10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

کپسول مرازول عبیدی 28 عددی

کپسول مرازول عبیدی 28 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

عبیدی

شکل دارو

کپسول

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی کپسول مرازول عبیدی

نام دارو:مرازول®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:امپرازول

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ:داروهای گوارشی- داروهای مهارکننده اسید و ضد زخم – مهار کننده های پمپ پروتون

ﺷﮑﻞ دارو: کپسول

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو: هر کپسول حاوی: امپرازول 20 میلی‌گرم

کپسول مرازول عبیدی که با نام علمی امپرازول ناخته می‌شود، اسید معده را کاهش می‌دهد و در درمان بیماری‌هایی هم‌چون زخم معده، زخم دوازدهه و عفونت هلیکوباکتر پیلوری موثر است. کپسول مرازول عبیدی با شکل دارویی کپسول و ترکیبات امپرازول توسط پزشک برای بیماران مبتلا به مشکلات معده تجویز خواهد شد؛ از‌این‌رو بهتر است حتما قرص مرازول را با تجویز پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنید. کپسول مرازول عبیدی توسط شرکت داروسازی عبیدی تولید و از طریق شرکت پخش دارو آدوراطب به داروخانه‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.

کپسول مرازول عبیدی با کاهش تولید اسید در معده برای بیماری‌های برگشت محتویات معده به مری، زخم معده، زخم دوازدهه، ازوفاژیت اروزیو، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، سندروم زولینگر الیسون و کاهش احتمال بروز زخم معده ناشی از مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی کاربرد دارد. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی کپسول مرازول عبیدی  با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

کپسول مرازول عبیدی 28 عددی

 

 

 

راهنماییهای عمومی

کپسول مرازول عبیدی برای بیماری فعلی شما تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

قبل از مصرف این دارو موارد زیر را به اطلاع پزشک یا داروساز برسانید:

وجود هرگونه حساسیت؛ بارداری یا شیردهی؛ استفاده از سایر داروها ابتلا به بیماریهای دیگر

 

موارد منع مصرف

سابقه حساسیت به امپرازول یا هر یک از اجزاء تشکیل دهنده این دارو

 

مصرف در بارداری و شیردهی

مصرف کپسول مرازول عبیدی طی دوران بارداری و شیردهی باید فقط بر اساس نظر پزشک معالج انجام گیرد.

 

هشدارها

1- بی خطری و کارآیی کپسول مرازول عبیدی در بیماران کمتر از ۱۸ سال ثبت نگردیده است.

2- در بیماران سالخورده احتمال کاهش سرعت دفع و افزایش میزان دارو در خون بیشتر است.

3- کاهش مقدار مصرف دارو ممکن است در بیماری کبدی مورد نیاز باشد.

 

موارد احتیاط

به منظور کنترل پیشرفت ،درمان به طور منظم به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

تداخل های دارویی

1- کپسول مرازول عبیدی ممکن است باعث کاهش جذب استرهای آمپی سیلین، نمک‌های آهن، ایتراکونازول و کتوکونازول گردد.

2-امپرازول باعث تاخیر در دفع داروهای ضد انعقاد کومارین یا مشتق اینداندیون دیازپام فنی توئین و وارفارین و افزایش غلظت

خونی آنها میگردد.

3-کپسول مرازول عبیدی با متابولیسم بنزودیازپین ها، سیکلوسپورین و دی سولفیرام تداخل می نماید.

4-مصرف همزمان امپرازول با داروهای تضعیف کننده مغز استخوان، ممکن است باعث افزایش اثرات لوکوپنی و یا ترومبوسیتوپنی هر دو دارو گردد.

5- با مصرف همزمان امپرازول و کلاریترومایسین، غلظت پلاسمایی امپرازول، کلاریترومایسین و ۱۴ – هیدروکسی – کلاریترومایسین افزایش می یابد.

 

مقدار و نحوه صحیح مصرف دارو(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین میکند اما میزان مصرف این دارو به طور کلی به صورت زیر است:

بزرگسالان –

درمان سوء هضم: ۲۰ میلیگرم یک بار در روز به مدت ۴ هفته است.

درمان بیماری بازگشت اسید از معده به مری: ۲۰ تا ۴۰ میلیگرم یک بار در روز به مدت ۴ تا ۸ هفته است.

درمان افزایش بیش از حد اسید معده: ۶۰ میلی گرم یک بار در روز تا زمانی که مورد نیاز باشد.

درمان زخم دوازدهه :۲۰ میلیگرم یک بار در روز است در برخی شرایط پزشک ممکن است مقدار ۴۰ میلیگرم یک بار در روز را تجویز نماید.

درمان زخم معده: ۴۰ میلیگرم یک بار در روز به مدت ۴ تا ۸ هفته است.

درمان زخمهای مربوط به عفونت با هلیکوباکتر پیلوری: ۴۰ میلیگرم یک بار در روز قبل از صبحانه همراه با کلاریترومایسین ۵۰۰ میلیگرم سه بار در روز، به مدت چهارده روز است. از روز ۱۵ تا ۲۸، امپرازول ۲۰ میلیگرم یک بار در روز قبل از صبحانه مصرف گردد.

کودکان – مصرف و مقدار آن باید توسط پزشک تعیین گردد.

 

در خصوص نحوه صحیح مصرف این دارو به نکات زیر توجه کنید :

1-کپسول مرازول عبیدی را درست قبل از غذا و ترجیحا در صبح میل نمایید. این دارو ممکن است همراه با غذا یا با معده خالی مصرف شود.

2-جهت کمک به تسکین درد معده، این دارو ممکن است همراه با داروهای ضد اسید مصرف شود، مگر آن که پزشک مصرف آنها را منع کرده باشد.

3-کپسول را به طور کامل بلعیده، از خرد کردن جویدن یا باز کردن آن خودداری نمایید.

4- کپسول مرازول عبیدی را برای دوره کامل درمان حتی در صورت احساس بهبودی مصرف نمایید.

5-در صورتی که یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید، به محض به یاد آوردن فورا آن را میل کنید. ولی اگر تقریبا زمان نوبت مصرف بعدی فرا رسیده باشد، نوبت مصرف نشده را فراموش کرده و برنامه عادی خود را از سر بگیرید. از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری کنید.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز شود، اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود، در صورت بروز عوارض زیر سریعا با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید:

نادر – درد پشت، ساق پا و معده؛ تاول؛ ادرار کدر یا خون آلود؛ لرز؛ ادرار کردن با سوزش یا دردناک؛ تب؛ تکرر ادرار؛ احساس بیماری؛ درد مفاصل؛ کاهش اشتها؛ درد یا گرفتگی عضلانی؛ قرمزی یا تحریک پذیری چشمها؛ قرمزی، خارش، سوزش و ورقه شدن پوست؛ بثورات جلدی؛ گلودرد؛ درد، زخم یا لکه های سفید روی لبها، دهان و یا آلت تناسلی؛ خونریزی یا کبودی غیر عادی؛ خستگی یا ضعف غیر عادی

برخی عوارض جانبی به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می‌روند‌. به هر حال در صورت ادامه یا مزاحمت عوارضی مثل درد شکم یا معده، با پرشک خود مشورت کنید.

توجه-در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک، بیمار سریعا باید سریعا به پرشک و یا مراکز درمانل منتقل گردد.

 

شرایط نگهداری

کپسول مرازول عبیدی را دور از دسترس و دید کودکان نگهداری نمایید.

از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.

کپسول مرازول عبیدی را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد دور از نور و رطوبت نگهداری نمایید.

کپسول مرازول عبیدی را از طریق فاضلاب یا زباله های خانگی دور نریزید. از داروساز خود در مورد چگونگی معدوم کردن داروهای مصرف نشده سوال نمایید. این اقدامات به حفظ محیط زیست کمک می‌نماید.

 

زخم معده

زخم معده، یا همان زخم دودنه معده، یک زخم بازرونده است که در دیواره معده شکل می‌گیرد. این زخم معمولاً به دلیل خراشیدگی لایه محافظ مخاطی معده و تماس مستقیم با اسید معده به وجود می‌آید. بیشتر زخم‌های معده به علت عفونت با باکتری هلیکوباکتر پیلوری یا مصرف طولانی آسپرین و آنتی‌بیوتیک‌ها رخ می‌دهند. در برخی موارد، عوامل مانند استرس، سیگار، مصرف الکل، عوامل ژنتیکی و عوامل تغذیه‌ای نیز ممکن است نقش داشته باشند.

علائم و نشانه‌های زخم معده ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– درد شکمی: درد معمولاً در منطقه بالای شکم، در ناحیه معده حس می‌شود. این درد ممکن است به صورت تیز و سرخورده باشد و معمولاً بعد از خوردن غذا یا شکل‌های خاصی از غذا شدت پیدا کند.
– سوزش و تهوع: سوزش و سوزش در ناحیه معده و تهوع نیز ممکن است همراه با زخم معده باشد.
– استفراغ: در برخی موارد، زخم معده می‌تواند با استفراغ خون یا مدفوع تیره همراه باشد.
– تغییرات در شکل مدفوع: زخم معده ممکن است با تغییرات در رنگ و شکل مدفوع همراه باشد. مدفوع ممکن است تیره شود یا خونریزی داشته باشد.

برای تشخیص زخم معده، پزشک ممکن است از روش‌های تصویربرداری مانند آزمایش نفوذ خاکستری معده (UGI)، آزمایش نفوذ دودنه (Endoscopy) و آزمون هلیکوباکتر پیلوری استفاده کند.

درمان زخم معده به عوامل مختلفی از جمله عامل موجب زخم بستگی دارد. علاوه بر این، درمان شامل کنترل علائم، بهبود ترشح اسید معده، کشف و درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری و استفاده از داروهای ضدزخم مثل مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPIs) و آنتی‌اسیدها می‌شود. همچنین، تغییر در رژیم غذایی و اجتناب از مواردی مانند مصرف غذاهای چرب، تند و اسیدی نیز بهبودمی‌تواند در درمان زخم معده موثر باشد. در موارد شدیدتر، ممکن است نیاز به درمان جراحی یا روش‌های دیگر مانند تزریق مواد پوششی در زخم معده وجود داشته باشد.

به طور کلی، برای پیشگیری از زخم معده، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. رعایت یک رژیم غذایی سالم: مصرف غذاهای سالم، بخصوص غذاهایی که باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شوند، مثل غذاهای چرب و تند، را محدود کنید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های سالم نیز توصیه می‌شود.

2. کاهش استرس: روش‌های مدیریت استرس مانند مشاوره روانشناسی، مدیتیشن، یوگا و ورزش می‌تواند به کاهش تأثیرات منفی استرس بر معده کمک کند.

3. قطع سیگار و محدود کردن مصرف الکل: سیگار و مصرف الکل می‌توانند عوامل تهیه‌کننده زخم معده باشند. ترک سیگار و محدود کردن مصرف الکل بهبود وضعیت معده را تسهیل می‌کند.

4. استفاده از داروهای ضدزخم: در صورت نیاز، پزشک ممکن است داروهای ضدزخم مثل مهارکننده‌های پمپ پروتون و آنتی‌اسیدها را تجویز کند تا ترشح اسید معده کاهش یابد و بهبود زخم ایجاد شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.