10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو 5 میلی لیتر

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو 5 میلی لیتر

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

شکل دارو

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو

نام دارو:فلوکورت®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:فلورومتولون

ترکیبات دارویی:هر 100 میلی لیتر دارای: فلورومتولون 0.1 گرم

شکل دارویی: قطره استریل چشمی

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو که با نلم علمی فلورومتولون شناخته می‌شود، مثل همه كورتيكوستروئيدهاي چشمي براي درمان بيماريهاي آلرژيك و التهابي پلك ، ملتحمه، قرنيه، و قسمت قدامي كره چشم استفاده مي شود. قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو به خاطر اينكه در صورت مصرف طولاني با احتمال خيلي كمي موجب افزايش فشار داخل چشمي مي شود. نسبت به ساير فراورده ها ترجيح داده مي شود. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

راهنماییهای عمومی

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو برای بیماری کنونی شما تجویز شده است. از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری نمائید قبل از مصرف در صورت داشتن سابقه حساسیت به این دارو و یا مواد جانبی آن، ابتلا به بیماریهای مختلف، یا مصرف سایر داروها پزشک را مطلع نمایید.

 

 

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو 5 میلی لیتر

 

 

 

مصرف در دوران بارداری و شیردهی : (گروه C )

مصرف قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو در دوران بارداری و شیردهی با تجویز و تحت نظر پزشک مجاز می‌باشد.

 

هشدار

در صورت ابتلا به هر یک از بیماریهای زیر قبل از مصرف دارو پزشک را مطلع سازید : آب مروارید، دیابت، گلوکوم، عفونت ویروسی چشم و یا دارا بودن سابقه آن و هر نوع عفونت چشمی.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است در بعضی افراد موجب بروز برخی عوارض ناخواسته گردد. اگر چه همه این عوارض در یک فرد دیده نمیشوند، ولی در صورت بروز هر يك از آنها بهتر است با پزشک مشورت شود. این عوارض شامل تار شدن موقتی و ملایم دید، احساس درد، سوزش، قرمزی و آبریزش چشم میباشد.

 

مقدار و چگونگی مصرف (بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

میزان مصرف هر دارو را پزشک تعیین مینماید، ولی میزان مصرف معمول این دارو ۱ یا ۲ قطره ۳ بار در روز می‌باشد. چنانچه بهبودی ۵ تا ۷ روز بعد از آغاز درمان حاصل نشد و یا در صورت شدت یافتن بیماری پزشک را مطلع نمایید.

 

نکات قابل توصیه در زمان مصرف

۱ – دوره درمان را کامل نموده دارو را بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

۲ – در صورتیکه یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید به محض بیاد آوردن آن را مصرف کنید. ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، مقدار مصرف بعدی را دو برابر نکنید.

۳- هنگام مصرف از تماس نوک قطره چکان با چشم یا هر سطح دیگری خودداری کنید.

۴- در صورت استفاده از لنز تماسی نرم می بایست قبل از مصرف دارو لنز را از چشم خارج نموده و ۲۰ دقیقه بعد از مصرف دارو آن را در چشم قرار داد.

۵ – قبل از مصرف قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو بطری را به خوبی تکان دهید.

 

طریقه صحیح مصرف قطره های چشمی

۱ – سر را قدری به سمت عقب خم کنید . پلک پائین را با انگشتان گرفته و قدری به سمت جلو بکشید .

۲ – یک قطره از محلول را داخل حفره پلک پائین بچکانید.

۳ – در حالیکه به سمت پائین نگاه میکنید چشم را به آرامی ببندید.

۴ – به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به کمک انگشت شست، گوشه چشم (سمت بینی) را به آرامی فشار دهید. چشم را بسته نگهدارید و در این فرصت داروی اضافی خارج شده از چشم را با دستمال تمیز پاک کنید .

۵ – در صورت نیاز به استفاده از داروهای چشمی دیگر، قبل ازمصرف آنها دست کم 10 دقیقه صبر کنید.

 

شرایط نگهداری

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نموده و از یخ زدگی محافظت نمائید.

پس از هر بار مصرف در پوش ظرف را محکم ببندید.

یک ماه پس از باز کردن در پوش ظرف باقیمانده دارو را دور بریزید.

قطره استریل چشمی فلوکورت سینا دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

 

 

بیماری‌های آلرژیک و التهابی پلک

بیماری‌های آلرژیک و التهابی پلک شامل گروهی از اختلالات چشمی هبیماری‌های آلرژیک و التهابی پلک شامل گروهی از اختلالات چشمی هستند که به پلک‌ها و منطقه اطراف آنها تأثیر می‌گذارند. این بیماری‌ها ممکن است ناشی از واکنش آلرژیک یا التهابی در پلک‌ها و سایر اجزای چشم باشند. در زیر به برخی از بیماری‌های آلرژیک و التهابی پلک اشاره می‌کنیم:

1. التهاب پلکها (Blepharitis): این بیماری عموماً به علت التهاب و عفونت باکتریایی یا قارچی در پلک‌ها رخ می‌دهد. علائم آن شامل خارش، سوزش، قرمزی، تورم و لکه‌های شبیه خرده‌های چربی در محدوده پایین پلک‌ها می‌باشد.

2. کنژنکتیویت آلرژیک (Allergic Conjunctivitis): این بیماری ناشی از واکنش آلرژیک در پوستک و پوشش بیرونی چشم (کنژانکتیوا) است. علائم آن شامل خارش، سوزش، قرمزی، تورم و ترشحات آبکی از چشم می‌باشد. مواد آلرژنی مانند گرده گل، عوامل آلرژی غذایی، غبار و شوینده‌ها می‌توانند علت این بیماری باشند.

3. التهاب لبه پلک (Marginal Keratitis): این بیماری ناشی از التهاب و تورم لبه پلک‌ها می‌باشد. علائم آن شامل سوزش، خارش، قرمزی و درد در منطقه لبه پلک‌ها است. علت اصلی این بیماری می‌تواند عفونت ویروسی یا واکنش التهابی در پاسخ به عوامل محیطی باشد.

4. چشم خشک (Dry Eye Syndrome): این بیماری معمولاً به دلیل کاهش تولید اشک یا تخلیه ناکافی اشک به وجود می‌آید. علائم آن شامل خشکی، سوزش، خارش، قرمزی و احساس وارد نشدن بدنه بیگانه به چشم می‌باشد. عوامل آلرژیک، التهابی و عوامل محیطی از جمله عوامل موجود در این بیماری هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.