10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی

قرص والزومیکس عبیدی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

عبیدی

شکل دارو

قرص

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص والزومیکس عبیدی

نام دارو: والزومیکس

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: والسارتان / آملودیپین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: فشاری خون

ﺷﮑﻞ دارو: قرص

دوزاژ: 5/80 و 5/160 و 10/160 میلی‌گرم

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو: والسارتان و آملودیپین

قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی یک ترکیب دارویی است که از آملودیپین و والسارتان تشکیل شده و برای کاهش فشار خون بکار می‌رود. علاوه بر این کاربردهای دیگری نیز دارد، از جمله درمان نارسایی قلبی. این دارو یک ترکیب دو دارویی است که برای کنترل فشار خون بکار می‌رود، شامل آملودیپین و والسارتان می‌باشد.

 

اشکال قرص والزومیکس

والزومیکس به اشکال زیر توسط داروسازی دکتر عبیدی عرضه می‌گردد:

  • والزومیکس® ۵/۸۰ به صورت قرصهای خوراکی روکشدار خط دار گرد محدب و به رنگ نارنجی – قهوه ای در جعبه های ۳۰ عددی قرص است. هر قرص حاوی ۵ میلی گرم آملودیپین و ۸۰ میلی گرم والسارتان است.
  • والزومیکس® ۵/۱۶۰ به صورت قرصهای خوراکی روکشدار خط دار گرد، محدب و به رنگ نارنجی – قهوه ای در جعبه های ۳۰ عددی قرص است. هر قرص حاوی ۵ میلی گرم آملودیپین و ۱۶۰ میلی گرم و السارتان است.
  • والزومیکس®۱۰/۱۶۰ به صورت قرصهای خوراکی روکشدار گرد محدب و به رنگ بژ در جعبه های ۳۰ عددی قرص است. هر قرص حاوی ۱۰ میلی گرم آملودیپین و ۱۶۰ میلی گرم والسارتان است.

 

ویژگی های قرص والزومیکس عبیدی

قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی برای کاهش فشار خون و درمان پرفشاری خون (فشار خون بالا) کاربرد دارد. کاهش فشار خون سبب کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی کشنده و غیر کشنده، سکته‌های مغزی و قلبی می‌گردد.

 

قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی

 

 

راهنمایی های عمومی قرص والزومیکس

قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی برای بیماری فعلی شما تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو موارد زیر را به اطلاع پزشک یا داروساز برسانید:

  1. وجود هرگونه حساسیت
  2. بارداری یا شیردهی
  3. استفاده از سایر داروها
  4. ابتلا به بیماریهای دیگر

 

نحوه صحیح مصرف دارو قرص والزومیکس

توجه: بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین میکند اما میزان مصرف این دارو به طور کلی به صورت زیر است:

………….

  • اين دارو را مطابق دستور پزشک مصرف نماييد. از مصرف مقادير يا دفعات بيشتر از دستور پزشك خودداری كنيد. بيشترين اثر بخشی دارو زمانی است كه مقدار دارو در خون ثابت باشد. به منظور حفظ مقدار ثابت دارو در خون، هيچ‌يک از نوبت‌های مصرف را فراموش نكنيد. دارو را در زمان مشخصی از روز مصرف نماييد.
  • مصرف اين دارو می‌تواند همراه با غذا و يا با معده خالی انجام گيرد.
  • ضمن مصرف این دارو برای کنترل فشار خون، پزشک ممکن است کنترل وزن و یا پرهیز در مصرف برخی غذاها شامل غذاهای غنی از سدیم (نمک) را توصیه نماید. قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت نمایید.
  • بسیاری از بیماران مبتلا به زیادی فشار خون فاقد علایم این بیماری می‌باشند. لذا ضروری است حتی در صورت احساس بهبودی، داروهای خود را دقیقاً مطابق با دستور پزشک مصرف نموده و تحت کنترل وی قرار بگیرید.
  • به یاد داشته باشید که این دارو بیماری فشار خون شما را علاج نمی‌کند، بلکه به کنترل آن کمک می‌نماید. مصرف این دارو ممکن است برای تمام طول عمر ضروری باشد.
  • در صورتی‌كه يك نوبت از مصرف دارو را فراموش كرديد، به محض به يادآوردن فوراً آن را ميل كنید. ولی اگر تقريباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسيده باشد، فقط آن نوبت را مصرف نموده و از دوبرابركردن مقدار دارو خودداری كنيد.

 

مصرف قرص والزومیکس برای افراد با فشارخون بالا

برای بزرگسالان در شروع یک قرص والزومیکس ( آملودیپین ۵ میلیگرم/ والسارتان ۱۶۰ میلیگرم) یک بار در روز است در صورت نیاز ممکن است مقدار مصرف یک تا دو هفته پس از شروع درمان توسط پزشک افزایش یابدحداکثر میزان مصرف دو قرص والزومیکس (آملودیپین ۵ میلیگرم والسارتان ۱۶۰ میلیگرم) یک بار در روز است.

 

موارد منع مصرف قرص والزومیکس

  1. سابقه حساسیت به هریک از اجزاء تشکیل دهنده قرص والزومیکس عبیدی
  2. بیماری‌های شدید کبدی یا صفراوی مانند سیروز صفراوی یا کلستاز (توقف یا مهار ترشح صفرا)
  3. بیماری‌های شدید کلیوی و یا در بیماران تحت دیالیز
  4. بارداری
  5. کاهش شدید فشار خون
  6. تنگی آئورت یا شوک کاردیوژنیک
  7. نارسایی قلب پس از یک حمله قلبی
  8. مصرف همزمان با داروی آلیسکیرن در بیماران دیابتی

 

مصرف قرص والزومیکس در بارداری و شیردهی

مصرف قرص والزومیکس در بارداری: مصرف قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی در دوران بارداری می‌تواند باعث صدمه و یا حتی مرگ جنین در حال رشد گردد. مصرف آن در سه ماهه اول بارداری توصیه نمی‌شود و پس از آن نیز به دلیل احتمال صدمات جدی به جنین، نباید مصرف شود.

مصرف قرص والزومیکس در دوران شيردهی: مصرف قرص والزومیکس دارو در دوران شیردهی توصیه نمی‌گردد و بهتر است داروی دیگری جایگزین آن شود به‌ ویژه اگر نوزاد تازه متولد شده یا تولد زودرس داشته است.

 

نکات مهم در خصوص مصرف قرص قرص والزومیکس

  1. قرص والزومیکس عبیدی را مطابق دستور پزشک مصرف نماییداز مصرف مقادیر یا دفعات بیشتر از دستور پزشک خودداری کنیدبیشترین اثر بخشی دارو زمانی است که مقدار دارو در خون ثابت باشد.به منظور حفظ مقدار ثابت دارو در خون، هیچ یک از نوبت های مصرف را فراموش نکنید. دارو را در زمان مشخصی از روز مصرف نمایید.
  2. مصرف این دارو می‌تواند همراه با غذا و یا با معده خالی انجام گیرد.
  3. ضمن مصرف قرص والزومیکس عبیدی 30 عددی برای کنترل فشار خون پزشک ممکن است کنترل وزن یا پرهیز در مصرف برخی غذاها شامل غذاهای غنی از سدیم (نمک) را توصیه نماید. قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت نمایید.
  4. بسیاری از بیماران مبتلا به زیادی فشار خون فاقد علایم این بیماری می‌باشند. لذا ضروری است حتی در صورت احساس بهبودی، داروهای خود را دقیقا مطابق با دستور پزشک مصرف نموده و تحت کنترل وی قرار بگیرید.
  5. به یاد داشته باشید که این دارو بیماری فشار خون شما را علاج نمی کند بلکه به کنترل آن کمک می نماید.مصرف این دارو ممکن است برای تمام طول عمر ضروری باشد.
  6. در صورتی که یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید، به محض به یادآوردن فوراً آن را میل کنید. ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، فقط آن نوبت را مصرف نموده و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری کنید.
  7. بی خطری و کارآیی مصرف این دارو در کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال ثبت نشده است و مصرف آن توصیه نمی‌گردد.
  8. در افراد سالخورده، مقادیر قرص والزومیکس عبیدی در خون و زمان دفع آن افزایش مییابد. ضمناً بیماران سالخورده ممکن است به اثرات دارو بیشتر حساس باشند.
  9. حضور بیماری های دیگر ممکن است در مصرف این دارو تأثیر بگذارد. در صورت ابتلا به بیماریهای دیگر بخصوص موارد زیر پزشک خود را مطلع نمایید
    1. دهیدراسیون (از دست رفتن آب بدن): اثرات کاهندگی فشار خون این دارو ممکن است افزایش یابد.
    2. بیماری کلیه: اثرات قرص والزومیکس عبیدی ممکن است باعث وخامت بیماری گردد.
    3. بیماری کبد: اثرات این دارو ممکن است افزایش یابد زیرا که دفع دارو از بدن کندتر انجام می گیرد.
    4. نارسایی احتقانی قلب: ممکن است باعث کاهش بیشتر در فشار خون گردد.

 

موارد احتیاط مصرف قرص والزومیکس

  1. در طول مصرف قرص والزومیکس عبیدی به منظور بررسی اثربخشی آن و کنترل عوارض ناخواسته، به طور منظم به پزشک مراجعه نمایید.
  2. در صورت احتمال بارداری، مورد را سریعا با پزشک خود در میان بگذارید. اگر این دارو در طی دوران بارداری مصرف شود، ممکن است باعث ناهنجاری‌های مادرزادی یا سایر مشکلات در نوزاد گردد.
  3. از مصرف همزمان این دارو با سایر داروها بدون اطلاع پزشک خودداری نمایید. این داروها شامل داروهای بدون نسخه برای کنترل اشتها، آسم، سرماخوردگی‌ها، سرفه، تب یونجه با بیماری‌های سینوس می‌گردند. این داروها ممکن است باعث افزایش فشار خون گردند.
  4. مصرف همزمان قرص والزومیکس عبیدی با یک داروی ادرار آور ممکن است باعث بروز گیجی یا منگی گردد. لذا ضمن درمان از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارد خودداری کنید.
  5. در حین مصرف دارو، در صورت بیمار شدن بخصوص اگر با تهوع و استفراغ شدید یا مداوم همراه باشد، پزشک خود را سریعا مطلع نمایید. در چنین شرایطی ممکن است به علت از دست رفتن مقادیر زیاد آب بدن، فشار خون کاهش یابد.
  6. در صورت انجام تمرینات ورزشی با قرار گرفتن در هوای گرم، ممکن است گیجی، منگی یا سنکوپ بروز نماید. تعریق زیاد می‌تواند باعث از دست رفتن مقادیر زیاد آب بدن و در نتیجه فشار خون پایین گردد.
  7. ورم اندام‌ها ممکن است در عرض 2-3 هفته از شروع درمان رخ دهد.
  8. در نارسایی قلبی، تنگی شدید آئورت، نارسایی کبدی، تنگی شریان کلیوی یا کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک با احتیاط مصرف شود.

 

موارد احتیاط مصرف قرص والزومیکس در اختلال عملکرد کلیه

گاهی اوقات قرص والزومیکس می‌توانند باعث مشکلات کلیه شود، مثلاً نارسایی کلیه که به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد. این داروها ممکن است سیستمی در بدن به نام رنین-آنژیوتانسین را متوقف کنند، که معمولاً با داروهای ادرارآور همراه است. برخی بیماران که کلیه‌هایشان به این سیستم برای کارکرد صحیح وابسته است، مانند کسانی که مبتلا به تنگی رگ‌های کلیه، نارسایی شدید قلبی یا کمبود مایعات هستند، ممکن است با استفاده از این داروها دچار نارسایی کلیه شوند.

پزشکان باید به طور منظم کارکرد کلیه این بیماران را چک کنند و اگر متوجه شدند که کلیه‌ها دیگر به خوبی کار نمی‌کنند، باید درمان را متوقف کنند.

 

موارد احتیاط مصرف قرص والزومیکس در فشار خون بالا

  1. در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا انفارکتوس اخیر میوکارد و در بیماران تحت عمل جراحی یا دیالیز، درمان را با احتیاط شروع کنید.
  2. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا بیماران پس از انفارکتوس میوکارد که والزارتان مصرف می‌کنند معمولاً مقداری کاهش فشار خون دارند، اما قطع درمان به دلیل ادامه افت فشار خون علامت‌دار معمولاً با رعایت دستورالعمل‌های دوز ، ضروری نیست.
  3. از آنجایی که اتساع عروق ناشی از آملودیپین به تدریج شروع می‌شود، افت فشارخون حاد به ندرت پس از مصرف خوراکی گزارش شده است. با این وجود، مانند سایر داروهای گشادکننده عروق محیطی، در هنگام تجویز آملودیپین به بیماران باید احتیاط کرد.

 

موارد احتیاط مصرف قرص والزومیکس بر جنین در دوران بارداری

  1. مصرف قرص والزومیکس در دوران بارداری ممکن است به کلیه‌های نوزاد در حال رشد آسیب برساند. این می‌تواند باعث شود که کلیه‌های نوزاد به خوبی کار نکنند و مشکلاتی مانند کمبود آب دور جنین، نارسایی کلیه، رشد ناکافی ریه‌ها، تغییرات در استخوان‌ها مانند جمجمه کوچک‌تر، فشار خون پایین و حتی سقط جنین رخ دهد.
  2. انجام معاینات سونوگرافی سریال برای ارزیابی محیط داخل آمنیوتیک و آزمایش جنین بر اساس هفته بارداری ضروری است.
  3. الیگوهیدرآمنیوس ممکن است تا زمانی که جنین آسیب جبران‌ناپذیری را متحمل نشده است، ظاهر نشود. اگر الیگوهیدرآمنیوس مشاهده شد، درمان دارویی جایگزین را در نظر بگیرید.
  4. نوزادانی را که سابقه مواجهه درون رحمی با ترکیب دارو برای افت فشار خون، الیگوری و هیپرکالمی دارند، با دقت بررسی و مشاهده کنید.
  5. در آخر تعویض خون یا دیالیز ممکن است به عنوان ابزاری برای معکوس کردن افت فشار خون و موردی برای جایگزینی عملکرد کلیه مورد نیاز باشد.

 

قرص والزومیکس با چه داروهایی تداخل دارد؟

قبل از مصرف قرص والزومیکس عبیدی، چنانچه از داروهای زیر استفاده می نمایید، پزشک خود را مطلع سازید:

  1. داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین و بتابلوکرها: مصرف توام سه دارو در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توصیه نمی‌گردد. مصرف همزمان داروی مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین، بتابلوکر و والسارتان با نارسایی قلبی ناخواسته همراه است.
  2. داروهای ادرار آور اثرات کاهندگی فشار خون ممکن است افزایش یابد.
  3. داروهای نگهدارنده پتاسیم، مکمل های پتاسیم یا جانشین های نمک حاوی پتاسیم: ممکن است مقادير پتاسیم در خون را افزایش دهند. همچنین در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ممکن است باعث افزایش مقدار کراتینین در خون گردند.
  4. نمک‌های لیتیم: مصرف همزمان ممکن است دفع لیتیم را کاهش دهد. پایش مقدار لیتیم در خون ضروری است.
  5. نیتروگلیسرین یا سایر نیترات‌ها و داروهای گشاد کننده عروق: مصرف همزمان ممکن است باعث افزایش اثرات ضد فشار خون گردد.
  6. وارفارین: مصرف توام با والسارتان ممکن است باعث افزایش زمان پروترومبین گردد.
  7. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بخصوص ایندومتاسین – مصرف همزمان ممکن است باعث کاهش اثرات ضد فشار خون آملودیپین گردد.
  8. داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی توئين و پریمیدون: در مصرف همزمان رعایت احتیاط ضروری است.
  9. استفاده در سه ماهه دوم و سوم بارداری باعث کاهش عملکرد کلیه جنین، افزایش عوارض و مرگ جنین و نوزاد می‌شود.

 

عوارض قرص والزومیکس

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز شود اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمیشود. در صورت بروز عوارض زیرسريعاً با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید:

واکنش های آلرژیک با علائمی نظیر بثورات جلدی ،خارش، ورم صورت، لبهایازبان، اشکال در تنفس، فشار خون پایین (احساس سنکوپ منگی).

برخی عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می‌روند. به هر حال در صورت ادامه یا مزاحمت عوارضی مثل آنفلوآنزا؛ گرفتگی بینی، گلودرد و ناراحتی در هنگام بلع، سردرد، ورم بازوها، دستها، ساقها، قوزک یا پاها؛ خستگی؛ ضعف؛ سرخی و احساس گرما در صورت یا گردن؛ گیجی؛ تهوع و درد شکمی؛ خشکی دهان؛ خواب آلودگی؛ سوزن سوزن شدن یا بی حسی دستها یا پاها؛ سرگیجه؛ ضربان سریع قلب شامل طپش قلب؛ گیجی در هنگام بلند شدن؛ سرفه؛ اسهال؛ یبوست؛ بثورات جلدی؛ قرمزی پوست؛ورم مفاصل؛ درد پشت و درد مفاصل با پزشک خود مشورت نمایید.

توجه: در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک و مشاهده علایمی نظیر کندی ضربان قلب؛ فشارخون پایین و تندی ضربان قلب، بیمار باید سریعاً به پزشک و یا مراکز درمانی منتقل گردد.

 

شرایط نگهداری قرص والزومیکس

  • قرص والزومیکس عبیدی را دور از دسترس و دیر دید کودکان نگهداری نمایید.
  • از مصرف دارو داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.
  • قرص والزومیکس عبیدی  را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد دور از نور و رطوبت نگهداری نمایید.
  • قرص والزومیکس عبیدی را از طریق فاضلاب. یا زباله های خانگی دور نریزید از داروساز خود در مورد چگونگی معدوم کردن داروهای مصرف نشده سوال نمایید. این اقدامات به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

 

تداخل دارویی والزومیکس

قبل از مصرف این دارو، چنانچه از داروهای زیر استفاده می نمایید، پزشک خود را مطلع سازید

  • داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین و بتابلوکرها: مصرف توام سه دارو در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توصیه نمی‌گردد. مصرف همزمان داروی مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین، بتابلوکر و والسارتان با نارسایی قلبی ناخواسته همراه است.
  • داروهای مدر: اثرات کاهندگی فشار خون ممکن است افزایش یابد.
  • داروهای نگهدارنده پتاسیم، مکمل های پتاسیم یا جانشین های نمک حاوی پتاسیم: ممکن است مقادير پتاسیم در خون را افزایش دهند. همچنین در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ممکن است باعث افزایش مقدار کراتینین در خون گردند.
  • نمک‌های لیتیم: مصرف همزمان ممکن است دفع لیتیم را کاهش دهد. پایش مقدار لیتیم در خون ضروری است .
  • نیتروگلیسرین یا سایر نیترات‌ها و داروهای گشاد کننده عروق: مصرف همزمان ممکن است باعث افزایش اثرات ضد فشار خون گردد.
  • وارفارین: مصرف توام با والسارتان ممکن است باعث افزایش زمان پروترومبین گردد.
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بخصوص ایندومتاسین: مصرف همزمان ممکن است باعث کاهش اثرات ضد فشار خون آملودیپین گردد.
  • داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی توئين و پریمیدون: در مصرف همزمان رعایت احتیاط ضروری است.

فشار خون چیست؟

فشار خون، فشاری است که خون در برابر دیواره‌های عروق بدن اعمال می‌کند. این فشار برای حفظ جریان خون به اندازه کافی برای تأمین نیازهای اکسیژن و مواد غذایی به سلول‌ها ضروری است. فشار خون اغلب به دو شکل اندازه‌گیری می‌شود: فشار خون سیستولیک (فشار در لحظه انقباض قلب) و فشار خون دیاستولیک (فشار در لحظه استراحت قلب بین دو ضربان قلبی).

ارتفاع فشار خون (فشار خون بالا) یکی از علائم مهمی است که اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود، از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، یا بیماری‌های کلیوی. برخی از عوامل مؤثر در افزایش فشار خون شامل ژنتیک، چاقی، عدم فعالیت بدنی منظم، مصرف ناسالم غذاها (به خصوص نمک زیاد)، مصرف الکل، استرس، و سیگار می‌باشد.

برای کنترل فشار خون بالا، اقداماتی از جمله تغییرات در سبک زندگی (مانند افزایش فعالیت بدنی، کاهش مصرف نمک و الکل، و اصلاح رژیم غذایی) و مصرف داروهای کنترل فشار خون معمولاً توصیه می‌شود. داروهایی مانند والزومیکس که شامل ترکیباتی مانند آملودیپین و والسارتان هستند، به عنوان یکی از گزینه‌های درمانی برای کاهش فشار خون بکار می‌روند.

 

سوالات متداول

تاکی باید به مصرف قرص والزومیکس ادامه دهم؟

داروهای فشار خون درمان کننده نیستند و بیماری را کنترل می کنند. قطع ناگهانی دارو می تواند باعث افزایش غیر قابل کنترل فشار خون شود.

 

آیا یک عدد قرص والزومیکس ۵/۸۰ با نصف قرص ۵/۱۶۰ آن یکی است؟

خیر. یک عدد قرص والزومیکس ۵/۸۰ با با نصف قرص ۵/۱۶۰ والزومیکس یکی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سلامت قلب و عروق با جادوی امگا3

کپسول مگا امگا باریول بهترین مکمل امگا 3 برای سلمات قلب و عروق شماست. روی دکمه زیر کلیک کنید تا این مکمل را بهتر بشناسید.