SIMOTALLER

تاریخ انقضای محصول: 2025/10/02

(1 سال و 12 روز باقی مانده)

140,000 تومان

فقط 1 عدد در انبار موجود است

شناسه محصول: 46246221009954 دسته: , ,
هشتگ: ال آرژنین,

سیب سلامت

ضمانت اصالت

ارسال
سریع

سیموتالر سیمرغ دارو

مشخصات محصول

توضیحات تکمیلی

وزن 68 گرم
ابعاد 14.5 × 8.5 × 2.5 سانتیمتر
برند

شرکت سازنده

سیمرغ داروی عطار

کشور سازنده

ایران

تحت لیسانس

نمی باشد

وب سایت مرجع

www.simorghdarou.com

شکل دارویی

شربت

مناسب برای

کودک

دسته مصرفی

رشد و تکامل

نوع بسته بندی

پلاستیکی

حجم محصول

200 ml

طعم

وانیلی

مزایا

افزایش ترشح هورمون رشد

معرفی سیموتالر سیمرغ دارو

سیموتالر سیمرغ دارو ترکیبی از آرژنین + ویتامین + مینرال بوده و به افزایش ترشح هورمون رشد کمک می‌کند. همچنین این فراورده به عضله سازی کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

موارد مصرف

  • کمک به عضله سازی
  • تحریک ترشح هورمون رشد
  • تقویت سیستم ایمنی

سیموتالر سیمرغ دارو جدول

مشخصات محصول

  • ارژینین+ ویتامین + مینرال
  • مکمل
  • شکل فرآورده: شربت
  • بسته بندی: بطری ۲۰۰ میلی لیتری به همراه برگه راهنما در جعبه مقوایی

اجزاء فرآورده (مواد موثره)

هر ۵ میلی لیتر حاوی

ترکیبات مقدار % RDA for 1-8 years of age %RDA for 9-18 years of age
ال آرژنین (ال- آرژینین هیدروکلراید) ۵۰۰ میلی گرم * *
ویتامین C ۲۰ میلی گرم 133.33% 44.44%
ویتامین E ۱۰ واحد بین المللی 71.43% 40%
ویتامین B6 (به صورت پیریدوکسین هیدروکلراید) 0.6 میلی گرم 120.00% 60%
ویتامین D3 ۳۰۰ واحد بین المللی 50.00% 50%
کلسیم به صورت کلسیم کربنات ۲۵۰ میلی گرم 35.70% 19.20%
منیزیم ( به صورت منیزیم هیدروکسید) ۵۵ میلی گرم 68.75% 22.90%
زینک به صورت زینک گلوکونات ۵ میلی گرم 166.67% 62.50%

سایر ترکیبات: پتاسیم سوریات، زانتان گام، سوکرالوز، سوربیتول، اسانس وانیل، گلیسرین، آب خالص

روش و مقدار مصرف

  • کودکان ۱ تا ۸ سال: ۵ میلی لیتر در روز
  • سنین ۹ تا ۱۸ سال: ۱۰ میلی لیتر در روز
  • و یا طبق دستور پزشک مصرف گردد.
  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید و درب آن را بعد از هر بار مصرف محکم ببندید.

موارد احتیاط و منع مصرف

در بیماران با نارسایی کلیوی افراد تحت درمان با داروهای ضد فشارخون و افراد مبتلا به بیماریهای مزمن مانند دیابت، سرطان، سارکوئیدوز، پرکاری تیروئید و هایپر کلسمی قبل از مصرف این فرآورده با پزشک مشورت شود. دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف این فرآورده قطع شود. در بیماران با سابقه سکته هموراژیک منع مصرف دارد. این فرآورده مکمل بوده و جهت تشخیص پیشگیری و یا درمان بیماری نمی باشد.

عوارض جانبی

هر مکمل به موازات اثرات مطلوب ممکن است سبب بروز برخی عوارض ناخواسته شود. شایع ترین عوارض جانبی که با مصرف این فرآورده دیده می شود شامل حالت تهوع، استفراغ، اسهال خواب آلودگی، حساسیت و تشديد علائم آسم، کاهش فشارخون، بثورات پوستی، خستگی و یا سردرد می باشد. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از آنها با پزشک با داروساز خود مشورت کنید. تداخلات
استفاده همزمان از مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) مانند لوزارتان، والسارتان و داروهای ادرار آور مانند اسپیرونولاکتون، تریامترن با ال – آرژینین ممکن است خطرهایپر کالمی را افزایش دهد و باید با احتیاط مصرف شود. مصرف ال آرژنین با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت مانند آسپیرین هپارین و وارفارین خطر افزایش خونریزی را به همراه دارد، با احتیاط استفاده شود.

داروهای ضد فشار خون به ویژه مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) مانند کاپتوپریل و انالاپریل با ال آرژینین و ویتامین B6 موجود در این فرآورده تداخل اثر دارند و مصرف همزمان باعث تشدید کاهش فشار خون می شود. ویتامین B6 موجود در این فرآورده با آمیودارون تداخل اثر داشته و حساسیت به نور ناشی از آمیودارون را تشدید می کند.

استفاده از آنتی اکسیدانها مانند ویتامین C و E در طول شیمی درمانی میتواند فعالیت برخی از داروهای شیمی درمانی که رادیکال آزاد ایجاد می کنند را کاهش دهد. مصرف مکمل ها در بیماران سرطانی فقط با تجویز پزشک متخصص بلامانع است.

بيس فسفونات ها (آلندرونات)، انتی بیوتیک های آمینوگلایکوزاید (جنتامایسین، استرپتومایسین)، لوودوپا، دیگوکسین، دیورتیک های نگهدارنده پتاسیم (تریامترن، اسپیرونولاکتون آمپلوراید)، سفالکسین، پنیسیلامین، انتی بیوتیک های تتراسیکلینی و کینولونها (مانند داکسی سایکلین و سیپروفلوکساسین)، آتورواستاتین، کلسی پوتریول، دیلتیازم، داروهای ضد HIV (Dolutegravir, Elvitegravir)، لووتیروکسین، وراپامیل و سوتالول با این فرآورده به دلیل حضور منیزیم، زینک، کلسیم و ویتامین D تداخل اثر دارند. مصرف همزمان این داروها با فرآورده با مشورت پزشک صورت گیرد.

مصرف در بارداری و شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی با مشورت پزشک مصرف شود.

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر

ال – آرژینین یک اسید آمینه ضروری برای سنتز پروتئین است که بیش تر به علت اثرات عروقی آن شناخته شده است. ال آرژینین در دیواره عروق به نیتریک اکساید تبدیل می شود که موجب اتساع عروق می گردد و تا حدی فشار خون را کاهش میدهد. ال آرژینین می تواند موجب افزایش ترشح هورمون رشد، پرولاکتین، گلوکاگون و انسولین نیز گردد.

زینک یک عنصر کمیاب ضروری از نظر بیولوژیکی است که در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی از جمله DNA ، RNA و سنتز پروتئین مورد نیاز می باشد. زینک همچنین در عملکرد ایمنی، ترمیم زخم، تولید مثل، رشد و نمو رفتار، یادگیری، چشایی و بویایی نقش دارد. کمبود زینک با تاخیر رشد سطح انسولین پایین و کاهش فاکتور رشد مشخص می شود.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که با خاصیت آنتی اکسیدانی از تشکیل رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند. ویتامین E با کاهش پروستاگلاندینها میتواند باعث کاهش درد شود. مصرف ویتامین E در کاهش ریسک ابتلا به برخی سرطان ها و در بهبود بیماری های قلبی و عروقی و بیماری مغز و اعصاب نقش دارد.

کلسیم جزء اصلی تشکیل دهنده استخوان هاست و در قسمت های دیگر بدن از جمله خون مایع خارج سلولی و عضلات نیز وجود دارد. کلسیم برای انتقال عصبی، انقباض عضلات، ترشح غدد، عملکرد کلیه، حفظ ضربان طبیعی قلبه استحکام دندان ها و بسیاری از پروسه های طبیعی بدن ضروریست.

منیزیم به عنوان یکی از عناصر مورد نیاز بدن در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها، تکامل و نگهداری استخوان و دندان ها، تشکیل بافت ها، نقل و انتقالات یونی در غشای سلولی، حفظ پتانسیل های الکتریکی و انتقال پالس در محل اتصال عصب و عضله و عملکرد مناسب عضلات نقش دارد. منیزیم مسئول بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن است و بر فشار خون، متابولیسم، عملکرد ایمنی و بسیاری از جنبه های دیگر سلامت تاثیر میگذارد. مصرف کم و اختلال در جذب منیزیم با ایجاد بیماریهای مختلفی از جمله پوکی استخوان، فشار خون بالا، بیماری عروقی آترواسکلروتیک، کاردیومیوپاتی، دیابت و سکته در ارتباط است.

ویتامین B6 در متابولیسم اسیدهای آمینه، کربوهیدرات ها و لیپیدها نقش دارد. اثرات آنتی اکسیدانی ضد التهابی این ویتامین برای بدن موثر بوده و در بهبود سیستم ایمنی نقش دارد.

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. عملکرد اصلی ویتامین D تنظیم غلظت کلسیم و فسفر سرم است. در صورت عدم وجود ویتامین D کافی، جذب کلسیم و فسفر در روده به طور چشمگیری کاهش می یابد. ویتامین D با افزایش قدرت عضلانی و عملکرد عصبی عضلانی موجب تقویت استخوان ها می شود و در نتیجه در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد. نقش بارز ویتامین D در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ثابت شده است. افزایش این ویتامین با کاهش ریسک بیماری های خود ایمنی (همچون روماتیسم مفصلی)، دیابت نوع ۱ و ۲ ، و سرطان های کولون، سینه، پروستات همراه است.

ویتامین C به دلیل اثرات آن به عنوان یک آنتی اکسیدان و نقش آن در حفظ عملکرد ایمنی شناخته شده است.

شرایط نگهداری

فرآورده درون جعبه در دمای کمتر از ۳۰ درجه ی سانتیگراد به دور از نور و رطوبت نگهداری شود. فرآورده دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

نظرات درمورد سیموتالر سیمرغ دارو

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیموتالر سیمرغ دارو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *