10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص ملوکسیکام حکیم 100 عددی

قرص ملوکسیکام حکیم 100 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

حکیم

شکل دارو

قرص

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص ملوکسیکام حکیم

نام دارو: ملوکسیکام®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: ملوکسیکام

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: داروهای مسکن-ضد التهاب وضد تب ها

شکل دارویی: قرص

ترکیبات دارویی: هر قرص حاوی: ملوکسیکام 15 میلی‌گرم

قرص ملوکسیکام حکیم در دو دوز 7.5 میلی‌گرم و 15 میلی‌گرم موجود می‌باشد.

قرص ملوکسیکام حکیم که بانام علمی (ملوکسیکام) شناخته می‌شود، یک مشتق اکسی کام است و یک داروی NSAID که در درمان دردهای مزمن اسکلتی-عضلانی، آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و همچنین درمان علامتی کوتاه مدت در حملات حاد نقرس (به صورت بدون برچسب) استفاده می شود.
این دارو احتمالاً با مکانیسم های متنوعی به کاهش التهاب و عوارض ناشی از آن کمک می‌کند.

 

 

قرص ملوکسیکام حکیم 100 عددی

 

 

 

موارد مصرف قرص ملوکسیکام حکیم

تسکین علائم و نشانه های آرتروز، مدیریت درد آرتروز
جهت تسکین علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید
تسکین علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید جوانی با دوره پوکی آرتیکولار یا چند مفصلی در بیماران بالای 2 سال و یا بالای 60 کیلوگرم
درمان حملات حاد نقرس

 

قرص ملوکسیکام حکیم  برای بیماری فعلی شما تجویز شده است لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید.

راهنماییهای عمومی

قبل از مصرف قرص ملوکسیکام حکیم در موارد زیر با پزشک معالج مشورت کنید:

1- وجود سابقه حساسیت به این دارو یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، آسپیرین.

2- در صورت مصرف هر نوع داروی دیگر به طور همزمان با این دارو، به خصوص آسپیرین، مهار کننده های ACE و داروهای ضد فشار خون، فوروزماید، لیتیم، متوترکسات، وارفارین و سایر ضد انعقاد های خون.

3- در صورت ابتلاء به هر گونه بیماری و مشکل پزشکی مانند واکنشهای آلرژیک، پولیپ بینی همراه با تنگی نفس، آسم، سابقه خونریزی و زخم معده و یا هر مشکل گوارشی دیگر، بیماری‌های قلبی و سابقه سکته، نقص عملکرد کبدی و کلیوی.

4-دردوران بارداری و شیردهی.

5-در صورت مصرف در سالمندان و افراد کمتر از ۱۸ سال

 

مقدار و نحوه مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌کند اما مقدار مصرف معمول قرص ملوکسیکام حکیم به شرح زیر است:

بزرگسالان : جهت درمان مان روماتیسم مفصلی و استئوآرتریت: ۷/۵ میلی گرم از راه خوراکی ۱ بار در روز، در بعضی از بیماران ممکن است افزایش مقدار دوز پیشنهادی تا ۱۵ میلی گرم موثر باشد. (حداکثر میزان مصرفی ۱۵ میلی گرم از راه خوراکی ۱ بار در روز می باشد).

کودکان: جهت درمان درمان رماتیسم مفصلی و استئو آرتریت: سلامت مصرف این دارو در این زمینه در کودکان و افراد زیر ۱۸ سال اثبات نشده ا ست . جهت درمان رماتیسم مفصلی جوانان: حداکثر ۷/۵ میلی گرم از راه خوراکی ۱ بار در روز

سالمندان: همانند بزرگسالان است.

دارو و را همراه یا بلافاصله بعد از غذا به همراه یک لیوان آب میل نمایید و قرص را به طور کامل ببلعید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص ملوکسیکام حکیم  با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

مصرف در دوران بارداری و شیردهی

مصرف قرص ملوکسیکام حکیمدر دوران بارداری خصوصا در سه ماهه سوم آن به علت احتمال ایجاد عوارض جانبی بر روی جنین توصیه نمی شود. بدلیل عدم دم وجود مطالعات کافی مبنی بر ترشح قرص ملوکسیکام حکیم در شیر مادر مصرف آن در دوره شیر دهی توصیه نمی شود و در صورت لزوم استفاده ازآن شیردهی باید متوقف گردد.

 

ملاحظات پزشکی و عدم مصرف

1-در موارد زیر دارو نباید استفاده شود (مگر در موارد خاص و با نظر پزشک):

حساسیت به ملوکسیکام، سابقه واکنش های حساسیتی یا آنافیلاکتیک به آسپرین یا سایر داروهای NSAID ، سابقه جراحی بای پس عروق کرونر،ر ابتلا به پولیپ یپ بینی همراه با تنگی نفس.

2-قبل از مصرف قرص ملوکسیکام حکیم در موارد زیر بایستی فواید دارو نسبت به مضرات آن توسط پزشک سنجیده شود :

آسم، زخمها و خونونریزی های گوارشی، مشکلات قلبی-عروقی، دم و و ورم بدن، فشارخون بالا، نقص شدید عملکرد کبدی و کلیوی.

 

هشدارها

1-قرص ملوکسیکام حکیم را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

2- در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری آن را مصرف کنید. ولی چنانچه تقریباً زمان نوبت بعدی فرارسیده بود، آن را مصرف نکرده و دوز دارو را 2 برابر نکنید.

3- در موارد مصرف طولانی مدت دارو، معاینه منظم بیمار توسط پزشک معالج توصیه میشود.

4-در طی درمان با این دارو، مصرف الکل خطر بروز زخمهای گوارشی را افزایش می دهد.

5- همزمان با این دارو از مصرف سایر ضد التهاب های غیر استروئیدی بپرهیزید، مگر تحت نظارت پزشک یا داروساز.

6 – هرگونه علائم ورم ( آدم ) زخم یا خونریزی گوارشی، افزایش غیر عادی وزن، ناراحتی های قلبی و عروقی یا بثورات پوستی را سریعاً به. معالج اطلاع دهید.

-سمیت کبدی(زرد شدن پوست یا چشم ها)

-کم‌خونی ( ضعف و خستگی غیر عادی)

7-در صورت بروز علائم سمیت کبدی مانند تب ، خستگی ، خارش پوستی ، سستی ، تهوع یا درد معده بلافاصله پزشک معالج را مطلع نمایید .

8-داشته باشید مصرف این دارو سبب تغییر در نتایج آزمونهای عملکرد کبدی (AST ,ALT) میشود.

 

عوارض جانبی

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته گردد. اگر چه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از آنها ضمن قطع مصرف دارو با پزشک مشورت شود.

عوارضی که در صورت بروز، احتیاج به توجه پزشکی دارند عبارتند از: واکنش های آلرژیک، زخم و خونریزی گوارشی، ناراحتی های قلبی و عروقی، اختلال عملکرد کبدی یا کلیوی، آسم، تنگی نفس، آنمی، آنژیوادم، افزایش یا کاهش فشار خون، تشنج، کولیت. عوارضی که تنها در صورت تداوم و آزردگی بیمار نیاز به توجه پزشکی دارند عبارتند از: سردرد و سرگیجه، سوء هاضمه، نفخ، تهوع و استفراغ، دردهای شکمی، اسهال یا یبوست، تعرق، خواب آلودگی، افزایش یا کاهش وزن، ریزش مو، خارش و راش پوستی، اضطراب، افسردگی، خشکی دهان.

 

تداخلات دارویی

1- سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از جمله آسپرین: مصرف همزمان این داروها بدلیل افزایش خطر بروز زخم های گوارشی توصیه نمی گردد.

2-لیتیم: ملوکسیکام سبب افزایش سطح پلاسمایی لیتیم شده و کلیرانس کلیوی آن را کاهش می‌دهد. بنابراین در مصرف همزمان این دو دارو بیمار باید به دقت پایش شود.

3- داروهای مهار کننده ACE: ملوکسیکام سبب ب کاهش اثر ضد فشار خونی این داروها می‌شود، هم چنین ریسک نارسایی کلیوی در مصرف مداوم این دو دارو افزایش می یابد.

4- فوروزماید: داروهای  NSAID سبب کاهش اثر دیورتیک ها از جمله فوروزماید میشود. اگر چه این تاثیر با ملوکسیکام کمتر دیده میشود، با این حال در صورت مصرف همزمان این داروها بیمار باید از جهت عملکرد کلیوی به دقت پایش شود.

5- وارفارین و سایر دارو و های ضد انعقاد خون : مصرف مداوم این داروها با داروهای NSAID سبب افزایش خطر خونریزی می شود.

6-متوترکسات: داروهای  NSAID می‌توانند سمیت متوترکسات را افزایش دهند.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص ملوکسیکام حکیم  با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

مسمومیت دارویی

در صورت مصرف دارو بیش بیش از مقدار تجویز شده و مشاهده علائمی مانند واکنشهای حساسیتی، تهوع و استفراغ، بیحالی، کسالت و خواب آلودگی، تشنج، کما، افزایش فشار خون، احساس درد در قفسه سینه و سکته قلبی، نارسایی شدید کبدی و کلیوی، بیمار را فورا به مراکز درمان مسمومیت منتقل نمایید.

شرایط نگهداری

قرص ملوکسیکام حکیم را در دمای بی بین ۱۵ تا ۱ تا ۳۰ درجه سانتی گراد در جای خشک نگهداری نمایید.

از مصرف محصولات تاریخ مصرف گذشته خودداری نمایید.

قرص ملوکسیکام حکیم و را دور از دید و دسترس اطفال نگهداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.