10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

شکل دارو

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی

نام دارو:مایوکارمت-وانس®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:متوپرولول سوکسینات پیوسته رهش

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ:کنترل فشار خون بالا

ﺷﮑﻞ دارو: قرص پیوسته رهش

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی با نام علمی (متوپرولول سوکسینات پیوسته رهش) یک دارو است که برای درمان آنژین صدری مزمن، کنترل فشار خون بالا (به تنهایی یا همراه با دیگر داروهای کاهنده فشار خون) و پیشگیری از انفارکتوس مجدد میوکارد استفاده می‌شود.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

مایوکارمت-وانس ۲۳/۷۵:

هر قرص حاوی ۲۳/۷۵ میلی گرم متوپرولول سوکسینات است.

مایو کارمت وانس ۴۷/۵:

هر قرص حاوی ۴۷/۵ میلیگرم متوپرولول سوکسینات است.

مایو کارمت وانس ۹۵ :

هر قرص حاوی ۹۵ میلیگرم متوپرولول سوکسینات است.

مايو کارمت وانس ۱۹۰:

هر قرص حاوی ۱۹۰ میلیگرم متوپرولول سوکسینات است.

 

ویژگی های قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی به دسته ای از داروها تعلق دارد که بتابلاکر اختصاصی محسوب شده و بر روی قلب اثر میگذارند این دارو از طریق اثرگذاری بر روی سیگنالهای عصبی قلب موجب کاهش فشار خون و افزایش قدرت پمپاژ قلب در بیماران قلبی- عروقی میگردد.

. درمان فشار خون بالا

. درمان آنژین صدری

. درمان نارسایی های قلبی پایدار علامت دار (کلاس II و NYHA III) ناشی از نرسیدن اکسیژن کافی فشار خون بالا و اختلال عملکرد قلب

 

 

قرص پیوسته رهش مایوکارمت وانس 100 عددی

 

 

 

ترکیبات قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی

هر قرص حاوی:

متوپرولول سوکسینات 23.75 میلی گرم

 

راهنمای عمومی

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی برای بیماری فعلی شما تجویز شده است. لذا از مصرف . دیا آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران جداً خودداری نمایید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

 

موارد منع مصرف

حساسیت به متوپرولول سایر بتابلاکرها و یا هر یک از اجزاء تشکیل دهنده فرمولاسیون

-برادی کاردی کاهش ضربان قلب شدید

-نارسایی قلبی غیر قابل بازگشت

-بلوک قلبی درجه دو و سه

-سندروم سینوس بیمار بدون پیس میکر

-شوک ناشی از اختلال در عملکرد قلب( شوک کاردیوژنیک)

-بیماران مبتلا برونکو اسپاستیک

 

مصرف دربارداری و شیردهی

مصرف این دارو در دوران بارداری توصیه نمی شود مگر با صلاحدید پزشک متخصص که منافع آن برای بیمار بیش از ضررهای احتمالی
به جنین باشد.

به دلیل احتمال ترشح و حضور متوپرولول سوکسینات در شیر مادر استفاده از آن در مادران شیرده نیازمند دقت فراوان است.

 

هشدارها و احتیاط ها

بیماری ایسکمی قلبی: در صورت نیاز به قطع مصرف قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی به خصوص در بیماران مبتلا به ایسکمی قلبی دوز دارو باید در طی ۱ الی ۲ هفته به تدریج کاهش یافته و در این مدت بیمار باید کاملاً تحت نظر باشد. در صورت وخیم تر شدن آنژین یا ایسکمی قلبی مصرف قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی را دوباره آغاز کرده و برای رسیدن به حالت پایدار بیمار باید مرتب تحت کنترل باشد. هرگز بدون مشورت پزشک داروی خود را قطع نکنید.

نارسایی قلبی:در صورت وخیم تر شدن نارسایی قلبی در نتیجه افزایش دوز مایو کارمت وانس با صلاحدید پزشک دوز را کاهش داده یا مصرف آن را موقتا قطع نمایید.

بیماران مبتلا به برونکو اسپاستیک: این بیماران در صورت عدم تحمل و پاسخ دهی به سایر داروهای ضد فشارخون می توانند با صلاحدید پزشک از کمترین دوز مایو کارمت وانس استفاده کنند. در این حالت حتماً برونکودیلاتورها را به طور همزمان مصرف نمایید.

بیماری فئوکروموسیتوما( تومور درمان ناپذیر غده آدرنال):در بیمارانی که دارای زمینه بیماری فئوکروموسیتوما می باشند در صورت صلاحدید پزشک درمان باید ابتدا با آلفابلاکرها آغاز شده و در ادامه در صورت نیاز به تجویز قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی باید همراه با آلفا بلاکرها تجویز شود.

عمل جراحی بزرگ :در صورت انجام هر گونه عمل جراحی غیر قلبی از مصرف دوز بالای قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد برادی کاردی، افت فشار خون، سکته مغزی و مرگ شود.

دیابت و هایپوگلایسمی: مصرف قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی در بیماران دیابتی ممکن است علایم افزایش ضربان قلب ناشی از افت قند خون را بپوشاند ولی تاثیر چشمگیری بر روی سایر علایم مانند تعریق و سرگیجه نخواهد داشت.

بیماران مبتلا به مشکلات کبدی: در این بیماران قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی باید با دوز پایین تری نسبت به دوز متداول تجویز شود و سپس همراه با کنترل شرایط بیمار دوز دارو به تدریج افزایش یابد.

مصرف این دارو در بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید ممکن است علایم و نشانه های پرکاری تیروئید مثل تاکی کاردی را بپوشاند. در صورت تشخیص پرکاری تیروئید بیماری باید به خوبی کنترل شود زیرا قطع به یکباره دارو باعث تاکی کاردی شدید و طوفان تیروئیدی می گردد.

در افرادی که سابقه شوک آنا فلاکتیک دارند قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی احتیاط تجویز گردد.

در بیماران مبتلا به بیماری عروق محیطی قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی با احتیاط تجویز گردد زیرا می تواند باعث بروز و یا تشدید علایم نارسایی شریانی گردد.

در صورت مصرف داروهای مهارکننده کانال کلسیمی مانند وراپامیل و دیلتیازم قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی با احتیاط تجویز گردد.

مصرف در کودکان و سالمندان

ایمنی و اثر بخشی این دارو در افراد کمتر از ۶ سال تایید نشده است. . مطالعات انجام شده هیچ گونه مشکل خاص وابسته به سن که مصرف متوپرولول سوکسینات در افراد سالخورده را محدود نماید نشان نداده است. اگرچه در افراد سالخورده بالای ۶۵ سال به دلیل احتمال بروز مشکلات وابسته به سن از جمله اختلال عملکرد کلیه کبد و قلب توصیه میگردد درمان با دوزهای پایین آغاز شده و سپس در صورت نیاز به تدریج افزایش یابد.

 

تداخلات دارویی

داروهای تخلیه کننده کاتکول آمین ها (مانند رزرپین مهارکننده مونو آمین اکسیداز (MAO) ممکن است موجب افزایش عملکرد بتا بلاکرها شود و در نتیجه افت فشار خون و یا برادی کاردی ایجاد کند. . داروهای مهارکننده CYP2D6 (مانند :کینیدین، فلوکستین پاروکستین و پروپافنون)موجب افزایش غلظت متوپرولول سوکسینات و کاهش خاصیت انتخاب پذیری آن توسط قلب می گردد.

گلیکوزیدهای ،قلبی دیلتیازم کلونیدین و وراپامیل هدایت دهلیزی بطنی را کاهش داده و موجب کاهش ضربان قلب می شود در نتیجه مصرف این داروها در کنار بتابلاکرها موجب افزایش ریسک برادی کاردی می گردد.

در صورت استفاده از سایر داروها حتماً پزشک خود را مطلع سازید.

 

مقدارو نحوه صحیح مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی به صورت یکبار در روز تجویز می شود. مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین مینماید اما مقدار مصرف معمول دارو به شرح ذیل می باشد:

درمان فشار خون بالا

بین ۱۸-۶ سال:

شروع درمان به صورت ۰/۴۸ میلی گرم/ کیلوگرم یکبار در روز (حداکثر دوز روزانه ۴۷/۵ میلی گرم است میزان دوز تجویزی باید بر اساس میزان فشار خون بیمار تنظیم گردد. در ادامه درمان بعد از تنظیم دارو دوز تجویزی ۱/۹ میلی گرم/ کیلوگرم حداکثر دوز روزانه ۱۹۰ میلی گرم می باشد.

بالای ۱۸ سال:

میزان مصرفی به صورت ۲۳/۷۵ تا ۹۵ میلی گرم یکبار در روز بوده و دوز دارو در فواصل هفتگی یا (طولانی تر)می تواند افزایش یابد تا فشار خون تا حد ایده آلی کاهش یابد (حداکثر دوز روزانه ۳۸۰ میلی گرم)

درمان نارسایی قلبی

در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دوز تجویزی قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی . باید بر اساس ویژگیهای هر بیمار تجویز گردد و به تدریج میزان آن افزایش یابد.

دوز ابتدایی توضیه شده برای بیمارانی با نارسایی قلبی کلاس NYHA II وکلاس NYHA III به ترتیب 23.75 و 11/88 میلی گیرم یکباردر روز می‌باشد.سپس هردوهفته یکبار دوز دارو می‌تواند با نظر پزشک دوبرابر(حداکثر دور روزانه :190 میلی گرم)

درمان آنژین صدری:

شروع درمان با دوز ۹۵ میلی گرم یکبار در روز بوده و دوز دارو به تدریج در فواصل هفتگی افزایش داده میشود تا بیماری به خوبی کنترل شود حداکثر دوز روزانه ۳۸۰ میلی گرم در صورت نیاز به قطع دارو دوز دارو به تدریج طی ۱ الی ۲ هفته باید کاهش پیدا کند.

بیمارانی که داروی سریع رهش متوپرولول تارترات را مصرف میکنند میتوانند در صورت صلاحدید پزشک معادل دوز مصرفی روزانه خود داروی متوپرولول سوکسینات پیوسته رهش مصرف کنند.

در صورتی که مصرف یک نوبت از داروی خود را فراموش کرده اید نوبت فراموش شده را رها کرده و دوز بعدی را در زمان معمول مصرف نمایید. از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

در صورت مصرف متوپرولول بیش از میزان توصیه شده و بروز علایمی مانند کاهش ضربان قلب افت فشار خون شوک کاردیوژنیک پزشک خود را مطلع سازید.

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی را به طور کامل بلعیده و از جویدن یا خرد کردن آن خودداری نمایید.

 

عوارض جانبی دارو

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز گردد اگرچه همه این عوارض در یک فرد مشاهده نمیشود ولی در صورت بروز و تداوم هر یک از آنها با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید:

از متداول ترین عوارض جانبی متوپرولول سوکسینات می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

خستگی ،سرگیجه افسردگی تنگی نفس برادی کاردی افت فشار خون اسهال خارش و آلرژی پوستی

 

شرایط نگهداری

قرص پیوسته رهش مایوکارمت-وانس 100 عددی را دور از دید و دسترس کودکان نگهداری نمایید.

دارو را دور از نور، رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.

از مصرف داروهای تاریخ مصرف گذشته خودداری نمایید.

 

 

فشار خون بالا و اختلال عملکرد قلب

فشار خون بالا و اختلال عملکرد قلب دو مشکل جدایی‌ناپذیر هستند که می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی فرد ایجاد کنند.

  1. فشار خون بالا (هیپرتانسیون):
  • تعریف: فشار خون بالا زمانی اتفاق می‌افتد که فشار خون در دیواره‌های عروق بالاتر از حد معمول است.
  • عوامل ریسک: شامل عوامل ژنتیکی، محیطی مانند تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، استرس، مصرف سیگار و الکل، و اضافه وزن می‌شوند.
  • علائم: ممکن است به طور معمول بدون علائم خاصی باشد (هیپرتانسیون بی‌علامت)، اما در برخی از موارد می‌تواند با سردرد، خستگی، تنگی نفس، و تاریکی چشمان همراه باشد.
  • پیامدها: افزایش خطر برای بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سکته قلبی و مغزی، بیماری‌های کلیوی، و مشکلات دید.
  1. اختلال عملکرد قلب:
  • تعریف: اختلال عملکرد قلب به هرگونه نقص در عملکرد عضله قلب اطلاق می‌شود، که می‌تواند منجر به نقصان در عملکرد آن و ناکافی بودن پمپاژ خون شود.
  • عوامل ریسک: شامل بیماری‌های قلبی مانند آنژین صدری، افتراق نامعمول ضربان قلب (آریتمی‌ها)، افزایش فشار خون، بیماری‌های مزمن مانند دیابت، و عوامل محیطی مانند مصرف دخانیات و عدم فعالیت بدنی می‌شوند.
  • علائم: علائم اختلال عملکرد قلب می‌تواند شامل خستگی، ضعف، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم، و احساس ناتوانی در زمان فعالیت باشد.
  • پیامدها: این اختلال می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند سکته قلبی، نارسایی قلبی، و آریتمی‌های خطرناک شود.

برای پیشگیری و مدیریت این مشکلات، اهمیت دارد که فرد به سبک زندگی سالمی را رعایت کند، به منظور کنترل وزن، مصرف مواد غذایی سالم، و انجام فعالیت بدنی منظم. همچنین، از اهمیت بررسی و درمان مشکلات فشار خون بالا و اختلال عملکرد قلب نیز خبر دار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سلامت قلب و عروق با جادوی امگا3

کپسول مگا امگا باریول بهترین مکمل امگا 3 برای سلمات قلب و عروق شماست. روی دکمه زیر کلیک کنید تا این مکمل را بهتر بشناسید.