10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص سیپروهپتادین تهران دارو 100 عددی

قرص سیپروهپتادین تهران دارو 100 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

تهران دارو

شکل دارو

قرص خط دار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص سیپروهپتادین تهران دارو

نام دارو:سیپروهپتادین®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:Cyproheptadine

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: داروهای آنتی هیستامین – نسل اول آنتی هیستامین ها

ﺷﮑﻞ دارو: قرص خط دار

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو: هر قرص خط دار حاوی:سیپروهپتادین هیدروکلراید 4 میلی‌گرم

 

قرص سیپروهپتادین تهران دارو  برای درمان آلرژی ناشی از تب یونجه، کهیرو کهیر غول آسا، کهیر ناشی از سرما،  میگرن ودرمان بیماری کوشینگ استفاده شده است. با توجه به اینکه یکی از عوارض جانبی سیپروهپتادین افزایش اشتهاء است همچنین این دارو برای افزایش اشتهاء نیز کاربرد. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص سیپروهپتادین تهران دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

 

قرص سیپروهپتادین تهران دارو 100 عددی

 

 

 

راهنمایی‌های عمومی

1- در صورت حساسیت به قرص سیپروهپتادین تهران دارو و یا هر دارویی که دارای ترکیبات مشابه است، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

2-حساسیت به هر گونه ماده غذایی، رنگها یا مواد محافظ پزشک خود را مطلع سازید.

3- در صورت در صورت داشتن رژیم غذایی کم نمک و کم قند و یا سایر رژیم های خاص حتماً قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

4- تجویز قرص سیپروهپتادین تهران دارو در کودکان به ویژه خردسالان و نیز سالمندان حتماً طبق تجویز پزشک متخصص باشد. این دارو در خردسالان می تواند منجر به عوارض جدی از قبیل تشنج شود. هم چنین عوارضی از قبیل هیجانات غیرمعمول، عصبانیت، خستگی، تحریک پذیری و کابوس شبانه را در کودکان و نیز سالمندان موجب شود. عدر سالمندان می‌تواند عوارضی از گیجی و منگی، خواب آلودگی، اشکال و درد به هنگام دفع ادار، احساس ضعف، خشکی دهان و بینی و گلو راهم موجب شود.

لازم به ذکر است که مصرف در نوزادان با خطر زیاد همراه است.

5- در صورت مصرف هم زمان قرص سیپروهپتادین تهران دارو با هر یک از داروهای زیر حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمائید:

آنتی کولینرژیکها (داروهایی که جهت کنترل اسپاسم و انقباضات شکمی به کار می روند)، داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی مرکزی (داروهایی که منجر به خواب آلودگی می شوند. مصرف هم زمان این داروها منجر به تشدید حالت خواب آلودگی می گردد. هم چنین مصرف ماپروتیلن یا ضد افسردگی های سه حلقه ای ممکن است منجر به تشدید عوارض جانبی دارو مانند خشکی دهان شود.) و مونو آمین اکسیداز اینهیبیتورها (مانند ایزوکربوکسازید، فنلزین، پروکاربازین، سلژیلین، ترانیل سیپرومین)

6- در صورت وجود بیماری هایی مانند بزرگی پروستات، انسداد مجاری ادراری، یا اشکالات ادراری، گلوکوم، بیماریهای کبدی یا کلیوی، انسداد روده و زخم معده، قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

7-دارو را بیش از مقدار و مدت زمان تعیین شده توسط پزشک مصرف ننمائید.

8-برای کاهش عوارض گوارشی ناشی از قرص سیپروهپتادین تهران دارو می توانید آن را همراه با غذا یا یک لیوان آب یا شیر مصرف کنید.

9- در صورتی که یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به محض به یاد آوردن مصرف کنید ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد، از مصرف این نوبت خودداری کنید و برنامه معمول دارویی خود را ادامه دهید و مقدار مصرف را نیز دو برابر نکنید.

 

مصرف در بارداری و شیردهی

بارداری

اثرقرص سیپروهپتادین تهران دارو در انسان مطالعه نشده است. در صورت بارداری یا احتمال آن به پزشک اطلاع دهید.

شیردهی

مقدار کمی از این دارو در شیر مادر ترشح می شود. این دارو در شیرخواران می تواند عوارضی همچون هیجانات غیر معمول و تحریک پذیری را موجب شود و هم چنین در مادران موجب کاهش ترشح شیر می شود. لذا شیردهی مصرف قرص سیپروهپتادین تهران دارو در دوران شیردهی توصیه نمی شود.

 

موارد احتیاط

1- قبل از انجام تستهای پوستی، آزمایشگاه و پزشک را از مصرف این دارو مطلع سازید.

2- مصرف همزمان این دارو با داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی مرکزی مثل انواع ضد افسردگی ها، ضد اضطرابها، خواب آورها، آرام بخش ها شل کننده های عضلانی، داروهای بیهوشی، باربیتورات ها، الکل، داروهای ضد درد مخدر، داروهای ضد صرع و حتی داروهای بی حسی که در دندانپزشکی ها استفاده میشود، می تواند موجب تشدید اثرات این دارو شود. لذا قبل از مصرف این دارو با هر یک از داروهای نام برده حتماً با پزشک متخصص مشورت نمائید.

3-قرص سیپروهپتادین تهران دارو ممکن است سبب خواب آلودگی و گیجی شود لذا ضمن درمان از رانندگی و یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری کنید.

4-قرص سیپروهپتادین تهران دارو می تواند باعث ایجاد خشکی دهان و گلو و بینی شود. برای رفع آن میتوانید از آبنبات یا آدامس بدون قند، تکه های یخ، یا بزاق مصنوعی استفاده نمائید.

5-چنانچه خشکی دهان بیش از ۲ هفته ادامه داشته باشد لازم است به دندانپزشک مراجعه شود. خشکی دهان می تواند مقدمه ای برای فساد دندانها و بیماری لثه و عفونت قارچی شود.

6-مصرف هم زمان قرص سیپروهپتادین تهران دارو با آسپرین عارضه وزوز گوش ناشی از آسپرین را می پوشاند. لذا در صورتی که خواسته باشید این دو دارو را همزمان مصرف کنید لازم است با پزشک معالج خود مشورت نمائید.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثر درمانی مطلوب ممکن است باعث عوارض ناخواسته نیز بشود اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود، در صورت بروز هر یک از عوارض زیر بلا فاصله به پزشک مراجعه کنید:

ضربان قلب سریع و نامنظم، تب، درد شکم یا معده،  سوزش، احساس لرز و سرما، مدفوع تیره رنگ یا ادرار کدر، سرفه، اسهال، اشکال در بلع، گیجی و منگی، سردرد، کهیر، خارش، پف و تورم پلک ها و دور چشم و صورت و لب ها و زبان، قرمز شدن پوست، لرز و تشنج، تنفس کوتاه، راش پوستی، ورم، احساس سوزن سوزن شدن، احساس سنگینی در قفسه سینه، مورمور شدن، احساس خستگی و ضعف غیر معمول و خس خس سینه.

هم چنین عوارض  زیر نیز ممکن است بروز کند که لازم است به پزشک مراجعه شود:

عوارض با شیوع کم یا نادر عوارض:

درد گلو، خون ریزی یا کبود شدگی غیر عادی، خستگی و ضعف غیر عادی.

 عوارض با شیوع بالا:

خواب آلودگی، خشکی دهان و بینی و گلو، اختلالات گوارشی شامل درد معده و حالت تهوع، سردرد، افزایش اشتها و وزن، غلیظ شدن ترشحات.

عوارض با شیوع کم:

اسیدی شدن و زخم معده، آروغ زدن، تاری دید و یا هرگونه تغییر در دید،  دست پاچگی و عدم تعادل، بدن درد، گیجی، یبوست، سرفه، اسهال، اشکال و درد به هنگام دفع ادرار، اختلالات حرکتی، قاعدگی دردناک و زودتر از موقع، سرگیجه،  خشکی دهان و بینی و گلو، سریع شدن ضربان قلب، خستگی، تب، درد معده و حالت تهوع، سوزش سر دل، افزایش حساسیت پوست نسبت به آفتاب، افزایش تعریق، اختلال در هضم غذا، کاهش وزن، درد مفاصل، درد و گرفتگی ماهیچه، درد و سفت شدن ماهیچه، وزوز گوش، آبریزش بینی، راش پوستی، ورم مفاصل، تورم و درد غدد لنفاوی گردن، غلیظ شدن ترشحات، لرزش خفیف، هیجانات غیر معمول، عصبانیت، خستگی، تحریک پذیری و حالت تهوع، خستگی مفرط، درد در دستگاه گوارش، گرفتگی صدا و ناراحتی معده.

 

عوارض مصرف بیش از حد

عدم تعادل و دست پاچگی، تشنج، خواب آلودگی شدید، خشکی دهان و بینی و گلودرد شدید، احساس ضعف، گرگرفتگی، قرمزی صورت، تو هم، خستگی شدید، تنگی نفس و اشکال در تنفس، اشکال در خواب.

عوارض جانبی زیر نیز ممکن است اتفاق بیافتد که نیاز به توجه پزشکی ندارد. این موارد ممکن است با ادامه مصرف دارو خود به خود از بین بروند، اما در صورتی که ادامه پیدا کردند و یا آزار دهنده شدند باید به پزشک مراجعه کرد.

 

دوز و نحوه مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

دوز قرص سیپروهپتادین تهران دارو طبق دستور پزشک معالج تعیین می شود و مقادیر ذکر شده در زیر مقدار مصرف متوسط می باشد.

بزرگسالان و افراد بزرگتر از ۱۴ سال : ۴ میلی گرم هر ۸ ساعت. (ممکن است پزشک دوز دارو را بر حسب نیاز افزایش دهد.)

کودکان ۶-۲ سال : ۲ میلی گرم هر ۱۲ – ۸ ساعت در روز بر حسب نیاز.

کودکان ۱۴- ۶ سال : ۴ میلی گرم هر ۱۲ – ۸ ساعت در روز بر حسب نیاز.

 

شرایط نگهداری

1- قرص سیپروهپتادین تهران دارو دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.

2-دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

3- از نگهداری و مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری نمایید.

 

شکل عرضه دارو

قرص سیپروهپتادین تهران دارو  به صورت قرص های گرد خط دار سفید رنگ حاوی ۴ میلی گرم سیپروهپتادین هیدروکلراید در شرکت داروسازی تهران دارو تولید و عرضه می گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.