10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد 30 عددی

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد 30 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

کوشان فارمد

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد

نام دارو: لوزامیکس اچ®

نام ژنریک: لوزارتان پتاسیم/هیدروکلروتیازید

ترکیبات دارویی:هر قرص حاوی ۵۰ میلی گرم لوزارتان پتاسیم و ۱۲٫۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید است.

مشخصات دارو: هر جعبه حاوی ۳۰ عدد قرص روکش دار به همراه برگه راهنمای بیمار است.

 

موارد مصرف

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد ترکیبی از لوزارتان (آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین۲) و هیدروکلروتیازید (دیورتیک تیازیدی) می باشد.

درمان فشار خون بالا: این ترکیب با کاهش فشار خون خطر مرگ و میر، حوادث کشنده و غیر کشنده ناشی از بیماریهای قلبی -عروقی، سکته مغزی و انفارکتوس میوکارد را کاهش می دهد.

کاهش خطر سکته مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و هایپرتروفی بطن چپ

برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد 30 عددی

 

 

 

راهنمای عمومی

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد برای بیماری فعلی شما تجویز شده است. لذا از مصرف آن در موارد مشابه، یا توصیه آن به دیگران جدا خودداری نمایید.

– دارو را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

 

موارد منع مصرف

در صورت ابتلا به هر یک از موارد زیر در مورد مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد با پزشک خود مشورت نمایید:

– حساسیت به لوزارتان، هیدروکلروتیازید و یا هر یک از اجزاء فرمولاسیون

بیماران مبتلا به آنوریا (بی ادراری9

مصرف همزمان داروی آلیسکیرن در بیماران مبتلا به دیابت

مصرف همزمان داروی آلیسکیرن در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی (GFR < 60 ml/min)

 

مصرف در بارداری و شیردهی

مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد در سه ماهه دوم و سوم بارداری می تواند منجر به کاهش عملکرد کلیوی جنین، عوارض جنینی و حتی مرگ و میر ناشی از آن گردد. لذا از مصرف لوزامیکس اچ در دوران بارداری خودداری نمایید.

– ترشح هیدروکلروتیازید در شیر مادر گزارش شده است. لذا به دلیل ایجاد عوارض جانبی ناخواسته بر روی نوزاد با صلاحدید پزشک متخصص بر اساس منافع بیمار در مورد قطع شیردهی و یا قطع دارو تصمیم گرفته می شود.

 

هشدار ها و احتیاط ها

در بیمارانی که سیستم رنین-آنژیوتانسین شان فعال است، در نتیجه مصرف دوز بالای داروهای دیورتیک (مدر) میزان زیادی آب و نمک از دست می دهند و افت فشار خون علامت دار ممکن است بعد از شروع درمان با لوزامیکس اچ اتفاق بیافتد. لذا قبل از شروع درمان با لوزامیکس اچ میزان سدیم و حجم خون بیمار باید اصلاح شود.

عملکرد کلیه ممکن است در نتیجه مصرف دیورتیکها و داروهای مهارکننده سیستم رنین-آنژیوتانسین تغییر کرده و حتی منجر به نارسایی کلیوی حاد گردد. لذا بیمارانی که مبتلا به مشکلات کلیوی هستند، بیشتر در معرض خطر بوده و در صورت مصرف لوزامیکس اچ، ارزیابی دوره ای عملکرد کلیه آنها توسط پزشک الزامیست.

احتمال ایجاد حساسیت به هیدروکلروتیازید در بیماران با سابقه ابتلا به آسم و یا آلرژی بیشتر است.

مصرف لوزارتان/هیدروکلروتیازید بر روی الکترولیتهای سرم (پتاسیم، منیزیم و سدیم) میتواند تاثیر بگذارد. لذا ارزیابی الکترولیت های سرم توسط پزشک الزامیست.

مصرف همزمان لوزارتان/هیدروکلروتیازید با سایر داروها ممکن است منجر به افزایش پتاسیم سرم و ایجاد هایپرکالمی گردد.

هیدروکلروتیازید ممکن است منجر به اختلال تحمل گلوکز و افزایش سطح کلسترول و تری گلیسیرید گردد.

هیدروکلروتیازید منجر به کاهش دفع ادراری کلسیم و در نتیجه افزایش سطح سرمی کلسیم میگردد. لذا ارزیابی سطح کلسیم توسط پزشک الزامیست.

هیدروکلروتیازید ممکن است منجر به گلوکوم زاویه بسته ثانویه و نزدیک بینی در بیماران با سابقه حساسیت به داروهای سولفونامیدی و پنی سلین گردد. لذا مصرف لوزامیکس اچ در این بیماران باید با احتیاط صورت گیرد.

فعال یا وخیم تر شدن لوپوس اریتماتوز سیستمیک ناشی از مصرف دیورتیکهای تیازیدی (مانند هیدروکلروتیازید) گزارش شده است.

افت فشار خون علامت دار: در چند روز اول شروع درمان ممکن است بیمار دچار سرگیجه گردد. در این صورت حتماً پزشک خود را مطلع سازید. همچنین ممکن است بیمار به دلیل دریافت ناکافی مایعات، تعریق بیش از حد، اسهال و استفراغ، دهیدراته شده که منجر به کاهش شدید فشار خون گردد. در صورت وقوع سنکوپ (غش کردن) حتماً پزشک خود را مطلع سازید.

از مصرف هر گونه مکمل حاوی پتاسیم بدون مشورت پزشک خودداری نمایید.

مصرف هیدروکلروتیازید ممکن است موجب سرطان پوست غیر ملانوم شود. لذا در طول درمان با قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد، انجام مراقبتهای پوستی و استفاده از ضد آفتاب ها الزامی است و حتی المکان در برابر نور خورشید قرار نگیرید.

در صورت ابتلا به مشکلات کبدی ،کانیوی، دیابت، نقرس، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، سرطان پوست و یا ایجاد هر گونه ضایعه پوستی در طول درمان، پزشک خود را مطلع سازید.

در صورت مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد بیش از میزان توصیه شده حتماً پزشک یا داروساز خود را مطلع سازید.

 

مصرف در کودکان

مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نشده است.

تداخلات دارویی

در صورت مصرف هر یک از داروهای زیر پزشک خود را مطلع سازید:

داروهای افزایش دهنده پتاسیم خون: این دسته از داروها خطر هایپرکالمی (افزایش پتاسیم خون) را افزایش می دهند.

ليتیم: مصرف همزمان لیتیم با داروهای مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین ۲ و دیورتیک ها موجب کاهش کلیرنس کلیوی لیتیم و افزایش مسمومیت آن می گردد.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی: مصرف همزمان داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی با لوزارتان در افراد مسن، بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی و بیمارانی که از داروهای دیورتیک استفاده میکنند ممکن است منجر به وخیم تر شدن عملکرد کلیه از جمله نارسایی حاد کلیوی گردد. هر چند این اثر موقتی بوده و قابل بازگشت می‌باشد. همچنین مصرف همزمان داروهای ضد التهاب

غیر استروئیدی همزمان با هیدروکلروتیازید موجب کاهش اثرات دیورتیک، ناتریورتیک (دفع سدیم) و ضد فشارخونی می گردد.

داروهای مهار کننده دوگانه سیستم رنین-آنژیوتانسین: مهار دوگانه سیستم رنین-آنژیوتانسین با داروهایی مانند مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین ۲، مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین و آلیسکیرن موجب افزایش خطر ابتلا به نارسایی کلیوی، افت فشارخون، غش کردن و افزایش پتاسیم خون می گردد.

داروهای ضد دیابت (داروهای خوراکی و انسولین): اصلاح دوز تجویزی داروهای ضد دیابت ممکن است نیاز باشد.

کلستیرامین و کلستیپول: این داروها موجب کاهش جذب تیازیدها از جمله هیدروکلروتیازید میشوند. به همین دلیل توصیه می شود داروهای حاوی هیدروکلروتیازید را حداقل ۴ ساعت قبل و یا ۴ تا ۶ ساعت بعد از مصرف این داروها میل نمایید.

الكل، باربيتورات، مسکنهای مخدر: مصرف این داروها ممکن است افت فشار خون وضعیتی را تشدید کند.

کورتیکواستروئیدها، هورمون آدرنوکورتیکوتروپین (ACTH) و یا گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان: مصرف آنها ممکن است موجب تشدید کاهش الکترولیتها به ویژه کاهش پتاسیم شود.

داروهای شل کننده عضلات اسکلتی غیر پلاریزان (مانند توبوکورارین): در صورت مصرف همزمان آنها با قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد، پاسخ به این دسته از داروها ممکن است افزایش یابد.

آمین های بالابرنده فشارخون (مانند نوراپی نفرین): در صورت مصرف همزمان آنها با لقرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد، پاسخ به آمینهای بالابرنده فشارخون ممکن است کاهش یابد ولی به آن میزان نیست که مانع مصرف آنها گردد.

فلوکونازول: موجب افزایش غلظت لوزارتان و کاهش غلظت متابولیت فعال آن می گردد.

ریفامپین: موجب کاهش غلظت لوزارتان و متابولیت فعال آن می گردد.

در صورت استفاده از سایر داروها حتماً پزشک خود را مطلع فرمایید.

 

میزان و نحوه ی صحیح مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف هر دارو را پزشک بر اساس شرایط بیمار، سن و شرایط کبدی او تعیین میکند، اما میزان مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد به طور کلی به صورت زیر است:

درمان فشار خون بالا:

شروع درمان معمولاً به صورت یک قرص لوزامیکس اچ ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز می باشد. در ادامه درمان دوز تجویزی بر اساس نیاز بیمار به تدریج بعد از گذشت ۳ هفته از شروع درمان افزایش می یابد (حداکثر دوز روزانه ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان / ۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید).

بیماران تحت درمان قبلی با لوزارتان ۵۰ میلی گرم:

در بیمارانی که فشار خونشان با لوزارتان ۵۰ میلی گرم کنترل نشده است. شروع درمان به صورت یک قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز می باشد.

در صورت عدم کنترل فشار خون بعد از گذشت ۳ هفته از شروع درمان، دوز تجویزی به دو قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز افزایش می یابد (حداکثر دوز روزانه ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان ۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید).

– بیماران تحت درمان قبلی با لوزارتان ۱۰۰ میلی گرم:

در بیمارانی که فشار خونشان با لوزارتان ۱۰۰ میلی گرم کنترل نشده است، شروع درمان به صورت ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان / ۱۲/۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید یکبار در روز میباشد. در صورت عدم کنترل فشار خون بعد از گذشت ۳ هفته از شروع درمان، دوز تجویزی به دو قرص لوزامیکس اچ ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز افزایش می یابد(حداکثر دوز روزانه: ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان / ۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید).

بیماران تحت درمان قبلی با هیدروکلروتیازید ۲۵ میلی گرم:

در بیمارانی که فشار خونشان با هیدروکلروتیازید ۲۵ میلی گرم کنترل نشده است و یا کنترل شده ولی علایم هایپوکالمی (کاهش پتاسیم خون) را نشان می دهند، شروع درمان به صورت یک قرص لوزامیکس اچ ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز می باشد. در صورت عدم کنترل فشار خون بعد از گذشت ۳ هفته از شروع درمان، دوز تجویزی به دو قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد ۵۰/۱۲/۵ یکبار در روز افزایش می یابد (حداکثر دوز روزانه : ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان ۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید).

درمان فشار خون بالا در بیماران مبتلا به هایپرتروفی بطن چپ:

در بیمارانی که فشار خونشان با لوزارتان ۵۰ میلی گرم کنترل نشده است، شروع درمان به صورت یک قرص لوزامیکس اچ ۵۰/۱۲/۵ میلی گرم یکبار در روز می باشد. در ادامه درمان دوز تجویزی بر اساس نیاز بیمار به تدریج به ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان / ۱۲/۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید و سپس ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان / ۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید یکبار در روز افزایش می یابد (حداکثر دوز روزانه: ۱۰۰ میلی گرم لوزارتان/۲۵ میلی گرم هیدروکلروتیازید).

بیماران مبتلا به نارسایی کبدی:

مصرف قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد با دوز لوزارتان ۵۰ میلی گرم برای بیماران مبتلا به نارسایی کبدی توصیه نمی شود مگر با صلاحدید پزشک معالج مورد استفاده قرار گیرد.

بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی:

ایمنی و اثر بخشی قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمد در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی حاد (تصفیه کراتینین < ۳۰ ml/min) ثابت نشده است. لذا لوزامیکس اچ در این دسته از بیماران با احتیاط تجویز شود.

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمدرا میتوانید همراه با غذا و یا بدون آن میل نمایید.

در صورتیکه مصرف یک نوبت از داروی خود را فراموش کرده اید، به محض به یاد آوردن فوراً آن را میل نمایید. ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده، باشد نوبت فراموش شده را رها کرده و دوز بعدی را در زمان معمول آن مصرف نمایید. از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری نمایید.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز گردد، اگرچه همه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز و تداوم هر یک از آنها با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

عوارض جانبی متداول

سرگیجه، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سرفه، پشت درد.

عوارض جانبی نادر

اختلالات سیستم لنفاوی و خون، اختلالات تغذیه ای و متابولیسم، اختلالات روانی، اختلالات سیستم عصبی، اختلالات بینایی، اختلالات قلبی، اختلالات عروقی، اختلالات تنفسی، اختلالات گوارشی، اختلالات کبدی – صفراوی، اختلالات پوستی، اختلالات بافت همبند – عضلانی و اسکلتی، اختلالات کلیوی و مجاری ادراری، اختلالات سیستم تولید مثل، اختلالات عمومی، اختلالات کبدی.

مصرف هیدروکلروتیازید ممکن است موجب سرطان پوست غیر ملانوم شود. لذا در طول درمان با این دارو، انجام مراقبتهای پوستی و استفاده از ضد آفتابها الزامی است و حتی الامکان در برابر نور خورشید قرار نگیرید.

عوارض جانبی بسیار نادر

هپاتیت (در نتیجه مصرف لوزارتان)، ترومبوسیتوپنیا (کاهش تعداد پلاکت های خون)، آنژیوادم (در نتیجه مصرف لوزارتان)، رابدومیولیز، اریترودرما.

 

شرایط نگهداری

قرص لوزامیکس اچ کوشان فارمدرا دور از دید و دسترس کودکان نگهداری نمایید.

دارو را دور از نور، رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.

از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
سلامت قلب و عروق با جادوی امگا3

کپسول مگا امگا باریول بهترین مکمل امگا 3 برای سلمات قلب و عروق شماست. روی دکمه زیر کلیک کنید تا این مکمل را بهتر بشناسید.