مجله دارونت

فواید پیاده روی صبحگاهی

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، شروع روز با پیاده روی صبحگاهی شاید اولویت اول شما نباشد. اما شروع روز با پیاده روی – چه در اطراف محله شما باشد یا بخشی از رفت و آمد شما به محل کار یا مدرسه – می تواند فواید زیادی برای سلامتی بدن شما داشته باشد.

فواید پیاده روی صبحگاهی بسیار زیاد است. در این مقاله از دارونت به چند دلیل می پردازیم.

افزایش سطح انرژی

شروع روز با پیاده روی انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد. مخصوصا اگر بتوانید در فضای باز پیاده روی کنید.

مطالعات نشان می دهد که بزرگسالانی که به مدت 20 دقیقه در فضای باز راه می روند نسبت به بزرگسالانی که 20 دقیقه در فضای بسته راه می روند نشاط و انرژی بیشتری دارند.

یک مطالعه نشان داد که 10 دقیقه راه رفتن از پله برای 18 زن که احساس کمبود خواب داشتند، انرژی بخش تر از یک فنجان قهوه بود.

دفعه بعد که نیاز به تقویت انرژی صبحگاهی داشتید یا وقتی از خواب بیدار شدید احساس خستگی کردید، بهترین تصمیم این است که بخواهید پیاده روی کنید.

 پیاده روی شما را خوش اخلاق تر می کند

پیاده روی صبحگاهی فواید فیزیولوژیکی نیز دارد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. از جمله:

افزایش عزت نفس

تقویت خلق و خو

کاهش استرس

:کاهش خستگی

کاهش علائم افسردگی

 کاهش احتمال ابتلا به افسردگی

برای بهترین نتیجه، حداقل 5 روز در هفته 20 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید.

فعالیت بدنی روزانه خود را کامل کنید

یکی از مزایای پیاده روی صبحگاهی این است که شما فعالیت بدنی  مورد نیاز خود را برای یک روز کامل می کنید – قبل از اینکه هر گونه کارهای مربوط به خانواده، کار یا مدرسه شما را از مسیر خارج کند.

دستورالعمل های فعالیت بدنی برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان سالم باید حداقل 150 تا 300 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته انجام دهند.

سعی کنید 5 روز درهفته 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید تا این شرایط را برآورده کنید.

hands tying trainers shoelaces autumn pave 1 scaled 1

به کاهش وزن کمک می کند

 اگر می خواهید به اندام ایده آل خود برسید، پیاده روی در صبح ممکن است به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. پیاده روی با سرعت متوسط ​​به مدت 30 دقیقه می تواند تا 150 کالری بسوزاند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات قدرتی، به هدف کاهش وزن خود خواهید رسید.

بهبود وضعیت سلامت کلی بدن

پیاده روی صبحگاهی می تواند فواید بی شماری برای سلامتی شما داشته باشد، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین پیشگیری و کمک به مدیریت شرایط مختلف سلامتی.

مطالعات نشان می دهد که 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 19 درصد کاهش دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید، پیاده روی ممکن است به کاهش سطح قند خون شما نیز کمک کند.

حتی می تواند به افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها کمک کند.

تقویت عضلات

پیاده روی صبحگاهی ممکن است به تقویت عضلات پاها کمک کند. برای بهترین نتیجه، با سرعت متوسط ​​تا تند راه بروید. سعی کنید روال خود را تغییر دهید و از پله ها بالا بروید، از تپه ها بالا و پایین بروید یا روی تردمیل شیب دار راه بروید.

تمرینات تقویت کننده پا مانند اسکات و لانژ را چندین بار در هفته اضافه کنید تا توان عضلانی بیشتری داشته باشید.

download 1

 بهبود عملکرد ذهنی

پیاده روی صبحگاهی ممکن است به بهبود وضوح ذهنی و توانایی تمرکز در طول روز کمک کند. یک مطالعه  نشان داد که در میان سالمندان، کسانی که روز خود را با پیاده روی صبحگاهی شروع کردند، عملکرد شناختی خود را در مقایسه با افرادی که کم تحرک بودند، بهبود بخشیدند.

پیاده روی همچنین ممکن است به شما کمک کند خلاقانه تر فکر کنید. تحقیقات نشان می‌ دهد که پیاده‌ روی جریان آزاد ایده ‌ها را باز می ‌کند، که به شما کمک می کند بهتر از نشستن یا بی ‌تحرکی مشکل را حل کنید. این مورد به خصوص اگر در فضای باز پیاده روی می کنید بیشتر می شود.

شب ها بهتر می خوابید

 روزی که با یک پیاده روی آغاز شود خواب بهتری در شب را بدنبال دارد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد، افراد مسن 55 تا 65 ساله که در به خواب رفتن در شب مشکل داشتند یا با بی خوابی خفیف زندگی می کردند، با پیاده روی صبحگاهی شرایط بهتری پیدا کردند.

کسانی که صبح در مقایسه با عصر ورزش می کردند، کیفیت خواب بهتری در شب داشتند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چرا ورزش صبحگاهی ممکن است برای خواب بهتر از ورزش در شب باشد، مورد نیاز است.

صبح های خنک  بهترین زمان پیاده روی

یکی از مزایای پیاده روی صبحگاهی در تابستان – یا اگر در آب و هوای زندگی می کنید که در تمام سال گرم است – این است که می توانید قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، ورزش کنید.

قبل و بعد از تمرین حتما آب زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید. در صورت نیاز یک بطری آب همراه داشته باشید. یا برای پیاده روی در مسیری با فواره های آب برنامه ریزی کنید.

انتخاب های سالم تری در طول روز داشته باشید

شروع روز با پیاده روی صبحگاهی شما را برای انتخاب های سالم تری در طول روز ترغیب می کند. بعد از پیاده روی،  احساس انرژی بیشتری می کنید و دیگر خواب آلود نیستید.

وقتی انرژی شما کاهش می یابد یا خسته هستید، به احتمال زیاد به سراغ میان وعده های راحت یا تقویت کننده های انرژی می روید. پیاده روی در صبح شما را به انتخاب یک ناهار و میان وعده های سالم در بعد از ظهر تشویق کند.

پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

برای پیاده روی صبحگاهی از شب قبل لباسهایتان  آماده کنید. جوراب ها و کفش های کتانی خود را کنار در بگذارید تا مجبور نباشید صبح به دنبال آنها بگردید تا بهانه ای برای نرفتن نداشته باشید.

سعی کنید حداقل 30 دقیقه زود تراز معمول  بیدار شوید تا بتوانید صبح حداقل 20 دقیقه پیاده روی کنید. به دنبال یک مسیر راحت در نزدیکی خود باشید.

یک دوست یا همکار برای پیاده روی در صبح می تواند همراه خوبی باشد. صحبت کردن در مسیر پیاده روی می تواند به شما کمک کند انگیزه  ادامه داشته باشید.

اگر صبح وقت زیادی ندارید، پیاده روی را بخشی از رفت و آمد خود کنید. اگر نمی‌ توانید تمام مسیر تا محل کارتان را پیاده بروید، سعی کنید یک یا دو ایستگاه زودتر از اتوبوس پیاده شوید یا  ماشینتان را دورتر از محل کارتان پارک کنید تا بتوانید مسیری را پیاده روی کنید.

side view fit woman running outdoors scaled 1

آیا باید قبل از صبحانه پیاده روی کرد یا بعد از صبحانه؟

اگر پیاده روی صبحگاهی می‌ کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا پیاده‌ روی قبل یا بعد از صبحانه مهم است و آیا این کار به اهداف کاهش وزن کمک می ‌کند. تحقیقات در مورد اینکه آیا نخوردن صبحانه متابولیسم شما را افزایش می دهد یا به کاهش وزن سریعتر کمک می کند، متفاوت است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش در حالت ناشتا (قبل از صبحانه) به بدن کمک می کند چربی بیشتری بسوزاند. اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

برگرفته از:

داروخانه آنلاین دارونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *