10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص آسنترا اکتوورکو 28 عددی

قرص آسنترا اکتوورکو 28 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

اکتوورکو

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص آسنترا اکتوورکو

نام دارو: آسنترا®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: سرترالین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: داروهای ضد افسردگی

ﺷﮑﻞ دارو: قرص روکشدار

ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت دارو: هر قرص حاوی: سرترالین(به صورت هیدروکلراید) 50 میلی‌گرم و 100 میلی‌گرم

قرص آسنترا اکتوورکو که بانام علمی (سرترالین)شناخته می‌شود، که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو و تحت لیسانس KRKA اسلوونی تولید می شود. آسنترا (سرترالین) یک داروی ضد افسردگی متعلق به دسته داروهای مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) می باشد.

 

 

قرص آسنترا اکتوورکو 28 عددی

 

 

 

ترکیبات قرص آسنترا اکتوورکو

هر قرص روکشدار حاوی ۵۰ میلی گرم و یا ۱۰۰ میلی گرم سرترالین هیدروکلراید است.

سایر اجزاء قرص آسنترا اکتوورکو: کلسیم هیدروژن فسفات دی هیدرات، سدیم استارچ گلیکولات، سلولز میکرو کریستالین، هیدروکسی پروپیل سلولز، تالک، منیزیوم استئارات، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، تیتانیوم دی اکساید (۱۷۱)، پروپیلن گلایکول.

 

خواص دارویی

آسنترا نام تجاری سرترالین است که از دسته داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین (SSRI) می باشد.

 

موارد مصرف

قرص آسنترا اکتوورکو در درمان اختلالات افسردگی توام یا بدون اضطراب، اختلالات پانیک یا وحشت زدگی (دوره های کوتاه اضطراب شدید یا حملات پانیک)، اختلالات وسواسی – اجباری obsessive – compulsive (تفکرات اجباری، رفتارهای تکراری مانند شستن مداوم دستها) بکار می رود.

موارد منع مصرف

قرص آسنترا اکتوورکو در موارد وجود حساسیت به سرترالین یا سایر ترکیبات موجود در این دارو نباید مصرف شود. تجویز هم زمان و یا با فاصله کمتر از دو هفته آسنترا با مهار کننده های مونو آمین اکسیداز (MAO) نیز ممنوع است. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آسنترا اکتوورکو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

احتیاط ها و هشدارها

در صورت ابتلا به بیماری‌های مزمن، اختلالات متابولیک، وجود حساسیت بیش از حد به داروها و نیز مصرف سایر داروها حتما پزشک خود را مطلع سازید.

مواردی که باید به پزشک اطلاع داده شود:

ابتلا به بیماری کبدی (اگر لازم باشد پزشک مقدار داروی تجویز شده را کاهش داده و یا فواصل تجویز آن را افزایش می دهد).

سابقه بروز حملات صرعی

سن کمتر از ۱۶ سال

 

بارداری و شیر دهی

پیش از مصرف هر دارویی با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید.

بی خطر بودن قرص آسنترا اکتوورکو در زمان بارداری یا شیردهی اثبات نشده است. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید و یا اگر به کودک خود شیر می دهید، حتما با پزشک در مورد مصرف سرترالین مشورت کنید.

 

تأثیر بر روی رانندگی و کار با ماشین آلات

سرترالین باعث کاهش توانایی فیزیکی و ذهنی بیمار می‌شود، به خصوص اگر این دارو همراه الکل یا با داروهای خاص دیگری مصرف شود. از پزشک معالج خود درباره امکان کار با دستگاهها و رانندگی سؤال کنید. توصیه های پزشکتان با توجه به شدت بیماری، پاسخ شما به درمان و عوارض جانبی دارو خواهد بود.

 

تداخلات دارویی

در صورت مصرف دارویی دیگر حتی داروهای بدون نسخه پزشکتان را از موضوع مطلع سازید. اهمیت این موضوع به این دلیل است که بعضی از داروها میزان اثر بخشی سرترالین را تحت تأثیر قرار میدهند و برعکس داروهایی که با آسنترا تداخل اثر دارند عبارتند از کاربامازپین، فنی

توئین، سوماتریپتان فن ،فلورامین ،ترامادول ،دیازپام تولبوتامید و سایمتیدین. اگر لیتیوم یا وارفارین مصرف میکنید احتمالا پزشکتان توصیه به انجام آزمایش خون خواهد کرد.

مصرف همزمان سرترالین و الکل توصیه نمی شود.

مصرف آسنترا همراه غذا و نوشیدنی ها:

مصرف قرص آسنترا اکتوورکو همراه با آب گریپ فروت ممنوع است.

 

مقدار و نحوه مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

با دقت به توصیه های پزشک عمل کنید. شما نباید بدون مشورت با پزشک درمان را قطع کرده و یا مقدار مصرف قرص آسنترا اکتوورکو را تغییر دهید. از پزشکتان بپرسید که تا چه زمانی باید مصرف دارو را ادامه دهید. دارو را یک بار در روز صبح یا شب مصرف کنید.

مقدار مصرف دارو

افسردگی

میزان معمول شروع درمان ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین یک بار در روز می باشد. اگر درمان مؤثر نبود، پزشک به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر ۲۰۰ میلی گرم (چهار قرص ۵۰ میلی گرمی یا دو قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش می دهد.

اختلالات وسواسی اجباری:

دوز ابتدایی ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرم) سرترالین یکبار در روز می باشد.

در صورت مؤثر نبودن درمان پزشک ممکن است در فاصله زمانی حداقل یک هفته ای دوز درمانی را از ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) حداکثر تا حد ۲۰۰ میلی گرم (٤ قرص ۵۰ میلی گرمی و یا ۲ قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش دهد.

در کودکان سنین ۶ تا ۱۲ سال: دوز ابتدایی روزانه ۲۵ میلی گرم (نصف قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین میباشد. بعد از یک هفته، پزشک ممکن است دوز روزانه را به ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین افزایش دهد.

اختلالات پانیک

دوز ابتدایی روزانه ۲۵ میلی گرم (نصف قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین میباشد. بعد از یک هفته، پزشک دوز روزانه را به ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین افزایش می دهد و به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر ۲۰۰ میلی گرم (چهار قرص ۵۰ میلی گرمی یا دو قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش می دهد.

دارو را باید هر روز در زمان معینی همراه یا بدون غذا مصرف نمود.

دارو را با مقداری آب مصرف نمایید.

قرصها را نجوید یا خرد نکنید.

قرصها را هر روز به طور مرتب مصرف نمایید. بعد از یک هفته ممکن است احساس بهبودی نسبی کنید. در مواردی هم احساس بهبودی ۲ تا ۴ هفته پس از آغاز درمان به وجود می آید. در صورت احساس بهبودی مصرف دارو را تا زمانی که پزشک معین کرده است ادامه دهید. پزشکتان معین خواهد کرد که دارو را چه زمانی قطع کنید.

اگر احساس می‌کنید که تأثیر دارو بیش از حد زیاد و یا کم است با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص آسنترا اکتوورکو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

مصرف مقادیر بیش از حد

در صورت مصرف مقادیر بیش از حد دارو سریعاً با داروساز یا پزشک معالج خود تماس بگیرید.

اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید:

مقدار مصرف بعدی را به هیچ وجه دو برابر نکنید. مصرف آن را مطابق با دستور پزشکتان ادامه دهید.

 

عوارض قطع درمان با آسنترا

در صورت قطع مصرف سرترالین احتمال بروز گیجی، لرزش دستها ،(ترمور)، اضطراب، تهوع و تپش شدید قلب به صورت بسیار نادر وجود دارد.

عوارض جانبی

آسنترا مانند تمام داروهای دیگر عوارض جانبی دارد. عوارض جانبی زیر ممکن است ایجاد شود: تهوع، اسهال، یبوست، لرزش دستها (ترمور)، تعریق، اختلالات جنسی (مانند تعویق در انزال)، گیجی، بی خوابی، خواب آلودگی، کاهش اشتها و کاهش وزن از جمله عوارض سرترالین هستند.

این عوارض معمولا خفیف بوده و با ادامه مصرف قرص آسنترا اکتوورکو از بین می روند.

عوارض جانبی نادر

کرامپ، واکنشهای آلرژیک (تنگی نفس، درد قفسه سینه، تورم پلکها، صورت و لبها، کهیر، خارش در تمام بدن) حرکات و تکان های غیرارادی، حرکات پیچشی یا فشاریدر اندام ها، دردشکم،بی نظمی در دوره قاعدگی، افزایش حجم و حساسیت پستانها و ترشح احتمالی شیر از آنها. در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی از جمله مواردی که ممکن است در این بروشور ذکر نشده باشد، پزشکتان را مطلع سازید.

شرایط نگهداری دارو و تاریخ انقضاء:

از مصرف دارو بعد از انقضاء یا اتمام تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته بندی خودداری کنید.

قرص آسنترا اکتوورکو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

اطلاعات برای نسخه کردن

فقط طبق دستور پزشک مصرف شود.

اشکال دارویی

هر بسته حاوی ۲۸ قرص روکشدار ۵۰ میلی گرمی و یا ۱۰۰ میلی گرمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.