10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قرص نورتریپتیلین داروپخش 100 عددی

قرص نورتریپتیلین داروپخش 100 عددی

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

داروپخش

شکل دارو

قرص روکشدار

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قرص نورتریپتیلین داروپخش

نام دارو: نورتریپتیلین®

ﻧﺎم ژﻧﺮﯾﮏ: نورتریپتیلین

ﻃﺒﻘﻪ داروﯾﯽ: داروهای ضد افسردگی

شکل دارویی: قرص روکشدارخط دار

ترکیبات دارویی: هر قرص حاوی: کلرپرومازین هیدروکلراید 25 میلی‌گرم

 

قرص نورتریپتیلین داروپخش که با نام علمی (نورتریپتیلین) شناخته می‌شود،  برای درمان بیماری های ذهنی و خلقی مانندانواع افسردگی و حتی افسردگی فصلی استفاده می شود. این دارو متعلق به دسته ای از داروها به نام داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای می باشد.

 

 

قرص نورتریپتیلین داروپخش 100 عددی

 

 

 

نحوه استفاده

قبل از شروع مصرف قرص نورتریپتیلین داروپخش حتما راهنمای دارویی که توسط پزشک ارائه شده را مطالعه کنید و در صورتی که با ابهاماتی درباره ی مصرف دارو برخوردید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

دارو قرص نورتریپتیلین داروپخش را از طریق دهان و معمولا ۱ تا ۴ بار در طول روز یا مطابق دستور پزشک مصرف کنید. اگر از فرم مایع این دارو استفاده می کنید، دوز را با قاشق مخصوص اندازه گیری کنید و به هیچ عنوان از قاشق خانگی استفاده نکنید. پزشک دوز مصرفی را بر اساس شرایط تعیین می کند.

اکثر مواقع پزشک مصرف را با دوز کم شروع می کند تا خطر ابتلا به عوارض جانبی را کاهش دهد. قرص نورتریپتیلین داروپخش را باید به طور منظم و در همان ساعت قبلی مصرف کرد و دوز خود را افزایش ندهید چرا که این کار نه تنها به بهبود شما کمکی نمی کند بلکه باعث می شود بیشتر در معرض ابتلا به عوارض باشید.

مصرف قرص نورتریپتیلین داروپخش را ادامه دهید حتی اگر احساس خوبی دارید. بدون مشورت با پزشک مصرف این دارو را قطع نکنید. با قطع ناگهانی این دارو ، برخی شرایط ممکن است بدتر شود. همچنین ، ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی ، سردرد ، خستگی و تغییر خواب را تجربه کنید.

برای جلوگیری از این علائم در حالی که درمان با این دارو را متوقف می کنید ، پزشک ممکن است به تدریج دوز شما را کاهش دهد. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود و یا مسئول داروخانه مشورت کنید.

علائم جدید و یا بدتر شدن را بلافاصله گزارش کنید. در صورت بدتر شدن وضعیت خود مانند احساس غمگینی یا فکر خودکشی به پزشک متخصص روانشناسی خود اطلاع دهید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص نورتریپتیلین داروپخش با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

میزان دوز مصرفی برای افراد بزرگسال(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

۲۵ میلی گرم ،سه یا چهار بار در روز ؛ مقدار مصرف باید در سطح پایین شروع شود و در صورت لزوم افزایش یابد. به عنوان یک رژیم جایگزین ، کل دوز روزانه ممکن است یک بار در روز تجویز شود. وقتی دوزهای بالاتر از ۱۰۰ میلی گرم در روز تجویز می شود ، باید سطح نورتریپتیلین پلاسما کنترل و در محدوده مطلوب ۵۰ تا ۱۵۰ نانوگرم در میلی لیتر کنترل و حفظ شود. دوزهای بالاتر از ۱۵۰ میلی گرم در روز توصیه نمی شود.

میزان دوز مصرفی برای افراد مسن

۳۰ تا ۵۰ میلی گرم در روز ، ممکن است یک بار در روز تجویز شود.

نحوه مصرف داروی فراموش شده

اگر مصرف دارو را فراموش کردید به محض اینکه متوجه این قضیه شدید آن را مصرف کنید. اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید بنابراین از مصرف دوز فراموش شده صرف نظر کنید. به هیچ عنوان برای جبران دوز مصرفی فراموش شده، میزان مصرف را دو برابر نکنید.

 

اثرات جانبی قرص نورتریپتیلین داروپخش

خواب آلودگی، سرگیجه، خشکی دهان، تاری دید، یبوست، افزایش وزن یا مشکل در ادرار کردن ممکن است رخ دهد. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، بلافاصله به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

برای اینکه خطر سرگیجه را کاهش دهید بهتر است هنگام برخاستن از حالت نشسته یا خوابیده ، به آرامی بلند شوید.

برای اینکه خشکی دهان را از بین ببرید آب نبات سفت را بمکید، آدامس (بدون قند) بجوید ، آب بنوشید.

در صورت بروز هر یک از این عوارض سریع به پزشک مراجعه کنید؛ سوزش سر دل، لرزش، اسپاسم عضلات، کاهش میل جنسی و یا درد شدید معده، استفراغ، اسهال، توهم، ضربان قلب سریع، تب غیر قابل توضیح، غش، تشنج، درد چشم یا تورم و قرمزی چشم، گشادی مردمک.

اگر دارویی مصرف می کنید که میزان سروتونین را افزایش می دهد حتما به پزشک خود اطلاع دهید چرا که نورتریپتیلین نیز میزان سروتونین را افزایش می دهد و در این صورت می تواند برای شما خطری جدی ایجاد کند.

در برخی از افراد این دارو واکنش آلرژیک همچون خارش و تورم پوست، صورت، گلو و زبان ایجاد می کند و یا باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود که فورا باید به پزشک مراجعه کرد.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص نورتریپتیلین داروپخش با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

موارد احتیاط

قرص نورتریپتیلین داروپخش به شیر مادر منتقل می شود و ممکن است اثرات نامطلوبی بر کودک شیرخوار داشته باشد. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

در دوران بارداری این دارو فقط تحت نظر پزشک مصرف شود چرا که مشکلات خلقی و ذهنی یک بیماری جدی است. در صورتی که پزشک مصرف آن را قطع کند دیگر دارو را مصرف نکنید. اگر قصد بارداری دارید، به باردار فکر می کنید یا باردار هستید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

قبل از مصرف قرص نورتریپتیلین داروپخش اگر به این دارو یا داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای حساسیت دارید با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از استفاده از این دارو سابقه پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید؛ به خصوص مشکلات تنفسی، مشکلات کبدی، حمله قلبی اخیر، مشکلات ادرار، تیروئید پرکار، سابقه خانوادگی خلقی و ذهنی.

قبل از انجام جراحی کلیه داروهای مورد مصرف خود را به پزشک اطلاع دهید.

قرص نورتریپتیلین داروپخش شما را در برابر نور حساس می کند بنابراین زمان های زیر نور آفتاب بودن را محدود کنید.

اگر دیابت دارید این دارو کنترل سطح قند خون را دشوار می کند. سطح قند خون خود را به طور مرتب کنترل کنید و به پزشک اطلاع دهید.

افراد مسن نسبت به عوارض جانبی نورتریپتیلین حساسیت بیشتری دارند.

 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. بدون تایید پزشک دوز داروها را شروع، متوقف یا تغییر ندهید. برخی از محصولاتی که با این دارو تداخل دارند عبارتند از:

آربوتامین
داروهای رقیق کننده خون
دی سولفیرام
مکمل های تیروئید
داروهای آنتی کولینرژیک
برخی از داروهای فشار خون بالا

مصرف داروهای مهار کننده MAO( ایزوکاربوکسازید، لاینزولید، متیلن بلو، پروکاربازین، راساگیلین، سلژیلین، ترانسیل پرومین) با این دارو ممکن است باعث تداخل دارویی جدی شود.

در صورت استفاده از آنتی هیستامین، داروهای خواب یا اضطراب، شل کننده های عضلات به پزشک خود اطلاع دهید.

نورتریپتیلین بسیار شبیه به آمی تریپتیلین است. هنگام استفاده از نورتریپتیلین از داروهای حاوی آمی تریپتیلین استفاده نکنید.

داروهایی که با نورتریپتیلین هم گروه هستن

Amitriptyline
Amoxapine
Clomipramine
Desipramine
Doxepin
Imipramine
Trimipramine
Maprotiline
Protriptyline

 

نحوه نگهداری

قرص نورتریپتیلین داروپخش را باید دور از نور و رطوبت نگهداری کرد و دمای مناسب برای نگهداری آن، دمای اتاق می باشد.

به هیچ عنوان دارو را در حمام یا مکان های مرطوب نگهداری نکنید.برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قرص نورتریپتیلین داروپخش با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

دور از دسترس کودکان و حیوانات باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.