10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو 10 میلی لیتر

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو 10 میلی لیتر

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

شکل دارو

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو

نام دارو:آناپریوین®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: نفازولین+آنتازولین

ترکیبات دارویی:هر 100 میلی لیتر دارای:نفازولین هیدروکلراید 0.05 گرم   آنتازولین فسفات 0.5 گرم

شکل دارویی: قطره استریل چشمی

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو  که با نام علمی نفازولین+آنتازولین شناخته می‌شود، ترکیبی به منظور تخفيف تحريك يا احتقان چشم يا درمان علائم آلرژيك، التهاب يا عفونت چشم به كار مي رود. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو  با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

مشخصات دارو

قطره چشمی آنا پریوین (نفازولین + آنتازولین) شرکت داروسازی سینا دارو به صورت محلول شفاف در بطری پلاستیکی ۱۰ میلی لیتری درون جعبه مقوایی همراه با بروشور عرضه می شود.

 

 

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو 10 میلی لیتر

 

 

 

موارد مصرف دارو

نفازولین سیستم عروقی ملتحمه را منقبض می کند. اثر ضد حساسیتی آنتازولین ناراحتی و خارش چشمی را کاهش می دهد . قطره چشمی آنا پریوین به منظور تسکین موقتی علائم آلرژی خفیف چشمی مانند خارش و قرمزی چشم ناشی از گرده و موی حیوانات به کار می رود.

 

راهنمائیهای عمومی

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو برای بیماری کنونی شما تجویز شده است. از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری نمائید . قبل از مصرف در صورت داشتن سابقه حساسیت به این دارو و یا مواد جانبی آن، ابتلا به بیماریهای مختلف یا مصرف سایر داروها پزشک را مطلع نمایید.

 

هشدار و موارد منع مصرف

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو در بیماران با زمینه یا وجود گلوکوم نباید مصرف شود. همچنین مصرف این دارو در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی – عروقی، دیابت، عفونت ،چشمی، بالا بودن فشار خون، پرکاری تیرویید، آسم، انسداد گردن مثانه و انسداد باب المعده و دوازدهه باید با احتیاط صورت گیرد. در صورتی که تا ۴۸ ساعت بهبودی حاصل نشد با پزشک خود تماس بگیرید.

 

مصرف در دوران بارداری و شیردهی (گروه C)

مصرف قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو در دوران بارداری و شیردهی با تجویز و تحت نظر پزشک مجاز می‌باشد.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است در بعضی افراد موجب بروز برخی عوارض ناخواسته گردد. اگر چه همه این عوارض در يك فرد دیده نمیشوند، ولی در صورت بروز هر یک از آنها بهتر است با پزشك مشورت شود، تاری دید، قرمزی و خارش چشم، سرگیجه و سردرد.

 

نکات قابل توصیه در زمان مصرف

1- قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو را بیش از تعداد دفعات تجویز شده مصرف ننمایید.

2- هنگام مصرف از تماس نوک قطره چکان با چشم یا هر سطح دیگری خودداری کنید

3- در صورت استفاده از لنز تماسی نرم می بایست قبل از مصرف دارو لنز را از چشم خارج نموده و ۲۰ دقیقه بعد از مصرف دارو آن را در چشم قرار داد.

4- در صورت نیاز به استفاده از داروهای چشمی دیگر قبل از مصرف آنها دست کم ۱۰ دقیقه صبر کنید.

 

مقدار و چگونگی مصرف (بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

میزان مصرف هر دارو را پزشک تعیین مینماید ولی مقدار مصرف معمول این دارو ۱ تا ۲ قطره هر ۲ ساعت یکبار می باشد اما نباید بیش از ۴ بار در روز مورد استفاده قرار گیرد.

بی خطری یا اثر بخشی قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو برای کودکان زیر ۶ سال به اثبات نرسیده است.

 

روش صحیح استفاده از قطره چشمی

۱ – دستان خود را بشویید. سر را قدری به سمت عقب خم کنید پلک پائین را با انگشتان گرفته و قدری به سمت جلو بکشید. ۲ – یک قطره از محلول را داخل حفره پلک

پائین بچکانید. ۳- در حالیکه به سمت پائین نگاه میکنید چشم را به آرامی ببندید. ۴- به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به کمک انگشت شست گوشه چشم سمت بینی را به آرامی فشار دهید. چشم را بسته نگه دارید و در این فرصت داروی اضافی خارج شده از چشم را با دستمال تمیز پاک کنید.

 

شرایط نگهداری

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نموده و از یخ زدگی محافظت نمائید.

پس از هر بار مصرف در پوش ظرف را محکم ببندید.

یک ماه پس از باز کردن در پوش ظرف باقیمانده دارو را دور بریزید.

قطره استریل چشمی آناپریوین سینادارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

 

آلرژیک چشم

آلرژیک چشم به وضعیتی گفته می‌شود که در آن بینی به عوامل آلرژی‌زا، مانند گرده گیاهان، خاک، پرز حیوانات و قطرات آلرژی‌زا واکنش نشان می‌دهد. این واکنش آلرژیک ممکن است باعث تحریک و التهاب چشم شود و علائمی مانند خارش، سوزش، سردرد، قرمزی و تورم چشم را ایجاد کند.

در زیر توضیحاتی درباره آلرژیک چشم و راه‌های درمان آن آمده است:

علل:
آلرژیک چشم ناشی از واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به مواد آلرژی‌زا است. در پاسخ به این مواد، بدن هیستامین را آزاد می‌کند که باعث تورم و التهاب موضعی در چشم می‌شود. برخی علل مشترک شامل گرده گیاهان، شرکت حیوانات خانگی، قطرات چشمی آلرژی‌زا، قارچ‌ها، آلودگی هوا و عوامل آلرژی‌زا دیگر می‌باشند.

علائم:
آلرژیک چشم ممکن است با علایم زیر همراه باشد:
– خارش و سوزش در چشم‌ها
– قرمزی و التهاب چشم‌ها
– اشک ریزشی یا افزایش تولید اشک
– تورم پلک‌ها و منطقه اطراف چشم
– سردرد
– بینایی محدود و ایجاد احساس ابریشمی

درمان:
برای درمان آلرژیک چشم، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

1. قطرات چشمی ضدآلرژی: استفاده از قطرات چشمی ضدآلرژی می‌تواند علائم آلرژی را کاهش دهد. این قطرات شامل آنتی‌هیستامین‌ها، ضدالتهاب‌ها و مواد مرطوب‌کننده است. ممکن است پزشک شما برای شما قطراتی با داروهای مختلف تجویز کند.

2. سردی درمانی: استفاده از سردی‌های ملایم می‌تواند از تورم و التهاب چشم کمک کند. می‌توانید از کمپرس‌های سرد، قرار دادن قاشق چایی سرد روی چشم‌ها یا استفاده از ژل‌های سرد استفاده کنید.

3. جلوگیری از تماس با عوامل آلرژی‌زا: تلاش کنیداز تماس با عوامل آلرژی‌زا که می‌توانند آلرژیک چشم را تحریک کنند، پرهیز کنید. مثلاً اگر گرده گیاهان منبع آلرژی شماست، در روزهای آلرژیک، سعی کنید در فضای بسته بمانید، پنجره‌ها را بسته نگه دارید و از کیفیت هوای داخلی خانه اطمینان حاصل کنید. همچنین، در فصل گرما و خشکی، استفاده از تهویه مناسب می‌تواند کمک کند.

4. استفاده از عینک آفتابی: در فصل‌های آلرژیک، استفاده از عینک آفتابی می‌تواند به حفاظت چشم‌ها از تماس مستقیم با ذرات آلرژیک کمک کند.

5. مشاوره پزشک: در صورتی که علائم آلرژیک چشم شما شدید است و تداوم دارد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند تشخیص دقیق تری برای شما قرار دهد و درمان مناسب را تجویز کند. در موارد شدیدتر، پزشک ممکن است داروهای ضدآلرژیک قوی‌تر یا درمان‌های دیگر مانند آمپول ضدآلرژی تجویز کند.

مهم است بدانید که این توصیه‌ها معمولاً عمومی است و نباید به جای مشاوره پزشکی قرار گیرد. بهتر است با پزشک خود در مورد علائم خاص خود صحبت کنید و راهنمایی‌های دقیقتری دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.