10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو 0.5 درصد

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو 0.5 درصد

نام ژنریک دارو

شرکت سازنده/واردکننده

سینادارو

شکل دارو

قطره استریل چشمی

دسته مصرفی

فهرست

مصرف بدون تجویز پزشک ممنوع است

سایر برند های

[similar_by_generic id='41610']

معرفی دارو

اطلاعات دارویی قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو برای درمان عفونت‌های باکتریایی چشم استفاده می‌شود.قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو متعلق به دسته‌ای از داروها است که به عنوان آنتی‌بیوتیک‌های کینولون شناخته می‌شوند. این دارو با جلوگیری از رشد باکتریها اثر خود را اعمال می‌کند. برای مشاوره بیشتر درباره نحوه مصرف و عوارض جانبی قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو با مشاوران داروخانه آنلاین دارونت تماس حاصل فرمایید.

 

مشخصات دارو

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو فاقد پرزرواتیو بوده و به صورت محلول شفاف بیرنگ مایل به زرد در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به حجم ۰/۵ میلی لیتر پر شده و درون جعبه مقوایی ۳۰ عددی همراه با بروشور عرضه می‌شود.

 

 

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو 0.5 درصد

 

 

 

موارد مصرف دارو

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو آنتی بیوتیک از خانواده فلوروکینولونها بوده و جهت درمان التهاب و عفونتهای باکتریایی قرنیه و ملتحمه چشم به کار می‌رود.

 

راهنماییهای عمومی برای بیمار

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو برای بیماری کنونی شما تجویز شده است. از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه به دیگران خودداری نمایید. قبل از مصرف در صورت داشتن سابقه حساسیت به این دارو، مواد جانبی، آن ابتلا به بیماری خاص یا مصرف سایر داروها پزشک را مطلع نمایید.

 

موارد منع مصرف دارو

در صورت وجود سابقه حساسیت نسبت به لووفلوکساسین و یا سایر آنتی بیوتیک های خانواده فلوروکینولون یا سایر ترکیبات موجود در فرآورده منع مصرف دارد.

 

مصرف در دوران بارداری و شیردهی (گروهC)

مصرف قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو در دوران بارداری و شیردهی در موارد اضطراری و با تشخیص پزشک توصیه می‌شود.

 

احتیاطات و نکات قابل توصیه در زمان مصرف

1-قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو قبل از باز شدن ،ظرف استریل میباشد تا حد امکان ظرف آنرا در طول دوره مصرف تمیز نگهدارید.

2-قبل از استفاده از دارو دستها را بشویید.

3-به منظور جلوگیری از آلودگی از تماس نوک قطره چکان با سطوح مختلف اجتناب کنید.

4- ازدیاد حساسیت یا شوک آنافیلاکسی که در مصرف سیستمیک لووفلوکساسین بروز می کند، در مصرف موضعی آنتی بیوتیکهای خانواده فلوروکینولون از جمله لووفلوکساسین نیز گزارش شده است. در صورت بروز حساسیت، مصرف دارو را قطع نمایید.

5- همه قطره های چشمی باعث تیرگی و تاری دید کوتاه مدت و موقت میشوند و برای انجام رانندگی یا کار با ماشین آلات، بایستی کمی صبر کنید تا علائم ایجاد شده بر طرف شوند.

6- دوره درمان را کامل نمایید. در صورت کامل نکردن دوره درمان، آلودگی به صورت کامل از بین نمی رود.

7- در صورتیکه یک نوبت از مصرف قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو را فراموش کردید به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید ولی اگر تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد، مقدار را دوبرابر نکنید.

8-مصرف طولانی مدت دارو ممکن است باعث رشد میکرو ارگانیسم هایی از جمله قارچها شود.

9- در زمان عفونت چشمی باکتریال از لنزهای تماسی نرم استفاده نکنید.

10- قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

11- در صورت نیاز به استفاده از داروهای چشمی دیگر قبل از مصرف آنها حداقل 10 دقیقه صبرکنید.

 

مقدار و چگونگی مصرف(بدون تجویز پزشک به هیچ عنوان مصرف نشود)

مقدار و چگونگی مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌نماید. مقدار مصرف قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو برای بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۱ سال برای درمان التهاب عفونی ملتحمه به شرح زیر میباشد:

در روز اول و دوم ۱ تا ۲ قطره در هر چشم هر ۲ ساعت یکبار در زمانهای بیداری (۸ بار در روز)، روز سوم تا هفتم ۱ تا ۲ قطره در هر چشم هر ۴ ساعت یکبار در زمانهای بیداری (۴بار در روز) می‌باشد.

بی خطر بودن و کارایی دارو در کودکان کمتر از ۱ سال به اثبات نرسیده است.

 

روش صحیح استفاده

1- قسمت انتهایی هر ظرف یکبار مصرف را بگیرید و آن را از استریپ جدا کنید.

2- کپ یا قسمت در پوش هر ظرف را بپیچانید و آن را از بدنه ظرف جدا کنید.

3-سر را قدری به سمت عقب خم کنید. در حالی که به بالا نگاه می کنید، پلک پایین را با انگشتان گرفته و قدری به سمت جلو بکشید.

4- یک قطره از محلول را داخل حفره پلک پایین بچکانید.

5- در حالیکه به سمت پایین نگاه میکنید چشم را به آرامی ببندید.

6- به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به کمک انگشت ،شست گوشه چشم(سمت بینی) را به آرامی فشار دهید. چشم را بسته نگه دارید و در این فرصت داروی اضافی خارج شده از چشم را با دستمال تمیز پاک کنید

اگر طبق دستور پزشک بایستی دو قطره از دارو در چشم چکانده شود، قطره دوم را ۵ دقیقه بعد بچکانید.

بعد از ریختن دارو در یک چشم این عمل را برای چشم دیگر تکرار کنید و سپس ظرف محتوی دارو را دور بریزید.

 

عوارض جانبی دارو

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است در برخی افراد موجب بروز برخی عوارض ناخواسته گردد. اگر چه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از آنها بهتر است با پزشک مشورت گردد. عوارض مشاهده شده در ۱ تا ۳ درصد افراد شامل کاهش موقت بینایی، تب، احساس جسم خارجی، سردرد، سوزش موقتی چشم، درد یا احساس ناراحتی چشم، التهاب حلق و ترس یا حساسیت به نور می‌باشد. در کمتر از ۱ درصد از افراد، عوارض گزارش شده شامل واکنشهای آلرژیک، التهاب پلک،  خشکی چشم و خارش چشم می‌باشد.

شرایط نگهداری دارو

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو را در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد و دور از نور نگهداری و از یخ زدگی محافظت نمایید.

قطره استریل چشمی لووفلوکساسین سینادارو فاقد مواد نگهدارنده می‌باشد، بنابراین بعد از باز شدن در ظرف، از نگهداری آن برای مصرف مجدد خودداری نمائید.

 

عفونت‌های باکتریایی چشم

عفونت‌های باکتریایی چشم می‌توانند علائم و عوارض ناراحت‌کننده‌ای را ایجاد کنند. این نوع عفونت‌ها معمولاً به وسیله باکتری‌های مختلفی از جمله استافیلوکوک، استرپتوکوک، هموفیلوس و پنوموکوک ایجاد می‌شوند. در ادامه، به برخی از نوع عفونت‌های باکتریایی چشم، علائم و درمان آنها می‌پردازم:

1. کانژنکتیویت باکتریایی (عفونت کانژنکتیویت):
این نوع عفونت باکتریایی چشم بیشترین شیوع را دارد و معمولاً به عنوان عفونت چشم قرمز شناخته می‌شود. علائم این عفونت شامل عوارض زیر می‌شود:
– قرمزی و التهاب قسمت قرمز چشم (کانژنکتیوا)
– خارش و سوزش در چشم
– ترشحات رنگی (مثلاً رنگ سبز، زرد یا قهوه‌ای) از چشم
– تورم پلک‌ها
– دید کم و حساسیت نوری

درمان این نوع عفونت معمولاً شامل استفاده از قطره‌ها و مواد ضد باکتریایی چشمی است. در برخی موارد، ممکن است پزشک نیاز به تجویز آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی داشته باشد.

2. آبسه دهانه لوله اشکی:
این عفونت به دلیل تخلیه نامناسب اشک توسط لوله اشکی ایجاد می‌شود. علائم این عفونت عبارتند از:
– تورم و درد در ناحیه داخلی و خارجی چشم
– قرمزی و التهاب
– ترشحات چشمی

درمان آبسه دهانه لوله اشکی شامل استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، قطره‌های چشمی ضد التهاب و استفاده از گرما و خنکی موضعی می‌شود. در موارد شدیدتر، ممکن است نیاز به مداخله جراحی باشد.

3. کراتیت باکتریایی:
این عفونت در قرنیه چشم (لایه شفاف جلویی چشم) رخ می‌دهد و ممکن است منجر به مشکلات جدی دید شود. علائم کراتیت باکتریایی عبارتند از:
– درد شدید چشم
– قرمزی و التهاب قرنیه
– ترشحات چشمی- کاهش دید
– حساسیت نوری
– احساس بدیهمندی در چشم
– دید عدم وضوح

درمان کراتیت باکتریایی شامل استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی (قطره چشمی یا موضعی) و در برخی موارد خاص، ممکن است نیاز به آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی باشد.

تمامی این عفونت‌های باکتریایی چشم بهتر است توسط یک پزشک چشم پزشک مورد بررسی و درمان قرار گیرند. اگر شما یا کسی دیگری از علائم این عفونت‌ها رنج می‌برید، توصیه می‌شود به یک پزشک متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید تا تشخیص صحیح قرار گیرد و درمان مناسب ارائه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.