10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

10% تخفیف برای خرید اولی‌ها با کد تخفیف daru10

پرتخفیف‌ها

Original price was: 81,400 تومان.Current price is: 33,000 تومان.

Original price was: 87,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 88,000 تومان.Current price is: 45,000 تومان.

Original price was: 592,000 تومان.Current price is: 274,800 تومان.1 بسته

Original price was: 154,000 تومان.Current price is: 89,000 تومان.

Original price was: 561,000 تومان.Current price is: 350,000 تومان.

nist

راهنمای مصرف مولتی ویتامین های روزانه

فهرست این مقاله

راهنمای مصرف روزانه قرص مولتی ویتامین

قرصهای مولتی ویتامین  روزانه برای درمان یا پیشگیری از کمبود ویتامین به دلیل رژیم غذایی نامناسب، بیماری های خاص یا در دوران بارداری استفاده می شود. ویتامین ها اجزای سازنده مهم بدن هستند و به حفظ سلامتی شما کمک می کنند.

نحوه استفاده از قرص مولتی ویتامین روزانه

مولتی ویتامین ها را معمولاً یک بار در روز یا طبق دستور مصرف کنید. تمام دستورالعمل های روی بسته محصول را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

اگر می خواهید بیشترین سود را از مصرف مولتی ویتامین ببرید آن را به طور منظم مصرف کنید. برای کمک به یادآوری، آن را هر روز در ساعت معینی صرف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان، دارونت

 

SEI 125319073

عوارض  جانبی

یبوست، اسهال یا ناراحتی معده ممکن است رخ دهد. این اثرات معمولا موقتی هستند و ممکن است با سازگاری بدن شما با این دارو ناپدید شوند. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به مولتی ویتامین ها نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (مخصوصاً در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آلرژی غذایی در کودکان ،دارونت

البته موارد ذکر شده لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه عوارض دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

موارد احتیاط

قبل از مصرف قرصهای مولتی ویتامین، اگر به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.  همچنین اگر به سویا یا بادام زمینی که در برخی مارک ها مولتی ویتامین یافت می شود آلرژی دارید، حتما قبل از مصرف با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید . برخی مولتی ویتامین ها ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از مصرف مولتی ویتامین،  ضروری است سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به خصوص در موارد: مصرف/سوء مصرف الکل، مشکلات کبدی، مشکلات معده/روده (مانند زخم، کولیت).

اگر مولتی ویتامین شما حاوی اسید فولیک نیز می باشد، حتماً قبل از مصرف در صورت داشتن کمبود ویتامین B12 (کم خونی خطرناک) به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. اسید فولیک ممکن است بدون درمان این کم خونی بر روی برخی از آزمایشات آزمایشگاهی برای  تشخیص کمبود ویتامین B12 تأثیر بگذارد.

کمبود ویتامین B12 درمان نشده ممکن است منجر به مشکلات عصبی جدی (مانند نوروپاتی محیطی) شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

قبل از انجام عمل جراحی، در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر باردار هستید قبل از استفاده از این دارو به پزشک خود اطلاع دهید.

 

natural organic food benefits

تداخل با داروهای دیگر

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد.

فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید. 

اگر مولتی ویتامین شما حاوی آهن نیز هست، از مصرف همزمان این محصول با آنتی اسیدها، بیس فسفونات ها (به عنوان مثال آلندرونات)، لوودوپا، داروهای تیروئید (مثلا لووتیروکسین) یا برخی آنتی بیوتیک ها (به عنوان مثال، تتراسایکلین ها، کینولون ها) خودداری کنید. به عنوان سیپروفلوکساسین).

از پزشک یا داروساز خود در مورد مدت زمانی که باید بین دوزها صبر کنید و برای یافتن یک برنامه دوز که با همه داروهای شما کار می کند، بپرسید.

 اگر مولتی ویتامین شما حاوی اسید فولیک است، در صورت مصرف داروهای ضد تشنج خاص (از جمله هیدانتوئین ها مانند فنی توئین) حتماً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. مصرف مولتی ویتامین ممکن است با برخی از آزمایشات آزمایشگاهی تداخل داشته باشد و احتمالاً باعث نتایج آزمایش نادرست شود. مطمئن شوید که پرسنل آزمایشگاه و همه پزشکان شما از مصرف این دارو مطلع هستند.

 

dietary supplements 1 scaled 1

مصرف بیش از حد 

اگر فردی بیش از مقدار مجاز مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد، با اورژانس تماس بگیرید. در غیر این صورت، فوراً با مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل: درد معده، حالت تهوع، استفراغ، اسهال باشد.

 در نظر داشته باشید مولتی ویتامین جایگزین یک رژیم غذایی مناسب نمی باشد. بهتر است ویتامین های خود را از طریق غذاهای سالم دریافت کنید. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و طبق دستور پزشک از دستورالعمل های غذایی پیروی کنید. 

دوز فراموش شده

اگر قرص مولتی ویتامین را طبق برنامه تجویز شده مصرف می ‌کنید و یک نوبت را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک به زمان مصرف نوبت بعدی است، نوبت فراموش شده را نادیده بگیرید. دوز بعدی خود را در زمان منظم مصرف کنید.

دوز مصرفی را به منظور جبران دوز از دست رفته را دوبرابر نکنید.

 نگه داری

در دمای اتاق به دور از نور و رطوبت نگهداری شود. در حمام نگهداری نکنید. تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

منبع: داروخانه آنلاین دارونت

 

برچسبی برای این مقاله وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.