10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص آریزوور اکتوورکو 28 عددی

قرص آریزوور اکتوورکو 28 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

اکتوورکو

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص آریزوور اکتوورکو

نام دارو: آریزوور®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: آریپیپرازول

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: خواب آورهای آرامبخش-وضد جنون ها

شکل دارویی: قرص روکشدار

ترکیبات دارویی: هر قرص حاوی:  آریپیپرازول 10 میلی‌‌گرم

قرص آریزوور اکتوورکو که بانام علمی (آریپیپرازول) شناخته می‌شود، در درمان بیماری های خلقی، اسکیزوفرنی و انواع روان پریشی ها کاربرد دارد. آریپیپرازول هورمون های دوپامین و سروتونین را در مغز متعادل می سازد و رفتارهای غیر متعارف را بهبود می بخشد.

قرص آریزوور اکتوورکو در دو دوز 5، 10 و 15 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

 

 

قرص آریزوور اکتوورکو 28 عددی

 

قرص آریزوور اکتوورکو برای درمان بیماری فعلی شما تجویز شده است لذا از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

 

موارد مصرف دارو

درمان اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی نوع ۱، درمان کمکی اختلال افسردگی ماژور، درمان تحریک پذیری در اختلال اوتیسم

راهنماییهای عمومی

قبل از مصرف قرص آریزوور اکتوورکو در موارد ذیل با پزشک خود مشورت نمایید:

سابقه حساسیت به آریپیپرازول یا داروهای مشابه

در صورت حاملگی و شیردهی و یا تصمیم برای بارداری

مصرف در سالمندان

در صورت مصرف هم زمان این دارو با سایر داروها

در صورت سابقه و ابتلا به هر نوع بیماری بخصوص بیماریهای قلبی

مصرف در بارداری

مصرف قرص آریزوور اکتوورکو در بارداری فقط با دستور پزشک معالج و در صورتی که مزایای استفاده از آن نسبت به معایب مربوطه بیشتر باشد، مجاز است. این دارو در دسته بندی داروها بر اساس خطرات احتمالی در دوران بارداری در رده C قرار دارد.

مصرف در دوران شیردهی

قرص آریزوور اکتوورکو در شیر مادر ترشح میشود. مصرف آریپیپرازول در دوران شیردهی توصیه نمی شود اما تصمیم گیری در مورد ادامه با قطع درمان با این دارو بستگی به نظر پزشک دارد.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آریزوور اکتوورکو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

احتياطات

آریپیپرازول برای درمان روانپریشی حاصل از آلزایمر و زوال عقل در افراد سالخورده توصیه نمی شود.

قرص آریزوور اکتوورکو در بیماران سالمند و افراد دچار بیماریهای عروق مغزی با احتیاط تجویز میگردد.

قبل از مصرف دارو در صورت وجود مواردی مانند قند خون بالا، سابقه فامیلی ابتلا به دیابت، حرکات غیر ارادی ماهیچه ها به خصوص در ناحیه صورت، تشنج، بیماریهای قلبی عروقی یا سابقه خانوادگی ابتلا به بیماریهای قلبی و یا سکته قلبی و فشار خون غیر نرمال، وجود لخته های خون یا سابقه خانوادگی ابتلا به آن و سابقه اعتیاد به قمار پزشک خود را مطلع نمایید.

در صورت بروز اختلالات رفتاری، ناتوانی در کنترل امیال مانند میل شدید به قمار، افزایش تمایلات جنسی یا پرخوری و تمایل آسیب رساندن به خود فورا پزشک را مطلع نمایید.

در صورت بروز تب با عضلات سفت و ضربان قلب سریع و غیر عادی، تعرق و تغییر حالات روحی فورا پزشک را مطلع نمایید.

اگر در حین مصرف دارو متوجه افزایش وزن، حرکات غیر ارادی احساس خواب آلودگی که باعث مختل شدن فعالیتهای روزمره شما میشود، هر گونه اشکال در بلع و یا واکنشهای آلرژیک، شدید به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف فراورده های حاوی الکل با این دارو مجاز نمی باشد.

قرص آریزوور اکتوورکو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید و حتی در صورت احساس بهبودی، از قطع خودسرانه دارو بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

بدلیل ایجاد خواب آلودگی و تاری دید ناشی از مصرف دارو، باید حین مصرف از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری دارند خودداری گردد.

در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از قرص آریزوور اکتوورکو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده، طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار مصرف قرص آریزوور اکتوورکو را دو برابر نکنید.

 

تداخلات دارویی

در صورت استفاده از داروهایی مانند داروهای تضعیف کننده CNS، الکل، داروهای ضد فشار خون، آمفتامینها، بنزودیازپینها، القا کننده های CYP3A4 مانند کاربامازپین، دگزامتازون، فنوباربیتال، فنی توئین و ریفامپین، بازدارنده های CYP3A4 مانند کتوکونازول و کلاریترومایسین، بازدارنده های CYP2D6 مانند فلوکستین، پاروکستین و کینیدین، داروهای دیگر از جمله دوپامین، اپی نفرین، متوکلوپرامید، متیل فنیدات، فنوتیازینها و کینیدین پزشک خود را مطلع کنید.

مقدار و نحوه مصرف دارو(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین میکند ولی مقدار مصرف معمول قرص آریزوور اکتوورکو به شرح ذیل است:

اسکیزوفرنی:

بزگسالان: دوز توصیه شده برای شروع درمان ۱۰ یا ۱۵ میلی گرم در روز است. دوز نگهدارنده ۱۰-۳۰ میلی گرم روزانه میباشد ولی افزایش مصرف آریپیپرازول به مقدار بیش از ۱۵ میلیگرم در روز نباید زوتر از دوهفته انجام شود. حداکثر میزان مجاز مصرف ۳۰ میلی گرم در روز می‌باشد هرچند به نظر میرسد اثربخشی دارو در دوزهای بالای ۱۰ یا ۱۵ میلی گرم افزایش نمی یابد.

نوجوانان ۱۳ الی ۱۷ ساله: دوز اولیه برای شروع درمان ۲ میلیگرم در روز بوده و بعد از دو روز به ۵ میلیگرم و پس از دو روز دیگر به ۱۰ میلیگرم رسیده و تثبیت میشود . دوز نگهدارنده ۱۰ تا حداکثر ۳۰ میلی گرم در روزمی باشد.

اختلال افسردگی حاد:

دوز توصیه شده برای شروع مصرف در بزرگسالان ۲ تا ۵ میلی گرم در روز است. دوز نگهدارنده ۲ تا ۱۵ میلی گرم در روز بوده و افزایش مقادیر حداکثر ۵ میلی گرم در روز باید به تدریج، با فواصل زمانی حداقل یک هفته ای انجام شود. حداکثر میزان مجاز مصرف ۱۵ میلی گرم در روز می باشد.

 

اختلال دو قطبی نوع ا:

بزرگسالان : دوز اولیه توصیه شده ۱۵ میلی گرم یک بار در روز به عنوان مونوتراپی و ۱۰ تا ۱۵ میلی گرم یک بار در روز به عنوان مکمل درمانی با لیتیوم یا والپروات تجویز می‌شود. این دوز ممکن است تا حداکثر ۳۰ میلی گرم در روز بر اساس پاسخ بالینی افزایش یابد.

در کودکان (۱۰ تا ۱۷ سال ): دوز اولیه توصیه شده برای شروع درمان ۲ میلیگرم در روز بوده و بعد از دو روز به ۵ میلیگرم و پس از دو روز دیگر به ۱۰ میلیگرم در روز میرسد. حداکثر میزان مجاز مصرف ۳۰ میلی گرم در روز می باشد.

درمان تحریک پذیری در اختلال اوتیسم:

کودکان ۶ تا ۱۷ سال: میزان توصیه شده معمول ۵ – ۱۵ میلی گرم روزانه میباشد که با دوز ۲ میلی گرم روزانه شروع میشود و در صورت نیاز تا حداکثر مقدار ۱۵ میلی گرم در روز توسط پزشک تجویز میشود. افزایش دوزتا مقدار ۵ میلیگرم در روز میبایست به تدریج و در فواصل زمانی حداقل ۱ هفته ای صورت گیرد.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آریزوور اکتوورکو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات درمانی مطلوب، ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته گردد. اگرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از علائم زیر با پزشک مشورت شود.

عوارض جانبی شایع: اضطراب، افزایش بزاق، بی قراری، پای بیقرار، سردرد،  مشکلات خواب، دیابت شیرین، تاری دید، اشکال در دفع، سوء هاضمه، استفراغ و احساس خستگی.

عوارض جانبی غیر شایع: افسردگی، خشکی دهان، افزایش سطح پرولاکتین خون، بالا رفتن قند خون، افسردگی، تغییر میل جنسی، دیسکینزی تاخیری (حرکات غیر ارادی در دهان، زبان و لبها) دیستونیا (انقباض غیرارادی عضلات). دوبینی و تپش قلب.

عوارض جانبی با احتمال وقوع نامشخص: کاهش پلاکتها و گلبولهای سفید خون، تشدید دیابت و کتواسیدوز، بی اشتهایی، کاهش یا افزایش اشتها، احساس پرخاشگری، تمایل به خودکشی، سندرم نورولپتیک بدخیم، تشنج، سندرم سروتونین، اختلال در تکلم، ضربان قلب نامنظم، سکته قلبی، لخته خون در رگ بخصوص در پاها، غش، اسهال، احساس ناراحتی در ناحیه شکم، اختلال عملکرد کبدی، راش پوستی، ریزش مو، بی اشتهایی، کاهش ضربان قلب، هپاتیت، کاهش سدیم خون، عفونت، اسپاسم حنجره، درد عضله، ورم، اسپاسم حلقی، آماس لوزالمعده، ناتوانی در کنترل امیال مانند میل شدید به قمار، بیماریهای تنفسی، رابدومیولیز، تعرق زیاد، مشکلات ادراری، نعوظ طولانی و دردناک، درد قفسه سینه

 

مسمومیت و درمان

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده سریعا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.

شرایط نگهداری

قرص آریزوور اکتوورکو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.

از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری نمایید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آریزوور اکتوورکو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.