10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

شکل دارو

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو

نام دارو:رستانکس®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ:مومتازون

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ:اسپری بینی(سوسپانسیون)

ﺷﮑﻞ دارو: اسپری بینی (فقط جهت مصرف داخل بینی)

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو:مومتازون 0.05 درصد

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو(با نام علمی مومتازون ) از دسته داروهای کورتیکواستروئیدی است، به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای علائم رینیت آلرژیک فصلی و دائمی استفاده می‌شود.

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو شامل مومتازون است که به صورت اسپری بینی تجویز می‌شود. این دارو با تاثیرات ضد التهابی خود، به کاهش التهاب و تورم در بینی کمک می‌کند. اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو با استفاده منظم و مطابق با دستور پزشک، می‌تواند علائم رینیت آلرژیک مانند عطسه، خارش بینی، آبریزش بینی و بودگی را کاهش دهد.

مهم است که اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو یا هر داروی دیگری را فقط با تجویز و راهنمایی پزشک خود استفاده کنید. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

مشخصات دارو

اسپری بینی رستانکس®( مومتازون (۰/۰۵ درصد) به صورت سوسپانسیون سفید رنگ در بطری پلاستیکی ۲۰ میلی لیتری با پمپ اسپری و در پوش درون جعبه مقوایی همراه با بروشور عرضه می شود.

 

 

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو

 

 

 

 موارد مصرف

مومتازون از دسته دارویی کورتیکوستروییدها می باشد و اسپری بینی آن در درمان علامتی رینیت آلرژیک فصلی و دائمی به کار می رود.

راهنمائی های عمومی برای بیمار

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو برای بیماری کنونی شما تجویز شده است. از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران جدا خودداری نمائید. قبل از مصرف در صورت داشتن سابقه حساسیت به این دارو و یا مواد جانبی آن ابتلاء به بیماریهای مختلف یا مصرف سایر داروها پزشک را مطلع نمائید.

موارد منع مصرف

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو در صورت سابقه حساسیت به مومتازون یا سایر اجزاء فرآورده و همچنین در صورت وجود عفونت کنترل نشده قارچی ، باکتریایی ویروسی ، سل و هر پس چشمی منع مصرف دارد. بیمارانی که اخیرا جراحی بینی یا تروما داشته اند نباید تا بهبودی، از کورتیکوستروئیدهای بینی استفاده کنند.

مصرف در دران بارداری و شیردهی:(گروه C)

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی بایستی در موارد اضطراری و با تشخیص پزشک انجام شود.

احتیاطات و نکات قابل توصیه در زمان مصرف

1- انجام واکسیناسیون در زمان مصرف کورتیکوستروییدهای بینی بعلت ناکافی بودن پاسخ سیستم ایمنی بدن بایستی با احتیاط صورت بگیرد. در صورت ایجاد علائم عفونت بینی ، حلق یا سینوسها و بدتر شدن علائم، پزشک را مطلع کنید.

2- قبل از مصرف اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو ظرف را بخوبی تکان دهید.

3-دارو را بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

4- از قطع ناگهانی مصرف دارو بدون اطلاع پزشک خودداری نمائید.

5- از تماس دارو با چشم پرهیز کنید.

6- قبل از مصرف آخرین دوزهای دارو طبق دستور پزشک ، اسپری جدید تهیه نمائید زیرا ممکن است آخرین پافهای اسپری حاوی مقدار کافی از دارو نباشد.

7-برای جلوگیری از آلوده شدن دارو از تماس نوک اسپری با سطوح خارجی خودداری نمائید به منظور پیشگیری از انتشار عفونت از هر اسپری بینی تنها برای یک بیمار می توان استفاده نمود.

8- چنانچه یک نوبت از مصرف دارو را فراموش نمودید به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید اما اگر زمان مصرف نوبت بعدی دارو فرا رسیده است از مصرف نوبت فراموش شده چشم پوشی نموده و مقدار مصرف بعدی را نیز دو برابر نکنید.

9-اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمائید.

 

مقدار و چگونگی مصرف (بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

میزان مصرف معمول اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو به شرح زیر می باشد:

رینیت آلرژیک:

کودکان بزرگتر از ۱۲ سال و بزرگسالان: دو پاف در هر حفره بینی، یک بار در روز

کودکان ۲ تا ۱۱ سال: یک پاف در هر حفره بینی یک بار در روز

پیشگیری از رینیت آلرژیک فصلی:

کودکان بزرگتر از ۱۲ سال و بزرگسالان: دو پاف در هر حفره بینی، یک بار در روز ۲ تا ۴ هفته قبل از شروع احتمالی آلرژی

درمان پولیپ بینی:

بزرگسالان بالاتر از ۱۸ سال: دو پاف در هر حفره بینی، دو بار در روز

 

روش صحیح استفاده از اسپری جهت مصرف داخل بینی

قبل از استفاده از اسپری حفره بینی را تمیز کنید.

۱- در پوش سر اسپری را بردارید.

2-سر را کمی به جلو خم نمائید سر اسپری را داخل یکی از حفره های بینی قرار دهید و با دست حفره دیگر بینی را مسدود نمائید. در حالیکه از بینی و با دهان بسته تنفس می نمائید در هنگام دم اسپری را تا انتها فشار دهید. این عمل را برای سوراخ دیگر بینی تکرار نمائید. بعد از هر بار مصرف در پوش اسپری را در جای خود قرار دهید.

توجه: وقتی اسپری را برای اولین بار استفاده میکنید و یا مدتی از آن استفاده نکرده اید قبل از مصرف ، یک پاف را به طور آزمایشی به بیرون تخلیه نمائید قطعه پلاستیکی اسپری (اکچواتور) را هر چند روز یک بار بر حسب نیاز با آب ولرم شسته و سپس خشک کنید.

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است در بعضی افراد موجب بروز برخی عوارض ناخواسته گردد. اگرچه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شوند ولی در صورت بروز هر یک از آنها بهتر است با پزشک مشورت شود. از میان عوارض جانبی این دارو می توان به این موارد اشاره نمود:

سردرد، عفونت ویروسی، خونریزی از بینی، التهاب حلق، سرفه، عفونت مجرای تنفسی فوقانی استفراغ ، حساسیت بینی، التهاب بینی برونشیت، علائم آسم ، خس خس، تهوع، زخم و سوراخ شدن دیواره ،بینی ،گلوکوم، کاتاراکت، تاری دید، اختلال حس بویایی/ چشایی تنگی نفس، افزایش فشار چشم.

 

شرایط نگهداری

اسپری بینی رستانکس 20 میلی لیتر سینادارو را دور از نور و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری و از یخ زدگی محافظت کنید دارو را به صورت ایستاده نگهداری کنید.

 

رینیت آلرژیک

رینیت آلرژیک یک واکنش التهابی در بینی به عوامل آلرژیک است که معمولاً در افرادی که حساسیت نسبت به ذرات آلرژیکی مانند گرده گل‌ها، قارچ‌ها، غبار، مو، مواد شیمیایی و حیوانات دارند، رخ می‌دهد. در این حالت، سیستم ایمنی بدن به عنوان پاسخ به مواد آلرژیک، علائم التهابی را در بینی تولید می‌کند.

در زیر به طور خلاصه برخی از ویژگی‌ها و علائم رینیت آلرژیک را شرح می‌دهیم:

1. علائم بینی: شامل عطسه‌های مکرر، خارش بینی، آبریزش بینی (رینوره) و بودگی بینی است. نفس‌گیری و انسداد بینی نیز ممکن است رخ دهد.

2. علائم چشمی: اغلب همراه با رینیت آلرژیک همراه می‌شود و شامل خارش، قرمزی، اشک ریزشی، قرمزی و تورم پلک‌ها است.

3. علائم تنفسی: بعضی افراد ممکن است علائم تنفسی مانند سرفه، خس خس صدا، تنگی نفس و صدای سفت و ریز در نفس کشیدن (ویزیتی) را تجربه کنند.

4. علائم عمومی: در برخی افراد، رینیت آلرژیک ممکن است با علائم عمومی مانند خستگی، خواب آلودگی، بی‌اشتهایی و افزایش تحرک آرامش بیش از حد (هایپراکتیویتی) همراه باشد.

برای مدیریت و درمان رینیت آلرژیک، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

1. اجتناب از عوامل آلرژیک: این شامل اجتناب از ذرات هوا مانند گرده گل، استفاده از پوشاک مناسب در فصول آلرژیک، استفاده از فیلترهای هوای تصفیه‌کننده و تمیز کردن محیط زندگی است.

2. داروها: داروهای ضد هیستامینیک مانند آنتی‌هیستامین‌ها و داروهای ضد التهابی مانند کورتیکواستروئیدها، به صورت خوراکی یا استنشاقی، می‌توانند علائم رینیت آلرژیک را کاهش دهند.

3. آموزش های آلرژی: مشاوره و آموزش‌های مربوط به مدیریت آلرژی می‌تواند به امدیریت علائم رینیت آلرژیک کمک کند، از جمله فهم علائم، شناسایی عوامل آلرژیک و استفاده از روش‌های مقابله با آنها.

4. درمان آلرژی‌های متقاعد کننده: در برخی موارد، درمان آلرژی‌های مشخص مانند آلرژی گرده گل‌ها یا حیوانات می‌تواند به کاهش علائم رینیت آلرژیک کمک کند. این درمان‌ها ممکن است شامل آنتی‌بادی‌های آلرژی و روش‌های هیپوسنسیتیزاسیون باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.