10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو 100 عددی

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو 100 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

مرهم دارو

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو

نام دارو: تری‌فلوئوپرازین®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: Trifluoperazine

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: خواب آورهای آرامبخش-وضد جنون ها

شکل دارویی: قرص روکشدار

ترکیبات دارویی: هر قرص حاوی: تری‌فلوئوپرازین(به صورت دی هیدروکلراید) 1 میلی‌گرم

 

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو که بانام علمی (Trifluoperazine) شناخته می‌شود، یک داروی آنتی سایکوتیک از مشتقات فنوتیازین هاست و با بلاک کردن گیرنده های پس سیناپسی دوپامین در سیستم عصبی مرکزی اثر خود را اعمال می کند. قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو برای درمان اختلالات سایکوتیک از جمله اسکیزوفرنی به کار می رود و همچنین در درمان تهوع و استفراغ و اختلالات اضطرابی نیز کاربرد دارد.

 

 

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو 100 عددی

 

 

 

راهنمایی عمومی دارو

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک مشورت نمایید.

1-صورت سابقه حساسیت به این دارو و سایر فنوتیازین ها و همچنین حساسیت به غذا ، مواد محافظ و رنگها.

2- یبوست؛ مشکل دفع ادرار؛ خشکی دهان؛گیجی؛ مشکل حافظه؛ سرگیجه؛ خواب‌آلودگی؛ لرزش دست و انگشتان مشکل حرکتی عضلات که بروز آن در سنین بالا بیشتر است .

3-در صورت مصرف هر نوع داروی دیگر (چه با نسخه و چه بدون آن )

4-قبل از انجام تست های آزمایشگاهی

5-قبل از انجام هرگونه اعمال جراحی دندانپزشکی و یا درمان های اضطراری

جهت بررسی پیشرفت درمان در فواصل منظم به پزشک مراجعه نمایید.

از قطع یکباره مصرف دارو خودداری کنید ، قطع مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو باید به تدریج و تحت نظر پزشک انجام گیرد .

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو را با فاصله زمانی حداقل ۲ ساعت از مصرف داروهای ضد اسید و ضد اسهال مصرف کنید.

در طول درمان با این دارو از مصرف فرآورده‌های حاوی الکل یا سایر فرآورده‌های تضعیف کننده سیستم عصبی خودداری کنید احتمال بروز خشکی دهان با مصرف این دارو وجود دارد،خشکی دهان را می توان با جویدن آدامس یا شکلات های بدون شکر و تکه های یخ برطرف کرد در صورت ادامه خشکی دهان (بیش از دو هفته )به پزشک مراجعه نمایید. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

مصرف در دوران بارداری و شیردهی

مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود مگر به دستور پزشک متخصص.

 

هشدارها

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو ممکن است در بعضی افراد سبب خواب آلودگی شود لذا قبل از رانندگی و یا کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارد،از هوشیاری کامل خود مطمئن شوید.

مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو ممکن است سبب تاری دید ، مشکلاتی در خواندن و یا هرگونه تغییر در بینایی شود در صورت بدتر شدن و ادامه مشکلات به پزشک مراجعه نمایید.

احتمال بروز سرگیجه با مصرف این دارو وجود دارد، در مواقع برخاستن ناگهانی از وضعیت خوابیده یا نشسته احتیاط کنید. مصرف این دارو ممکن است سبب افزایش دمای بدن شود ، لذا در صورت قرار گرفتن در محل های گرم، استفاده از حمام داغ و فعالیت‌های بدنی احتیاط نمایید.

مصرف این دارو همچنین ممکن است سبب بروز حساسیت زیاد به درجه حرارت پایین( سرما )گردد، در هوای سرد لباس گرم بپوشید در انجام ورزش های زمستانی و شنا در آب سرد احتیاط کنید.

با مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو احتمال بروز حساسیت به نور وجود دارد، از ایستادن به مدت طولانی در برابر نور خورشید به خصوص در ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر خودداری نمایید، از عینک آفتابی کلاه و کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید.

 

مقدار و نحوه مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌کند ولی مقدار تجویز معمول این دارو به شرح زیر است :

بزرگسالان :

در درمان اختلالات روانی و هیجان:
ابتدا مقدار 2-5 میلی گرم یک یا دو بار در روز مصرف می شود که این مقدار بر حسب نیاز و تحمل بیمار افزایش می‌یابد، حداکثر مقدار مصرف در بزرگسالان تا ۴۰ میلی گرم در روز است.

کودکان:

در درمان اختلالات روانی و هیجان :
مقدار مصرف در کودکان تا سن ۶ سال تعیین نشده است
در کودکان با سن ۶ تا ۱۲ سال،ابتدا یک میلی گرم یک یا دو بار در روز مصرف می شود که این مقدار بر حسب نیاز و تحمل بیمار افزایش می یابد.

توجه

دارو را بیش از مقدار تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید، از افزایش میزان دارو بدون دستور پزشک خودداری نمایید، مصرف بیش از حد دارو ممکن است موجب وابستگی دارویی شود.

در صورتی که یک نوبت مصرف قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو را فراموش کردید به محض یادآوری مصرف کنید ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده از مصرف دوز فراموش شده خودداری کرده و مقدار مصرف بعدی را نیز دو برابر نکنید. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

عوارض جانبی

به طور کلی تمام داروها به موازات اثرات درمانی، دارای برخی عوارض ناخواسته هستند، اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود، لیکن در صورت بروز هر یک از آنها با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

مهمترین این عوارض عبارتند از : عدم توانایی در حرکت چشم‌ها، اسپاسم (گرفتگی )پلک چشم، ملچ و ملوچ کردن یا چین خوردن لب ها،گرفتگی عضلات صورت،گردن، بدن بازوها و یا پاها درد قفسه سینه، تب، خس خس و احساس فشار در سینه، بثورات پوستی و کهیر.

 

مسمومیت با دوزهای بیش از اندازه

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده و بروز مسمومیت فوراً با پزشک تماس گرفته و یا بیمار را به یک واحد درمانی برسانید.

 

شکل و شرایط نگهداری

قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو را در دمای پایین تر از ۳۰ درجه سانتیگراد، دور از رطوبت نور و در بسته بندی اصلی نگهداری کنید .
از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص تری‌فلوئوپرازین مرهم دارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.