10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

شکل دارو

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص والساکور اکتووکو 28 عددی

نام دارو:والساکور®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: والسارتان

ترکیبات دارویی:28 قرص روکشدار خط دار هر قرص حاوی: والسارتان 80 میلی گرم

شکل دارویی: قرص روکشدار خط دار

کاربرد درمانی: کنترل فشار خون

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی که بانام علمی ( والسارتان) شناخته می‌شود، که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو و تحت لیسانس KRKA اسلوونی تولید می شود. قرص والساکور اکتووکو 28 عددی (والسارتان) یک داروی ضد فشار خون بالا و متعلق به دسته دارویی مهارکننده گیرنده آنژیوتانسین 2 می باشد. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص والساکور اکتووکو 28 عددی با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

والساکور چیست و برای چه بیماریهایی تجویز می شود.

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی به گروهی از داروها که تحت عنوان آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین || شناخته میشوند تعلق دارد و به کنترل فشارخون بالا کمک می کند. آنژیوتانسین ۱۱ ماده ای در بدن است که باعث تنگ شدن عروق و در نتیجه افزایش فشارخون می شود. این دارو با مهار اثر آنژیوتانسین ۱۱ عمل می کند و با گشاد کردن عروق خونی باعث کاهش فشارخون می شود.

قرص های روکش دار والساکور ۸۰ و ۱۶۰ میلی گرمی را میتوان در سه مورد متفاوت مصرف کرد:

درمان فشارخون بالا: فشارخون بالا کار قلب و سرخرگها را افزایش می دهد. در صورت عدم درمان عروق خونی مغز، قلب و کلیه ها آسیب دیده و میتواند منجر به سکته نارسایی قلبی و یا کلیوی گردد. فشار خون بالا خطر حملات قلبی را افزایش می دهد. شما می توانید با کاستن از فشارخون خود و رساندن آن به حد طبیعی احتمال بروز این بیماریها را کاهش دهید.

-درمان بیماران بلافاصله بعد از حمله قلبی (سکته قلبی): کلمه بلافاصله در اینجا به معنی ۱۲ ساعت تا ۱۰ روز می باشد.

-درمان علامتی نارسایی قلبی: در صورتیکه گروهی از داروها به نام مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، (دارویی که در درمان نارسایی قلبی مصرف می شود) را نتوان مصرف کرد و یا در صورتیکه نتوان از داروهای مسدود کننده گیرنده بنتا (داروی دیگر مصرفی در نارسایی قلبی) استفاده کرد از والساکور همراه با این داروها (ACE Inhibitors) استفاده می شود.

علائم نارسایی قلبی شامل تنفس کوتاه و تورم اندامها و پاها بواسطه تجمع مایع است. این علائم به علت عدم توانایی عضلات قلب در پمپ کردن خون کافی و مورد نیاز تمام بدن بروز می کنند.

 

 

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی

 

 

 

 مواردی که قبل از مصرف والساکور باید به آن توجه کنید:

در موارد زیر والساکور را مصرف نکنید:

-در صورت آلرژی (حساسیت) به والسارتان یا سایر اجزاء دیگر والساكور

-ابتلا به بیماریهای وخیم کبدی

در صورتیکه بیش از ۳ ماه از بارداری شما گذشته باشد (بهتر است که از مصرف والساکور در ابتدای بارداری نیز اجتناب شود. بخش مربوط به بارداری را ملاحظه کنید).

 

در صورت وجود هریک از موراد زیر،قبل از مصرف والساکور پزشک خودرا مطلع کنید:

-ابتلا به بیماریهای کبدی

-ابتلا به بیماریهای وخیم کلیوی و یا تحت دیالیز قرار داشتن

-در صورت ابتلا به تنگی شریان کلیوی

-در صورتیکه عمل پیوند کلیه را به تازگی انجام داده باشید.

-در صورتیکه تحت درمان بعد از حمله قلبی و یا درمان نارسایی قلبی قرار دارید، ممکن است پزشک شما عملکرد کلیه شما را ارزیابی کند.

-در صورتیکه بیماری وخیم قلبی دیگری غیر از نارسایی قلبی و یا حمله قلبی داشته باشید.

-در صورت مصرف داروهای افزاینده میزان پتاسیم خون که شامل مکملهای پتاسیم، نمکهای رژیمی حاوی پتاسیم، داروهای نگهدارنده پتاسیم و می باشند. لذا ممکن است تعیین مقدار پتاسیم خون در فواصل زمانی منظم ضرورت پیدا کند.

-در صورت ابتلا به آلدوسترونیسم (دراین بیماری غدد فوق کلیوی شما بیش از حد طبیعی هورمون آلدوسترون ترشح می کنند). در صورت ابتلا به این بیماری مصرف والساكور توصیه نمی گردد.

-در صورت از دست دادن حجم زیادی مایع (دهیدراتاسیون) ناشی از اسهال، استفراغ و یا مصرف مقادیر زیاد داروهای مدر.

مصرف قرص والساکور اکتووکو 28 عددی در کودکان و نوجوانان توصیه نمی گردد. زیر ۱۸ سال).

 

مصرف سایر داروها(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

در صورتیکه از داروی دیگری استفاده میکنید یا اخیراً دارویی استفاده کرده اید (حتی اگر بدون تجویز پزشک باشد) پزشک خود یا دکتر داروساز را مطلع کنید.

اگر قرص والساکور اکتووکو 28 عددی همراه با داروهای خاص دیگری مصرف شود. فواید درمانی آن تحت تأثیر قرار می گیرد و لذا تغییر مقدار مصرف، رعایت احتیاطات دیگر، و یا در برخی موارد قطع مصرف داروهای دیگر ضرورت می یابد. این موارد شامل داروهای نسخه ای و غیر نسخه ای می گردد، بویژه:

-سایر داروهای کاهنده فشار خون، خصوصاً مدرها

-داروهای افزاینده مقدار پتاسیم خون، که شامل مکملهای پتاسیمی، نمکهای رژیمی حاوی پتاسیم، داروهای نگهدارنده پتاسیم و هپارین می باشند.

-داروهای مسکن ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID)

– ليتيم

بعلاوه:

-در صورتی که تحت درمان بعد از حمله قلبی با داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) هستید، مصرف والساكور توصيه نمی گردد.

-در صورتی که تحت درمان نارسایی قلبی با داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین و داروهای مسدود کننده گیرنده بتا می باشید. مصرف والساكور توصیه نمی گردد.

 

مصرف والساکور همراه با غذا و مایعات

شما می توانید قرص والساکور اکتووکو 28 عددی را همراه غذا نیز مصرف کنید.

 

مصرف در بارداری و شیردهی

قبل از مصرف هر دارویی با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

-در صورت بارداری و یا احتمال بارداری حتما پزشک خود را مطلع کنید. در این موارد معمولاً پزشک شما دستور قطع مصرف والساكور را قبل از شروع بارداری و یا به محض باردار شدن شما می دهد و داروی دیگری را به جای والساکور تجویز می کند. مصرف والساکور در سه ماه اول بارداری توصیه نمی گردد و در سه ماهه دوم و سوم نیز ممنوع است. چرا که مصرف آن بعد از سه ماه اول می تواند منجر به آسیب جدی به جنین گردد.

-در صورت شیردهی و یا شروع به شیردهی پزشک خود را آگاه کنید. مصرف والساکور در مادران شیرده توصیه نمی گردد و لذا پزشک شما در این موارد، بویژه نوزادان و یا نوزادان ناشی از زایمان زودرس، داروی دیگری را تجویز می کند.

رانندگی و استفاده از ماشین آلات

قبل از رانندگی، کار با ماشین آلات و یا ابزار و یا سایر فعالیتهایی که نیازمند به تمرکز حواس است از اثرات والساکور بر بدن خود آگاه باشید. همانند بسیاری از داروهای دیگر مورد مصرف در درمان پرفشاری خون ، والساکور نیز در موارد نادری می تواند باعث خواب آلودگی و عدم توانایی تمرکز حواس گردد.

اطلاعات مهم درباره سایر اجزاء والساكور

قرص والساکور اکتووکو 28 عددی حاوی لاکتوز میباشد و لذا در صورت عدم تحمل برخی قندها، قبل از مصرف این فرآورده دارویی با پزشک خود تماس بگیرید.

 

 

فشار خون

فشار خون نشانگر نیرویی است که خون در برابر دیواره‌های عروق خونی اعمال می‌کند. فشار خون به دو عدد، یعنی فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک، اندازه گیری می‌شود. فشار خون سیستولیک نشان دهنده فشاری است که در هنگام انقباض عضله قلب (ضربان قلب) به وجود می آید و فشار خون دیاستولیک نشان دهنده فشاری است که در هنگام آرامی عضله قلب (مابین ضربان قلب) به وجود می آید.

علائم فشار خون بالا (هایپرتانسیون) ممکن است در برخی افراد وجود نداشته باشد و این بیماری به عنوان یک بیماری ساکت شناخته می‌شود. با این حال، در برخی افراد ممکن است علائم و علامت‌های زیر مشاهده شود:

1. سردرد: سردرد مزمن می‌تواند یکی از علائم فشار خون بالا باشد. این سردردها معمولاً در ناحیه پشتی سر و ممکن است با عوارض دیگری همراه باشند مانند سرگیجه و تاری دید.

2. تنگی نفس: افرادی که فشار خون بالا دارند، ممکن است در فعالیت‌های روزمره نفس کشیدن سخت‌تری داشته باشند و احساس تنگی نفس کنند.

3. خستگی: خستگی بیش از حد، احساس ضعف و عدم توانایی برای انجام کارهای روزمره نیز می‌تواند به علائم فشار خون بالا اشاره کند.

4. تغییر در ضربان قلب: ضربان قلب نامنظم، تپش قلب سریع یا نامنظم ممکن است نشانه‌های فشار خون بالا باشند.

عوامل موثر بر فشار خون عبارتند از:

1. سن: با پیشروی سن، احتمال افزایش فشار خون بالا افزایش می‌یابد.

2. ژنتیک: عوامل ژنتیکی نقش مهمی در افزایش خطر بروز فشار خون بالا دارند. در برخی افراد، بیماری فشار خون بالا به صورت خانوادگی منتقل می‌شود.

3. چاقی: چاقی و اضافه وزن می‌توانند فشار خون را افزایش دهند.

4. فعالیت بدنی ناکافی: فعالیت بدنی ناکافی و نشستن طولانی مدت می‌توانند عواملی باشندکه باعث افزایش فشار خون شوند.

5. مصرف نمک بیش از حد: مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود. نمک سدیم را در تغذیه خود کاهش دهید.

6. مصرف الکل و سیگار: مصرف زیاد الکل و سیگار نیز باعث افزایش فشار خون می‌شود.

7. بیماری‌های مرتبط: برخی بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری‌های کلیه، بیماری‌های تیروئید و بیماری‌های هormonal می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.

8. استرس: استرس مداوم ممکن است فشار خون را افزایش دهد.

تشخیص و درمان فشار خون بالا معمولاً توسط یک پزشک انجام می‌شود. معمولاً تغییرات در سبک زندگی مانند تغذیه مناسب، ورزش منظم، کاهش استرس و مداومت در مصرف داروها مورد نیاز است. در برخی موارد، داروهایی ممکن است برای کنترل فشار خون تجویز شوند. در هر صورت، مشاوره و دنبال کردن راهنمایی پزشک بسیار مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سلامت قلب و عروق با جادوی امگا3

کپسول مگا امگا باریول بهترین مکمل امگا 3 برای سلمات قلب و عروق شماست. روی دکمه زیر کلیک کنید تا این مکمل را بهتر بشناسید.