10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

ویتامین E و هرآنچه باید بدانید

فهرست این مقاله

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای بدن خواص بسیاری دارد. البته ویتامین‌های محلول در چربی در کنار خواصی که دارند، چنانچه بیش از حد مصرف شوند افراد را دچار مسمومیت کرده و عوارضی به دنبال دارند. با این‌حال باید با خواص ویتامین E و همچنین علائم ناشی از کمبود ویتامین و عوارض ویتامین E که به دنبال مصرف زیاد آ« ایجاد می‌شود، آشنا باشید. در این مطلب از دارونت  می‌خواهیم بگوییم ویتامین E را کی بخوریم و خواص ویتامین E برای پوست چیست؟! پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خواص ویتامین E

ویتامین E برای بدن فواید بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های ویتامین E اثر محافظتی آن در برابر رادیکال‌های آزاد است که سبب می‌شود عمل اکسیداسیونی این مواد از بین برود و سلول را در برابر پیری زودهنگام و تخریب محافظت می‌کند. این خاصیت ویتامین E بسیار بیشتر از سایر آنتی‌اکسیدان‌ها برای بدن است.

ویتامین E برای زنان

یکی از خواص ویتامین E برای زنان کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. در نتیجه‌ی ایجاد تعادل در وضعیت هورمون‌های بدن زنان، علائم PMS یا همان سندروم پیش از قاعدگی کاهش پیدا می‌کند. همچنین اضافه وزن ناشی از به‌هم ریختن تعادل هورمونی از بین می رود و علائمی که در نتیجه به‌هم ریختگی هورمون‌ها ایجاد می‌شوند همچون آلرژی، تغییرات پوستی، خستگی، استرس، عفونت ادراری و غیره کاهش پیدا می‌کند.

ویتامین E برای پوست و مو

ممکن است شما نیز شنیده باشید که بسیاری از افراد در تهیه ماسک پوستی یک عدد کپسول ویتامین E را باز کرده و یا از روغن حاوی ویتامین E یا سرم‌های پوستی دارای این ویتامین استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد ویتامین E آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را در سلول‌های بدن همچون پوست کاهش می‌دهد و در نتیجه پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. همچنین ویتامین E ‌ می‌تواند التهابات پوستی را کاهش داده و به کمک سرم ویتامین C به درمان جای زخم‌ها و آکنه‌ها و حتی چین و چروک کمک کند.

خواص ویتامین E برای پوست و برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد. ویتامین E پوست سر را از آسیب‌های محیطی، خشکی و پوسته پوسته شدن حفظ می‌کند و می‌تواند در تغذیه‌رسانی صحیح مو و در نتیجه سالم ماندن و شادابی موها کمک کند. می‌توان از روغن ویتامین E به‌خصوص زمانی که موها خشک و کدر هستند همچون یک ماسک مو استفاده کرد و در نتیجه از خواص ویتامین E برای مو بهره برد.

پیشگیری از بیماری‌ها

یکی از خواص ویتامین E جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول است که در نتیجه آن سطح کلسترول در خون متعادل باقی می‌ماند. به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که ویتامین ای دارد می‌‌تواند از بروز سرطان، بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا و سخت شدن رگ‌ها جلوگیری کند؛ اما نمی‌توان اثر قطعی برای تاثیر ویتامین E در درمان بیماری‌ها گزارش کرد.

برچسبی برای این مقاله وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.