10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو 30 عددی

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو 30 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

رستا ایمن دارو

شکل دارو

قرص روکشدارخط دار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو

نام دارو: آپو-سیتریزین®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: سیتریزین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: آنتی هیستامین ها

ﺷﮑﻞ دارو: قرص روکشدارخط دار

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو: هر قرص حاوی: سیتریزین هیدروکلراید 10 میلی‌گرم

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو که بانام علمی سیتریزین  شناخته می‌شود، به شکل قرص موجود است. آپو سیتریزین به طور خاص برای مقابله با آلرژی‌های زیرتعبیه شده است: آلرژی فصلی بینی: به طور خاص به علائمی اشاره دارد که بر بینی تأثیر می‌گذارد. مانند عطسه، آبریزش یا گرفتگی بینی.  برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

 

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو 30 عددی

 

 

 

داروی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو چیست؟

آپو- ستیریزین نام تجاری داروی ستیریزین است. هر جعبه آپو – ستیریزین حاوی 30 عدد قرص روکشدار به رنگ سفید و حاوی 10 میلی گرم ستیریزین هیدروکلراید همراه با بروشور اطلاعات بیمار میباشد.

داروی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو برای چه استفاده می شود؟

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو برای بهبود علایم آلرژی تب یونجه و کهیر در بزرگسالان و کودکان با سنین بالای 12 سال توصیه می شود.

چه زمانی داروی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو نباید مصرف شود؟

در صورت سابقه حساسیت به سیتریزین و یا سایر مواد تشکیل دهنده دارو، از مصرف آن خودداری نمایید.

 

هشدارها و احتیاطات

به دلیل خواب آلودگی در طول دوره درمان با قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو از انجام فعالیت‌هایی مانند رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری و تمرکز بالا دارند، خودداری نمایید. خطر خواب آلودگی در مصرف همزمان با داروهای آرام بخش افزایش می یابد.

در صورت ابتلا به بیماریهای کبدی یا کلیوی، دارو را با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف نمایید.

در افراد مسن احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر است.

تداخلات با قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو

در صورتی که تحت درمان با داروهای دیگر هستید قبل از مصرف قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید.

آیا مصرف  قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو در دوره بارداری و شیردهی مجاز است؟

اگرچه از عوارض جانبی بر روی جنین گزارشی نشده است، اما قبل از مصرف دارو حتما با پزشک و یا داروساز مشورت نمایید. قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو در شیر ترشح می‌شود، بنابراین در حین مصرف این دارو از شیردهی خودداری نمایید.

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو چه مقدار و چه مدت باید مصرف شود؟

دوز و مدت درمان با قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو توسط پزشک تعیین می شود.

در صورت فراموش نمودن یک نوبت از مصرف دارو چه باید کرد؟

اگر یک دوز از دارو فراموش شده است، باید در اسرع وقت مصرف شود، اما اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها نمایید و با دستور مصرف قبلی ادامه دهید. دوز مصرف را دو برابر نکنید.

در صورت مصرف بیش از مقدار توصیه شده دارو چه اقدامی انجام شود؟

اگر فکر میکنید بیش از حد قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو، مصرف کرده اید، حتی اگر هیچ علامتی ندارید، فوراً با یک متخصص اورژانس بیمارستان، مرکز کنترل، مسمومیت منطقه ای و یا پزشک تماس بگیرید.

 قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو چه عوارضی دارد؟

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو ممکن است باعث خواب آلودگی شود، بنابراین از رانندگی و فعالیتهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند در حین درمان خودداری نمایید عوارض جانبی رایج عبارتند از اسهال، حالت تهوع و ناراحتی معده. در صورت ادامه عارضه با پزشک مشورت نمایید.

این لیست کاملی از عوارض جانبی دارو نیست ولی به هنگام هرگونه عوارض غیر منتظره هنگام مصرف آپو – ستیریزین با پزشک و یا داروساز خود تماس بگیرید.

 

شرایط نگهداری داروی قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو چگونه است؟

قرص آپو-سیتریزین رستا ایمن دارو را دور از نور و رطوبت، در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

 

آلرژی فصلی چیست؟

آلرژی فصلی یک واکنش آلرژیک است که معمولاً در زمانهای خاصی از سال رخ می‌دهد، معمولاً زمانی که ذرات آلرژنی خاصی در هوا فراوان می‌شوند. این ذرات می‌توانند شامل گرده‌های گل‌ها، قارچ‌های هوازی، گرد و غبار، شواهد حیوانی و حتی مواد شیمیایی باشند.

علائم آلرژی فصلی ممکن است شامل عطسه، سرفه، خارش در چشم و بینی، آبریزش بینی، سردرد، خستگی و افزایش ترشحات بینی باشد. برخی افراد ممکن است علائم شدیدتری نیز تجربه کنند مانند تنگی نفس، آنفولاکسی (واکنش آلرژیک شدید) یا حتی آسم.

عوامل مختلفی می‌توانند آلرژی‌های فصلی را تشدید کنند، از جمله افزایش میزان ذرات آلرژنی در هوا، اختلالات هواشناسی مانند باد و بارش، و حتی تغییرات در ترکیب گرده‌های گیاهی در محیط.

مدیریت آلرژی‌های فصلی معمولاً شامل استفاده از داروهای ضدآلرژیک مانند آنتی‌هیستامین‌ها و کورتیکواستروئیدها، استفاده از ماسک‌های تنفسی در محیط‌های آلرژنی، کنترل منابع آلرژنی در محیط مثل استفاده از فیلترهای هوای مناسب و تمیزی منظم محیط، و ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و رفتارهای زندگی مثل تغییرات در نوع غذاها و مکمل‌های غذایی می‌شود.

 

آبریزش یا گرفتگی بینی ممکن است توسط عوامل مختلفی تحت تأثیر قرار بگیرد، این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. آلرژن‌ها: ذراتی مانند گرده‌های گل‌ها، قارچ‌های هوازی، گرد و غبار، پوست و مو‌های حیوانات و سایر ذرات آلرژنی که در هوا حضور دارند، می‌توانند با سیستم ایمنی بدن تداعی کنند و علائمی مانند آبریزش و گرفتگی بینی را ایجاد کنند.

۲. عوامل هواشناسی: تغییرات در هواشناسی مانند رطوبت بالا، باد، باران و حتی تغییرات در دما می‌توانند علائم آبریزش و گرفتگی بینی را تشدید یا تسهیل کنند.

۳. آلودگی هوا: موادی مانند دودهای صنعتی، مواد شیمیایی، ذرات معلق در هوا و غیره، می‌توانند بینی را تحریک کرده و علائمی مانند آبریزش و گرفتگی بینی را ایجاد کنند.

۴. عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی: عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها یا باکتری‌ها نیز می‌توانند به آبریزش و گرفتگی بینی منجر شوند.

۵. تغییرات هورمونی: در برخی افراد، تغییرات هورمونی مانند آنژیوادماتوز و سیکل‌های هورمونی در دوران بارداری و پریود می‌توانند به علائمی مانند گرفتگی بینی منجر شوند.

۶. عوامل تحریک‌کننده دیگر: مانند دود سیگار، بوی‌های شدید، تنفس بیش از حد خشن و غیره، می‌توانند به آبریزش و گرفتگی بینی مرتبط با عوامل تحریک‌کننده‌ای منجر شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.