تغذیه مناسبی دریافت نمی کند، مکمل ها می توانند روشی ایمن و موثر برای تامین مواد مغذی مورد نیاز کودکان باشند.

اگر در مورد تغذیه کودک خود نگران هستید، با پزشک اطفال یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید.

 

 

happy two cute children play with fruits vegetables light background healthy food children

سوالات متداول

چه ویتامین هایی به فرزندم بدهم؟

نوع مکمل های ویتامینی مورد نیاز کودک شما به سن و نگرانی های خاص او بستگی دارد. با پزشک اطفال خود مشورت کنید تا ببینید آیا کودک شما به مصرف ویتامین ها نیاز دارد یا خیر.

اگر یک متخصص اطفال توصیه می کند که کودک شما ویتامین مصرف کند، به دنبال مارک های با کیفیتی باشید که توسط شخص ثالث آزمایش شده و با دوزهای مناسب از مواد مغذی برای کودکان فرموله شده اند (برای جلوگیری از سمیت).

از چه زمانی کودکان باید مصرف ویتامین ها را شروع کنند؟

همه بچه ها به ویتامین ها نیاز ندارند، اما برخی از گروه ها ممکن است از آنها بهره مند شوند (به زیر مراجعه کنید). به طور خاص، به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند و با شیر مادر نیمه‌شان تغذیه می‌شوند، باید بلافاصله پس از تولد، مکمل‌های ویتامین D داده شود.

در خارج از این گروه سنی، زمانی که باید شروع به دادن ویتامین به کودکان کنید، بستگی به زمانی دارد که آنها شروع به نیاز به ویتامین ها کنند. به عنوان مثال، کودکی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است که بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، احتمالاً پس از جراحی نیاز به مصرف ویتامین ها دارد.

با پزشک اطفال خود صحبت کنید تا بهترین زمان برای دادن ویتامین به کودکتان را تایید کنید.

آیا باید به کودک خود ویتامین بدهید؟

کودکانی که می خورند یک رژیم غذایی متعادل به طور کلی نیازی به مصرف مکمل های ویتامین نیست. با این حال، برخی از کودکان ممکن است به آنها نیاز داشته باشند، اگر در معرض خطر کمبود قرار گیرند.

این شامل کودکانی می شود که از رژیم غذایی گیاهخواری یا گیاهخواری پیروی می کنند، تحت عمل جراحی قرار گرفته اند که روده آنها را تحت تأثیر قرار داده است، دارای یک بیماری پزشکی است که بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد، یا افرادی که بسیار سختگیر هستند.

خط پایین

کودکانی که از رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده می کنند، معمولا نیازهای غذایی خود را از طریق غذا تامین می کنند.

با این حال، مکمل های ویتامین ممکن است برای خورنده های گزنده، کودکانی که شرایط سلامتی دارند که بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد یا نیازهای غذایی آنها را افزایش می دهد یا کسانی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کنند.

هنگام ارائه ویتامین به کودکان، حتماً مارک های با کیفیت بالا را انتخاب کنید که حاوی دوزهای مناسب برای کودکان باشد و به دوز توصیه شده پایبند باشید.

همچنین بهتر است در دادن مکمل های غذایی به کودک خود بدون شواهد مستند از کمبود محتاط باشید.

برای اطمینان از اینکه فرزندتان مواد مغذی کافی دریافت می کند، سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل به او ارائه دهید که شامل انواع غذاها باشد و شیرینی ها و غذاهای تصفیه شده را محدود کند.

منبع:www.healthline.com

برچسبی برای این مقاله وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.