350,000 تومان

موجود

تاریخ انقضای محصول: 2026/07/01

(1 سال و 9 ماه و 3 روز باقی مانده)

شربت اورتیکا زردبند 250 میلی لیتری

معرفی کوتاه

شربت اورتیکا زردبند، یک محلول گیاهی است که به منظور کمک به دفع سنگ کلیه و مثانه استفاده می‌شود. علاوه بر آن، عصاره گیاه گزنه که در این محصول حضور دارد، به‌طور قابل توجهی در کاهش التهاب و عفونت دستگاه دفع ادرار نیز مفید است.

برند:محصولات زرد بند (Zardband)

کشور سازنده: ایران

شکل دارویی : شربت

تعداد در بسته: 250 میلی لیتری

جنسیت مصرف کننده : عمومی

توضیحات تکمیلی

برند

شکل دارویی

شربت

جدول محتوا

راهنمای خرید از دارونت

معرفی محصول

نقد و بررسی شربت اورتیکا زردبند

شربت اورتیکا زردبند، باعث افزایش حجم و جریان ادرار می‌شود و از احتباس ادرار در مجاری جلوگیری می‌کند. این خاصیت باعث کمک به دفع سنگ کلیه و به طور چشمگیری کاهش حرکت باکتری می‌شود. حرکت باکتری، یکی از علل اصلی عفونت ادراری است، بنابراین کاهش حرکت باکتری به میزان عفونت کمک می‌کند و همچنین جلوگیری از تشکیل کلنی باکتری را فراهم می‌کند.برای تهیه‌ي شربت اورتیکا زردبند به داروخانه آنلاین دارونت مراجعه فرمایید.

 

 

خرید شربت اورتیکا زردبند 250 میلی لیتری

 

 

 

خواص گیاه گزنه موجود در شربت اورتیکا زردبند

گیاه گزنه به علمی Urtica dioica مشهور است. گزنه گیاهی چندساله و پایا است که در مناطق معتدل جهان رشد می‌کند. این گیاه دارای ساقه‌های خوابیده و بلندی است و برگ‌هایش دارای دندانه‌های تیز و مخروطی‌شکل هستند. گزنه به صورت وحشی یا به صورت مزرعه‌ای در برخی مناطق کشت می‌شود.گزنه از خواص دارویی متعددی برخوردار است. برگ‌ها و ریشه‌های گزنه دارای خواص دارویی بوده و شامل مواد مفیدی مانند آهن، ویتامین C، بتاکاروتن و فلاونوئیدها می‌شوند. این گیاه در طب سنتی به عنوان دیورتیک، آنتی‌الرژیک، ضد التهابی، ضد روماتیسمی و مقابله با التهابات پوست استفاده می‌شود. همچنین، گزنه می‌تواند در بهبود علائم درمانی برخی بیماری‌های مثانه و کلیه، آرتریت، التهابات مفصلی و آلرژی‌ها موثر باشد.

ترکیبات شربت اورتیکا زردبند

عصاره گیاه گزنه

ویژگی های شربت اورتیکا زردبند

• کمک به کاهش التهاب و عفونت دستگاه ادراری
• کمک به دفع سنگ کلیه

برای مشاهده بیشتر مکمل های کلیه و مجاری ادراری اینجا کلیک نمایید.

بیماری سنگ کلیه

سنگ کلیه یا سنگ گرده‌کیسه ادراری، مشکل شایعی است که در آن قطعه‌های سفت و جامد در داخل کلیه یا گرده‌کیسه ادراری شکل می‌گیرند. این سنگ‌ها معمولاً از مواد معدنی و نمک‌های موجود در ادرار تشکیل می‌شوند. علائم و عوارض سنگ کلیه شامل درد شدید در ناحیه پشتی و کمر، درد در محل ترقه کلیه، تب، خون در ادرار، سوزش و سوزناکی در هنگام ادرارکردن و تغییر رنگ ادرار می‌شوند.در صورت مشاهده هرگونه علائم یا شکایت مرتبط با سنگ کلیه، مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک با استفاده از روش‌های تشخیصی مانند ارزیابی تاریخچه پزشکی، آزمایش ادرار و تصویربرداری مانند سونوگرافی و CT اسکن، تشخیص دقیقی را برای حالت شما قرار خواهد داد.درمان سنگ کلیه بستگی به اندازه، مکان و نوع سنگ دارد. در برخی موارد، مصرف آب فراوان، داروهای ضد التهاب و دیگر داروها، لیتوتریپسی (شکستن سنگ با امواج صوتی)، یا جراحی ممکن است لازم باشد. پزشک شما می‌تواند گزینه‌های مناسب را برای درمان سنگ کلیه شما تعیین کند.

شربت اورتیکا زردبند برای سنگ صفرا

• دلیل ایجاد سنگ صفرا هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما محتمل ترین دلیلی که پزشکان برای این عارضه ذکر می کنند، تجمع کلسترول بیش از حد در کیسه صفرا است. کیسه صفرا در بدن وظیفه ترشح مواد گوارشی به روده کوچک و تحویل کلسترول ترشح شده از کبد و حل کردن آن ها را به عهده دارد. اگر کبد، بیش از ظرفیت صفرا چربی ترشح کند، این چربی ها روی هم جمع شده و در گذر زمان سنگ صفرا را تشکیل می دهند.
• سنگ های کلسترولی در بین انواع سنگ صفرا، بیشترین تعداد را به خود اختصاص می دهند. گیاه گزنه سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین A و C است که از تجمع کلسترول در صفرا جلوگیری کرده و به متابولیسم بهتر چربی ها در بدن کمک می کند. بنابراین مصرف شربت اورتیکا زردبند  می تواند شما را از خطر ابتلا به نقرس و سنگ صفرا در امان بدارد.

شربت اورتیکا زردبند برای سنگ کلیه و سنگ مثانه

گیاه گزنه از دیرباز به عنوان یک ماده محافظ کلیه شناخته شده است. اسید کلروژنیک که در عصاره این گیاه وجود دارد، از تشکیل رسوبات اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه جلوگیری می‌کند. این رسوبات می‌توانند منجر به ایجاد سنگ کلسیمی و اسید اوریکی در کلیه شوند. این دو نوع سنگ کلیه، جزء رایج‌ترین انواع سنگ کلیه هستند که افراد ممکن است به آن مبتلا شوند.علاوه بر این، مواد مدر موجود در عصاره گزنه، حجم ادرار را افزایش داده و با جلوگیری از احتباس ادرار در مجاری، دفع سنگ کلیه را راحت‌تر می‌کند.

شربت اورتیکا زردبند برای کاهش التهاب و عفونت دستگاه ادراری

عفونت دستگاه ادراری در بیشتر موارد به دلیل فعالیت بیش از حد باکتری در مجاری ادراری ایجاد می‌شود. عصاره گزنه با ترکیبات فعالی که دارد، تحرک این باکتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از تشکیل کلونی این باکتری جلوگیری می‌کند. این اتفاق سبب مرگ زود هنگام سلول‌های باکتری و رفع عفونت می‌شود.علاوه بر این، مصرف شربت اورتیکا زردبند می‌تواند التهاب ایجاد شده در مجاری ادراری را رفع کند. زیرا ترکیبی به نام کافئوئیل مالیک اسید، که یکی از فنول‌های اصلی موجود در عصاره گزنه است، آنزیم‌های سیکلواکسیژناز و 5-لیپواکسیژناز را مهار کرده و از سنتز واسطه‌های التهابی مانند پروستاگلاندین‌ها و لکوترین‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین، التهاب نیز از بین خواهد رفت.

 

 

شربت اورتیکا زردبند 250 میلی لیتری

 

 

آیا شربت اورتیکا زردبند برای کسانی که دارای حساسیت هستند مناسب است؟

شربت اورتیکا زردبند ممکن است برای کسانی که دارای حساسیت به گیاهان خانواده گزنه هستند، مناسب نباشد. حساسیت به گزنه ممکن است علائمی مانند آلرژی، تحریک پوستی، تنگی نفس، تورم صورت و لبها و دیگر علائم ناخوشایند را در افراد موجب شود. در صورتی که شما دارای حساسیت به گیاهان خانواده گزنه هستید، توصیه می‌شود از استفاده از محصولات حاوی عصاره اورتیکا زردبند خودداری کنید و با پزشک خود مشورت کنید تا گزینه‌های جایگزین مناسب را بررسی کنید..برای مشاوره بیشتر با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس بگیرید.

آیا محصولات دیگری برای کنترل حساسیت به گیاهان خانواده گزنه وجود دارد؟

بله، برای کنترل حساسیت به گیاهان خانواده گزنه وجود دارد. در صورتی که شما دارای حساسیت به گزنه هستید و می‌خواهید از محصولات گیاهی استفاده کنید، می‌توانید به دنبال محصولات دیگری بگردید که بر اساس نیازهای خود مناسب باشند. به عنوان مثال، می‌توانید به دنبال گیاهان دارویی دیگر بگردید که خواص مشابهی به عصاره اورتیکا داشته باشند، اما شما نسبت به آنها حساسیت ندارید.

آیا عصاره گزنه می‌تواند به تنهایی عفونت دستگاه ادراری را رفع کند یا نیاز به درمان دیگری هم دارد؟

عصاره گزنه ممکن است در کاهش عفونت دستگاه ادراری موثر باشد، اما در بیشتر موارد نیاز به درمان دیگری نیز وجود دارد. عصاره گزنه معمولاً به عنوان یک مکمل درمانی استفاده می‌شود و نباید به تنهایی به عنوان روش اصلی درمان عفونت دستگاه ادراری در نظر گرفته شود.برای درمان عفونت دستگاه ادراری، معمولاً به ضدباکتریایی مثل آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز است. پزشک شما با توجه به شدت و نوع عفونت، میزان پاسخ به درمان‌های مختلف و عوارض محتمل، تصمیم خواهد گرفت که آیا تنها عصاره گزنه کافی است یا نیاز به ترکیب آن با داروهای دیگر دارید..برای مشاوره بیشتر با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس بگیرید.

 

شربت اورتیکا زردبند سنگ شکن است؟

 

بله. شربت اورتیکا زردبند به کمک ترکیبات فعال خود به کوچک تر شدن سنگ کلیه کمک کرده و با افزایش حجم ادرار، دفع آن را راحت تر می کند.

مصرف شربت گزنه زردبند در بارداری و شیردهی مجاز است؟

خیر. شربت اورتیکا زردبند نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف شود..برای مشاوره بیشتر با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس بگیرید.

چطور مصرف کنیم

روزانه ۲ مرتبه و هر بار یک قاشق غذاخوری بعد از غذا میل شود.
قبل از مصرف حتما شیشه را به خوبی تکان دهید..برای مشاوره بیشتر با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس بگیرید.

لطفا دقت کنید

شربت اورتیکا زردبند صرفا مکمل بوده و جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی از مصرف شربت اورتیکا زردبند خودداری شود.

تداخل دارویی

چنانچه هر داروی دیگری مصرف می‌کنید، قبل از مصرف شربت اورتیکا زردبند با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

 

نظرات درموردشربت اورتیکا زردبند 250 میلی لیتری

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شربت اورتیکا زردبند 250 میلی لیتری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *