10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

دنیای بهشت

شکل دارو

اسپری بینی

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت

نام دارو:مومتومکس®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:مومتازون

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ:اسپری بینی

ﺷﮑﻞ دارو: اسپری بینی (فقط جهت مصرف داخل بینی)

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو:مومتازون 0.05 درصد

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت که با نام علمی مومتازون شناخته می‌شود، یک داروی کورتیکواستروئیدی است که به صورت مختلف تهیه می‌شود و در کنترل التهاب در سیستم تنفسی کاربردهای متنوعی دارد. فرم استنشاقی این دارو برای مشکلات تنفسی مانند آسم مزمن تجویز می‌شود. همچنین، فرم نازال اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت در پیشگیری و درمان علامتی انواع رینیت آلرژیک استفاده می‌شود.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

راهنمایی عمومی

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت  برای کنترل بیماری شما تجویز شده است. از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

در صورت داشتن هر یک از موارد ذیل قبل از مصرف دارو پزشک خود را مطلع سازید:

1- سابقه حساسیت به دارو یا هر یک از اجزاء تشکیل دهنده دارو

2-وجود عفونت یا زخم در بینی

3-سابقه جراحی بینی

4- مصرف داروهای کورتیکواستروئید بصورت موضعی در چشم یا بینی و بصورت تزریقی

5- در صورت داشتن بیماریهای دیگر نظیر سل عفونت ویروسی چشمی و فیبروز کیستیک

 

 

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت

 

 

 

مقدار و نحوه صحیح مصرف دارو(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف میزان مصرف معمول اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت به شرح ذیل می باشد:

1- جهت درمان رینیت آلرژیک فصلی (تب یونجه)، دائمی و کاهش علائم آنها نظیر آبریزش و گرفتگی بینی، عطسه و خارش بینی. در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال دو اسپری در هر سوراخ بینی یکبار در روز می باشد.

در کودکان ۳ تا ۱۱ سال یک اسپری در هر سوراخ بینی یکبار در روز می باشد.

2-جهت درمان پولیپ بینی در بزرگسالان بالای ۱۸ سال دو اسپری در هر سوراخ بینی یکبار در روز می باشد.

 

عوارض جانبی

خس خس یا مشکلات در تنفس، گلوکوم و آب مروارید، سر درد، عطسه، خونریزی از بینی، گلودرد، تغییر در طعم و بو، کاهش رشد در کودکان

 

مصرف در بارداری و شیردهی

گروه C. مصرف اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت در بارداری و شیردهی مجاز نمی باشد مگر فقط با نظر پزشک تجویز گردد.

 

نکات قابل توجه در زمان مصرف

1-اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت را بصورت منظم مصرف نموده دوره درمان را کامل نمائید.

2- دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف ننمائید.

3-از قطع ناگهانی مصرف دارو بدون اطلاع پزشک خودداری نمائید.

4- از تماس اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت با چشم پرهیز نمائید.

5- قبل از استفاده از اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر داخل بینی حفره بینی را تمیز نمائید.

6-درپوش روی سر اسپری را برداشته، اسپری را مطابق شکل در دست گرفته سپس سر آن را کمی به جلو خم نمایید. سراسپری را داخل یکی از سوراخهای بینی قرار دهید و با دست، سوراخ دیگر بینی را مسدود نمایید. در حالیکه از بینی و با دهان بسته تنفس می نمایید (در هنگام دم)، اسپری را تا انتها فشار دهید. این عمل را برای سوراخ دیگر بینی تکرار نمائید. بعد از مصرف، در پوش اسپری را در جای خود قرار دهید.

7-چنانچه یک نوبت از مصرف دارو را فراموش نمودید به محض بیاد آوردن آن را مصرف نمائید، اما اگر زمان مصرف نوبت بعدی دارو فرا رسیده است از مصرف نوبت فراموش شده چشم پوشی نموده و مقدار مصرف بعدی را دو برابر نکنید.

توجه- وقتی اسپری را برای اولین بار استفاده میکنید و یا مدتی از آن استفاده نکرده اید قبل از مصرف یک پاف را بطور آزمایشی در هوا دور از چشم تخلیه کنید. قطعه پلاستیکی اسپری (اکچواتور) را هر چند روز یکبار بر حسب نیاز با آب ولرم شسته و سپس خشک کنید.

 

 شرایط نگهداری

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت را درون جعبه و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت کنید.

دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

قبل از مصرف ظرف را بخوبی تکان دهید.

پس از هر بار مصرف اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت در پوش ظرف را محکم ببندید.

ظرف حاوی دارو را در حالت ایستاده قرار دهید.

رو پس از اولین دفعه مصرف تا ۲ ماه قابل استفاده می باشد .

 

فواید مومتازون برای پولیپ بینی

اسپری بینی مومتومکس 20 میلی لیتر دنیای بهشت یک داروی کورتیکواستروئیدی است که برای مدیریت و درمان پولیپ بینی استفاده می‌شود. اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر برخی فواید مهم در مرتبط با پولیپ بینی دارد:

1. کاهش التهاب: مومتازون با عملکرد ضد التهابی قوی خود، توانایی کاهش التهاب پولیپ‌های بینی را دارد. این دارو به سلول‌های التهابی در بینی اثر می‌گذارد و باعث کاهش تورم و التهاب پولیپ‌ها می‌شود.

2. کاهش اندازه پولیپ‌ها: استفاده منظم از اسپری مومتومکس 20 میلی لیتر می‌تواند به کاهش اندازه پولیپ‌های بینی منجر شود. این اثر به دلیل کاهش التهاب و تورم در اطراف پولیپ‌ها ایجاد می‌شود.

3. بهبود علائم بینی: مصرف مومتازون می‌تواند بهبود علائم پولیپ بینی مانند احساس کُندی بینی، انسداد بینی، سرفه، خارش بینی و ترشحات بینی زیاد کمک کند. این دارو با کاهش التهاب و تورم در ناحیه بینی، بهبود علائم ناشی از پولیپ‌ها را ایجاد می‌کند.

 

 

 

رینیت آلرژیک یا آلرژی بینی

رینیت آلرژیک یا آلرژی بینی، یک واکنش التهابی در بینی به عوامل آلرژیک است که معمولاً ناشی از موادی مانند گرده گیاهان، قارچ‌ها، عفونت‌های ویروسی، شیمیکال‌ها، غبار و حتی خاک است. این واکنش از طریق تماس بینی با آلرژن‌ها، مانند ورود گرده ها به بینی، به وجود می‌آید.

علائم رینیت آلرژیک شامل عطسه، خارش بینی، آبریزش بینی، بودگی بینی و تورم بینی است. همچنین، ممکن است افزایش ترشحات بینی، سرفه، خارش چشم و قرمزی چشم نیز همراه باشند. این علائم معمولاً در فصل‌هایی که آلرژن‌ها فعال هستند، مانند بهار و تابستان، شدیدتر می‌شوند.

درمان رینیت آلرژیک می‌تواند شامل استفاده از داروها و اقدامات غیردارویی باشد. در صورت ملایم بودن علائم، ممکن است پزشک توصیه کند از محافظ بینی، شستشوی بینی با آب نمکی و استفاده از آنتی‌هیستامین‌ها برای کنترل علائم استفاده کنید.

از طرفی، در صورت عدم کنترل علائم با روش‌های غیردارویی، پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب محلی مانند اسپری‌های کورتیکواستروئیدی (مانند فلوتیکازون) تجویز کند. این داروها با کاهش التهاب و تورم در بینی، علائم رینیت آلرژیک را کنترل می‌کنند.

در موارد شدیدتر رینیت آلرژیک که باعث مشکلات جدی در کیفیت زندگی می‌شود، پزشک ممکن است به روش‌های درمانی دیگری مانند آموزش درمان هایپوسنسیتیویتی (کاهش حساسیت)، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و در برخی موارد خاص، تزریق آلرژن‌ها برای ایجاد تحمل در بدن، روی آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.