10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص سرمنتا سبحان دارو 50 عددی

قرص سرمنتا سبحان دارو

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

سبحان دارو

شکل دارو

قرص روکشدارخط دار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص سرمنتا سبحان دارو

نام دارو: سرمنتا®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: سرترالین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: داروهای ضد افسردگی

شکل دارویی: قرص روکشدارخط دار

ترکیبات دارویی: هر قرص حاوی : سرترالین (بصورت هیدروکلراید)100 میلی‌گرم

 

قرص سرمنتا سبحان دارو که بانام علمی (سرترالین) ناخته می‌شود، متعلق به گروه دارویی مهارکننده‌های بازجذب سروتونین است که با افزایش فعالیت ماده شیمیایی سروتونین در مغز عمل می‌کند. این دارو برای درمان افسردگی، اختلال وسواس، اختلال پانیک (وحشت زدگی)، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم پیش از قاعدگی و اختلال اضطراب و همچنین درمان انزال زودرس نیز به کار می‌رود.

 

 

قرص سرمنتا سبحان دارو 50 عددی

 

 

 

مقدار و روش مصرف قرص سرمنتا سبحان دارو(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

قبل از شروع درمان با قرص سرمنتا سبحان دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.

دوز و مقدار قرص سرمنتا سبحان دارو، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید.

در صورت فراموش کردن یک دوز، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی باشد، از مصرف نوبت فراموش شده اجتناب کنید و بر طبق برنامۀ مشخص به مصرف دارو ادامه دهید.

از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تأثیر دارد، مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد. اگرچه ممکن است در چند هفتۀ ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خود را ادامه دهید و طبق برنامۀ منظم به پزشک خود مراجعه کنید تا روند پیشرفت درمانی شما بررسی شود.

در ابتدای درمان با قرص سرمنتا سبحان دارو ممکن است افکار ناراحت کنندۀ شما از گذشته بیشتر شوند، اما نگران نباشید باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثربخشی آن می‌باشد و به مرور زمان برطرف می‌شود.

توجه: بهتر است در این موارد افکار خود را با مشاور و پزشک خود در میان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید.

ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار کم دارو شروع کند و پس از عادت کردن بدن، مقدار داروی شما را افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود.

قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک می‌تواند عوارض جانبی نامناسبی را برای بیمار در پی داشته باشد. لذا قطع این دارو باید به صورت تدریجی و تحت نظر پزشک باشد.

قرص سرمنتا سبحان دارو را می‌توان با غذا یا بدون غذا مصرف کرد. چنانچه عوارض گوارشی با مصرف این دارو در شما بروز کرد، دارو را با غذا مصرف نمایید.

فرم مایع این دارو قبل از مصرف باید رقیق شود. برای اطمینان از مصرف دوز صحیح، مایع را با استفاده از قطره چکان دارویی اندازه‌گیری کنید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص سرمنتا سبحان دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

موارد منع مصرف

به تاریخ انقضای داروی قرص سرمنتا سبحان دارو توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.

هرگز داروی سرترالین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

قبل از تجویز دارو، پزشک را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

حساسیت به این دارو یا داروها و مواد دیگر
بارداری
شیردهی
مشکلات کبدی
مشکلات کلیوی
مشکلات قلبی
بالا بودن فشار خون
اختلال دو قطبی (اختلال خلقی شیدایی و افسردگی)
مشکلات خونی یا سابقه خونریزی
دیابت
مشکلات چشمی (مانند گلوکوم یا آب سیاه)
هیپوناترمی (کمبود سدیم در خون)
شیدایی یا جنون خفیف
پورپورا (تغییر رنگ پوست به ارغوانی و یا قهوه‌ای)
تشنج
صرع

اگر با الکتروشوک (ECT) تحت درمان قرار گرفته‌اید.

اگر طی دو هفته گذشته داروی ضد افسردگی مانند مهارکننده مونوآمین‌اکسیداز (MAOI) استفاده کرده‌اید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف

داروهای ضد افسردگی متنوع با اثرات متفاوت وجود دارند، در صورتی که احساس می‌کنید این دارو مناسب شما نمی‌باشد می‌توانید با پزشک خود درباره تغییر دارو صحبت کنید اما از قطع درمان خودداری نمایید.

بیمارانی که احتمال اقدام به خودکشی در آنها وجود دارد، نباید مقادیر زیاد دارو را بطور یکجا در اختیار داشته باشند.

به دلیل احتمال بروز سرگیجه، اختلال در تصمیم‌گیری، تفکر و مهارت‌های حرکتی، تا روشن شدن اثرات دارو در شما، از رانندگی و کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند، بپرهیزید.

در طی مصرف قرص سرمنتا سبحان دارو از مصرف الکل خودداری کنید.

در مدت درمان با این دارو حساسیت بدن شما به نور بیشتر خواهد شد لذا از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خودداری نمایید و از کرم‌های ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید.

قرص سرمنتا سبحان دارو ممکن است با آزمایش‌های خاصی (از جمله اسکن مغز برای بیماری پارکینسون) تداخل کرده و باعث نتایج اشتباه شود. قبل از انجام آزمایش، راجع به استفاده از این دارو، با پرسنل آزمایشگاه مشورت کنید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص سرمنتا سبحان دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

برخی از داروهایی که با سرترالین تداخل دارند، عبارتند از:

پیموزاید
داروهایی که موجب خونریزی یا کبودی می‌شوند (از جمله داروهای ضدپلاکتی مانند کلوپیدوگرل)
داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن
رقیق‌کننده‌های خون مانند وارفارین
مهارکننده‌های MAO مانند پروکاربازین
آسپرین
داروهایی که باعث خواب‌آلودگی می‌شوند از جمله: آنتی هیستامین‌ها (مانند دیفن هیدرامین)، داروهای خواب و یا اضطراب (آمپرازولام)، شل‌کننده‌های عضلانی و داروهای ضد درد و مسکن (مانند کدئین)
داروهای افزایش دهنده سروتونین: مانند داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای خیابانی مانند MDMA

 

عوارض جانبی

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر با مصرف سرترالین حتماً با پزشک معالج مشورت نمایید:

سرگیجه
سردرد
خواب‌آلودگی
مشکلات خواب
فقدان تمرکز
کسالت
تغییرات خلق و خو، عصبانیت، بی‌قراری و رعشه
گرفتگی و پرش ناگهانی عضلات
تپش قلب
تب
تعریق
گرگرفتگی
سوء هاضمه
اسهال
یبوست
افزایش وزن
خونریزی‌های غیرطبیعی (نقاط قرمز در سطح پوست)
خشکی دهان
تاری دید
کاهش تمایلات جنسی، تأخیر در انزال

توجه: برخی از افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند، ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. در صورتی که هر نوع ورم دور دهان، مشکلات تنفسی و کهیرهای پوستی مشاهده نمودید در سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

اگر هر علائم دیگری مشاهده کردید که فکر می‌کنید به خاطر استفاده از داروی سرترالین می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص سرمنتا سبحان دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

شرایط نگهداری

قرص سرمنتا سبحان دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.