10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص رپید ریلیف

قرص رپید ریلیف

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

ایده داروطب

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

مواد موثره:

استامینوفن ۵۰۰ میلی گرم ایبوپروفن ۲۰۰ میلی گرم

اطلاعات دارویی قرص ریلیف

  •  قبل از شروع مصرف این دارو این برگه را با دقت بخوانید.
  •  اگر سوال دیگری دارید از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
  •  در صورت بروز عوارض جانبی با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. این عوارض شامل هر گونه عوارض جانبی احتمالی که در این برگه ذکر نشده است نیز میباشد. این دارو بیش از سه شبانه روز نباید مصرف شود.

موارد مصرف قرص ریلیف

رپید ریلیف برای تسکین موقت درد ناشی از میگرن ،سردرد، پشت درد، درد قاعدگی، دندان درد، درد عضلانی و روماتیسم، درد آرتریت، علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، گلو درد و تب مصرف می‌گردد بیش از مقدار و طول مدت توصیه شده مصرف نشود.

طریقه مصرف قرص ریلیف در بزرگسالان:

  • هر قرص را همراه یا بعد غذا و با یک لیوان آب میل نمایید.
  • تا چهار بار در شبانه روز مصرف کنید.
  • بین دوزها حداقل باید شش ساعت فاصله باشد.
  • اگر یک قرص علائم شما را کنترل نکرد، حداکثر دو قرص با هم سه بار در روز میتواند مصرف شود. (معادل شش قرص حداکثر ۳۰۰۰ میلی گرم استامینوفن و ۱۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن در شبانه روز)
  • این دارو نباید در کودکان کمتر از ۱۲ سال مصرف شود.

موارد منع مصرف قرص ریلیف

سابقه حساسیت به استامینوفن یا ایبوپروفن یا حسایت به سایر مواد تشکیل دهنده این دارو آلرژی به آسپیرین یا دیگر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی.
اگر در حال مصرف هر فرآورده دیگر دارای استامینوفن، یا داروهای مسکن دارای ایبوپروفن یا آسپیرین یا دیگر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی هستید. سابقه زخم یا خونریزی معده یا اثنی عشر، داشتن بیماری انعقادی، خون نارسایی قلبی، کلیوی یا کبدی، سه ماهه انتهای بارداری، سن کمتر از ۱۲ سال، بلافاصله قبل یا بعد از عمل قلب

مصرف همزمان قرص ریلیف با سایر داروها: (تداخل دارویی)

این دارو را با دیگر داروهای دارای استامینوفن یا دیگر محصولات دارای ضدالتهاب‌های غیر استروئیدی مثل آسپرین یا ایبوپروفن یا ناپروکسن مصرف نکنید.
اگر مطمئن نیستید داروهایی که مصرف میکنید دارای مواد نام برده شده است از پزشک یا داروساز بپرسید.

مصرف قرص رپید ریلیف به همراه غذا:

جهت کاهش احتمال بروز عوارض جانبی با غذا مصرف شود.

مصرف  قرص ریلیف در در دوران بارداری و شیردهی:

در سه ماه آخر بارداری مصرف نشود در شش ماهه اول بارداری احتیاط خاص لازم دارد. این دارو میتواند باردار شدن را سخت تر کند.

مصرف بیش از اندازه:

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار تعیین شده بلافاصله به پزشک یا بیمارستان مسمومین مراجعه نمایید. بسته دارو را همراه خود داشته باشید، حتی اگر خالی باشد.

هشدارها و اقدامات احتیاطی قرص ریلیف

از مصرف فرآورده های حاوی الکل همزمان با مصرف این دارو خودداری نمایید. مصرف این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی شود لذا در صورت رانندگی یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارند، احتیاط نمایید.

دوز فراموش شده:

اگر مصرف یک دوز را فراموش کردید، دوز طبیعی خود را هنگامی که به یاد می آورید. مصرف کنید و دوز بعدی حتما باید با حداقل شش ساعت فاصله مصرف شود. هرگز دوز قرص ها را برای جبران دوز فراموش شده دو برابر نکنید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف قرص ریلیف

مانند همه داروها این دارو نیز ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند، اگر چه این عوارض در همه بروز نمی‌کند ولی اگر هر کدام از علائم نادر زیر را مشاهده کردید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید:
سوزش سر دل یا ترش کردن، سو هاضمه علائم خونریزی معده یا روده (دل درد شدید استفراغ خون یا مایعی که شبیه گرانولهای قهوه است)

دیگر عوارض جانبی:

  • شایع: (با شیوع حداکثر ده درصد)، دل درد و ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ، اسهال، افزایش سطح آنزیم های کبدی (در آزمایش خون مشخص میشود)، تعریق بیش از حد.
  • نادر: (با شیوع حداکثر یک درصد)، سردرد و سرگیجه، نفخ و یبوست، جوش پوستی، تورم صورت ،خارش، کاهش گلبولهای قرمز
    یا افزایش پلاکت‌ها
  • عوارض بسیار نادر دیگری با شیوع کمتر از یک در ده هزار گزارش شده است لذا در صورت بروز علائم نادر باید مصرف این قرص خود را متوقف کرده و سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

شرایط نگهداری قرص ریلیف

دارو را دور از نور و رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید. دور از دید و دسترس کودکان نگهداری نمایید

بسته بندی:

قرص های روکش دار رپید ریلیف به شکل کشیده و به رنگ زرد، در بلیسترهای ده عددی و هر بلیستر در یک جعبه مقوایی به همراه برگه راهنمای مصرف عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.